Instagram'ın Threads uygulaması 100 milyon kullanıcıyı geçtiğini sizlere aktarmıştık. Kısa bir süre içinde uygulamada 95 milyon gönderi ve 190 milyon beğeni paylaşan kullanıcılar, platformda daha az vakit geçirmeye başladı.
SimilarWeb verilerine göre, 7 Temmuz tarihinde 49 milyon olan günlük aktif kullanıcı sayısı, 14 Temmuz'da 23.6 milyona düştü. En yüksek etkileşimin görüldüğü ABD'de kullanım süresi günde 21 dakikadan günde yaklaşık 6 dakikaya düştü.
Bu arada SimilarWeb verilerinin, Threads'in Android sürümünün kullanımına dayandığını belirtelim. Ancak şirketin bulguları diğer araştırma sonuçlarıyla uyum göstermekte. Örneğin Sensor Tower verileri de bizlere uygulamada etkileşim düşüşü olduğunu bildiriyor. Sensor Tower, lansmandan bu yana günlük aktif kullanıcı sayısında ve etkileşimde çift haneli düşüşler görüldüğünü belirtiyor.
Aslına bakarsanız, Threads'e gösterilen yoğun ilginin akabinde bu tarz bir düşüş beklenmekteydi. Threads, hızlı büyümesini Twitter kullanıcılarının yeni bir platforma ihtiyaç duymasına ve Instagram'ın kullanıcı tabanına borçlu. Ancak ürün açısından ele alındığında uygulamanın algoritma tabanlı bir akış dahil olmak üzere temel özelliklerden yoksun olması, kullanıcıların uygulamada daha az vakit geçirmesiyle sonuçlanmış olabilir.
Öte yandan Instagram yöneticisi Adam Mosseri Cuma günü yaptığı açıklamada, bu durumun her yeni üründe yaşandığına dikkat çekerek, şu an için etkileşim metriklerine odaklanmadıklarını açıkladı. Bununla birlikte uygulamanın bir süredir Spam ile mücadele ettiğini de ekleyelim.
Threads'de görülen bu etkileşim düşüşü, bir süredir sıkı rekabet içinde olduğu Twitter için olumlu bir haber olabilir. Threads devasa bir büyüme yakalarken Twitter'ın trafiğinde düşüş görülmüştü. Threads'in genel olarak kullanıma sunulduğu ilk iki günde, yani Perşembe ve Cuma günlerinde, twitter.com'a yönelik web trafiği bir önceki haftanın aynı günlerine kıyasla yüzde 5 düşüş gösterdi. Android uygulama kullanımı ise harcanan zaman kıstasına göre yüzde 4,3 azaldı.
Ancak şirketin CEO'su Linda Yaccarino, Twitter'ın önceki haftalarda, Şubat ayından bu yana en yüksek kullanım oranına ulaştığını açıkladı. Ayrıca Twitter'ın, rakibi Threads'e giden bağlantıları engellediği ortaya çıktı.
Tüm bu gelişmeler esnasında gelir paylaşımı programı ile Threads'e karşı elini güçlendiren Twitter, yine de istediği noktaya henüz ulaşmış değil. Elon Musk, bu hafta paylaştığı bir gönderi ile Twitter'ın para kaybetmeye devam ettiğini açıkladı. Elon Musk reklam gelirlerinin yüzde 50 düşüş gösterdiğini de dile getirdi. Bakalım Threads, yavaş yavaş çekiciliğini yitirirken, Twitter kullanıcıları ve reklamverenleri kendine çekmeyi başarabilecek mi?
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap