Electronic Arts'ın Hedefi Zynga'nın Tahtına Oturmak

Electronic Arts'ın Hedefi Zynga'nın Tahtına Oturmak

Oyun sektörü her zaman büyük bir pazardı. Bu alandaki köklü firmalar da bu pazardaki paylarını arttırmak için zaman içerisinde hem teknolojiye hem de yeniliğe büyük yatırımlar yaptılar. Ama bundan birkaç yıl öncesinde başlayan sosyal oyun devrimine tamamen hazırlıksız yakalandıkları da bir gerçek. Uzun yıllar boyunca bu sektördeki kuralları koyarak oyunu şekillendiren dev firmalar şimdi değişen yeni alışkanlıklara ayak uydurmakta zorlanıyorlar.

Daha önce farklı bir yazıda aktarmaya çalıştığım gibi bazı devlerin kurum kültürleri bu değişime katılmaları için önlerindeki en büyük engel. Köklü oyun firmaları arasında "sosyalleşmeye" en hevesli görünen ise Electronic Arts.

PopCap'e milyar dolar ödeyen, en ünlü oyunlarından The Sims'i Facebook'a uyarlayan EA, Zynga karşısında ayakta durabilen az sayıdaki büyük oyun firmasından biri. Ve firmanın CEO'su John Riccitiello katıldığı ABD Ticaret Odası toplantısında bu alandaki gidişattan çok umutlu bir görüntü çizdi…

The Sims'in yanı sıra FIFA ve Battlefield gibi ses getirmiş olan oyunlarla da tanınan EA, bu oyunlardan ikisini Facebook'a taşıyarak sosyal oyun alanında önemli atılımlar yapmıştı. Riccitiello şu anda The Sims Social'in 50 milyonun üzerinde oyuncuya ulaştığını ve sosyal oyunlarının tamamının toplamda 100 milyonu aşkın aktif oyuncuya sahip olduğunu söyledi.

Her ne kadar bu rakam Zynga'nın oyuncu sayısıyla karşılaştırıldığında oldukça az olsa da Riccitiello gelecekten umutlu görünüyor. Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde online gelirlerini 3 milyar dolara çıkarmayı (ve doğal olarak Zynga'yı geçmeyi) hedeflediklerini söyleyen Riccitiello yaşanan dijital dönüşüm sonrasında dev bütçeli oyunlar yerine sosyal ve mobil oyunların çoğu zaman daha karlı hale geldiğinin de altını çizdi.

EA'in bu hedefe ulaşıp ulaşamayacağını şu anda kestirmek pek kolay değil ama yaşanan değişimin içerisinde yer almak için büyük çaba sarf ediyor olmaları, hakim oldukları geleneksel yöntemleri geliştirerek ve ulaşmakta oldukları milyonlarca oyuncuyu online'a yönlendirerek bu şansı arttırması da son derece mümkün…