x

TemizlikYolda, 5 milyon TL değerlemeli yatırım aldı!

Temizlik-yolda-sina-afra-nevzat-aydin

Farklı kategorilerde temizlik hizmetleri sunan Temizlikyolda.com, 5 Milyon TL değerlemeli 2. tur yatırımına imza attığını açıkladı. Yatırımcılar arasında Nevzat Aydın, Sina Afra ve BIC Angels melek yatırımcılar yer alıyor.

Kuru temizlemeden ilaçlamaya, halı yıkamadan ev ve ofis temizliğine kadar farklı hizmetler sunan Temizlikyolda.com, 2014 yılı başında kurulmuş ve geçen yıl şubat ayında BIC Angels’dan 500 bin TL yatırım almıştı. Bugün aldığımız haber de ise yatırım tutarını değil ama girişimin 5 milyon TL  değerlemeye ulaştığını öğreniyoruz.

Yeni yatırım turuna katılanlar arasında BIC Angels kurucusu Joachim Behrendt, Kariyer.Net’in CEO’su Yusuf Azoz, Yemeksepeti’nin kurucusu Nevzat Aydın ve Markafoni’nin kurucusu Sina Afra ilk dikkat çeken isimler. Diğer yandan milli basketbolcu Sinan Güler, Sanko Online’dan Turgut Konukoğlu gibi yeni yatırımcılar da bu turdaki yatırıma katılmışlar.*

Serbest temizlikçiler de sisteme dahil oldu

Koray Kibar  ve Hakan Kibar tarafından kurulan girişim şu anda Türkiye’de 12 ilde ve KKTC’de hizmet veriyor. Pazar yeri modeliyle çalışan girişim bu yatırımla birlikte ürün yelpazesini ve hizmetlerini genişletmeyi, teknolojik altyapısını geliştirmeyi ve hizmet verdiği bölge sayısını artırmayı hedefliyor. Bu büyümeye paralel olarak da çalışan sayısının artırılması planlanıyor.

Sadık müşteriler için indirimli kartı

Hakan Kibar, Temizlik şirketlerinin yanı sıra bireysel temizlikçileri de sistem eklemeye başladıklarını dile getiriyor ve “Yakın bir tarihte kullanıcılara vereceğimiz Temizlikyolda Kart’ları ile kuru temizleme ihtiyaçlarını karşılamak isteyen kullanıcılara indirimli fiyatlar ile hizmet sunacağız.” diye ekliyor.

Kaçıranlar için hatırlatacak olursak Nevzat Aydın ve Sina Afra kuru temizleme girişimi NetworkDry’ın yatırımcıları arasına katılmıştı ve bundan sonra pazarda nasıl bir rekabet olacağını merakla bekliyoruz.

Daha önce Webrazzi Ödülleri 2014‘te “Yılın Yeni Web Girişimi” kategorisinde birincilik ödülüne layık görülen ve PİLOTT Girişimcilik Zirve’sinde en değerli ilk üç girişim arasında yer alan Temizlikyolda.com bu yılda 2016 Altın Örümcek Ödülleri’nde ‘Yaşam’ Kategorisi 1.’si seçilmiş.

*Eski ve Yeni Yatırımcıların tam listesi:

  • Joachim Behrendt
  • Sina Afra
  • Nevzat Aydın
  • Yusuf Azoz
  • Turgut Konukoğlu
  • Sinan Güler
  • Ömer Erkmen
  • Simla Özbay
  • Mehmet Alp Sunar
  • Ali Rıza Babaoğlan
  • Ersin Gençtürk
  • Hakan Gonca
  • Çağlar Karataş
  • Ralf Rıfat Ruso
  • Ali Çebi
  • Hakan Gonca
  • Hatem Gokhan Duru
  • Ferhat Ferhangil
  • Emre Narin
  • Meltem Özçelebi,
  • Mehmet Onarcan
  • Engin Frayman
  • Burcu Tuzcu Ersin

Yorumlar (26)

  1. Bir kaç dakikadır resime bakıp gülüyoruz 🙂 hayır yani Sina Afra’ya kuru temizleme, Nevzat Aydın’a temizlik ekipmanı tutturmak kolay iş değil… Çok iyi kurgulanmış başarılı bir fotoğraf. Ekibi daha önce Türk Telekom Pilott’ta dinlemiştik 3-4 yıldır değişmemişler önemli bir değer. O günlerden bu günlere… Girişimcilik böyle bir şey işte 3 günde olunmuyor. Çok geç olmadan Dubai, Arap yarım adasına gelmelerini tavsiye ederim. Temizlikyolda’yı ve ekibini tebrik ediyoruz nice başarılara

    Cevapla
  2. Yatırım haberleri okumak güzel ama cücük kadar yatırım miktarı için, adeta şu an bulunduğum binanın temellerine kadar uzayan bir yatırımcı listesi görmek hala çok yolumuz olduğunu gösteriyor… Burada Nevzat Aydın ve Sina Afra için ayrı bir parantez açmak lazım… Görünen o ki; “Bu işin kesinlikle tutacağına eminiz ama ipi hangi girişim göğüsler bilemiyoruz, o yüzden işi sağlama almak için tüm önemli oyunculara yatırım yapalım” mantığıyla hareket ediyorlar… 🙂 Hayırlı olsun…

    Cevapla
  3. Nevzat Bey neden hem networkdry hem de temizlikyolda ya yatırım yaptı anlayamadım.

    Cevapla
  4. BIC Angels + 23 yatırımcı daha. BIC 500 bin vermiş en başta, kaç hisse aldığını bilmiyorum. Bu arkadaşlar da yatırım yapmışlar. Eğer kişi başı 10 K-100 K falan gibi rakamlarla bu networke dahil olunabiliyorsa, misal hem yatırımcı oluyorsun, hem de bu arkadaşların külübünde olunabiliyorsa, bir dahaki sefere ben de gireyim aile fotoğrafına.

    Seo yapmaktan ucuz:) Hayırlı olsun, iş fikri güzel, tutmasını arzu ederim. Bu arada umarım girişimci arkadaşlar kendi işlerinde işçi ve az hisseli hale gelmemişlerdir.

    Cevapla
  5. 23 tane yatırımcı var. Yatırımcı demek doğru olur mu bilmiyorum ama TR’de ki melek yatırımcıların %95’inin zaten parası yok. Birer maaşını koysa zaten adam yatırımcı oluyor. Listedeki ARB startuplara danışmanlık karşılığında yatırım alıyor. Start up’ları sahte takipçilerle dolu hesabında 2 tweet attı diye güya pazarlamış oluyor 🙂

    Ortada dönen reel bir para yok arkadaşlar. İnsanlarda bu kadar haberi görünce yatırımcı! arkadaşlara yanaşıyor. Onlarda bu işi paraya dönüştürüyor. BIC zaten “para değerinde” hizmet koyarak yatırım yapıyor. 50 Bin TL değerinde danışmanlık, 30 bin TL değerinde grafik tasarım vb. Buna razıysan gel diyor.

    Durum bu… Burası Türkiye. Ailenizden yoksa hiçkimse size para vermez para kazandırmadığınız müddetçe. Dikkatli olun.

    Cevapla
    • Yasemin Hanım, melek yatırımcı olabilmek için belirli standartlar var yani %95’nin parası yok diyorsunuz ya, parası olmayanlar melek yatırımcı sertifikası alamıyor 🙂 23 kişinin girmesinin negatif aksiyonu nedir? Bence 23 kişi değil 50 kişi olsa daha faydalı olur. Neden mi? Bilindiği üzere bir proje ortaya çıkınca hemen bu işi ben daha iyi yaparım mantığı ile yüzlerce kopyası çıkar. Bu kopyalar kimden yatırım alacak? Alamayacaklar… Ayrıca bu 23 kişi ve çevresi projeyi düzenli kullanır, uzmanlık alanlarına göre destek olur, iş ortaklıkları vb. kapıları açarlar. Mentorluk yaparlar ki bu paradan daha önemli.

      Ayrıca Uber, Airbnb gibi veya SF’den herhangi 1-2 M $ değerlemeye sahip bir girişim nasıl yatırım alıyor zannediyorsunuz?
      23 kişi yerine 1 tane şirket ismi yazılsa yatırımcı olarak, 1 kişi mi yatırım yapmış olur yoksa ona bağlı içindeki onlarca yatırımcı mı? Aydınlanmanız için yazıyorum bunları…

      Ortada dönene reel bir para yok diyorsunuz, bitcoin ile mi yatırım yaptılar 5 milyon TL değerleme ile? 🙂 Bildiğiniz gerçek para var ve şuan bu paralar girişimcilerin banka hesaplarına aktarılmıştır bile.

      Yok grafik, yok yazılım hizmetleri adında bu parayı geri alıyorlar diyorsunuz ama ben bu projedeki herkesi az çok çevrelerden tanıyorum. Ekip zaten grafik, yazılım, marketing vb. tüm konularda kendi içinde uzman hatta aralarından bir tanesi e-ticaret üzerine doktora yapıyor(!) yani kendi kendilerine yapabildikleri için zaten yatırım alıyorlar. Hep okurum yatırımcılar yatırım yapmadan önce projeye değil ekibe yatırım yapıyoruz derler. Proje kötü gitse bile pivot edilir gerekirse kapatılabilir hatta ama bu beyinleri kazanmış olursunuz.

      Durumun gerçek hali bu. Bu yatırımcıları ve gençleri saçma sapan eleştirilerde yıpratmak yerine tebrik edip diğer insanlarıda bu vizyonu yakalamaya motive etmek gerekir.

      Sevgiler

      Cevapla
  6. Sinan Afra ve Nevzat Aydın sadece klon projelerle para kazandılar. Yani kendilerine ait bir fikirleri yok. Paranın getirdiği popülerite işte.

    Yoksa sağda solda gösterge olarak bu ikisinin dinlenmesi ve yeni girişimci adaylarının bunnları can kulağıyla dinlemesi bana acaip KOMEDİ geliyor.

    Nevzat Rusya’da kara saplandı. Bu kadar işte 🙂 Bu nasıl girişimcilik. Hadi açıklasın birisi bana 🙂

    Sinan ise ayrı bir tel. Ne yapmış orjinallik açısından birisi açıklasın hadi. Amerika’da silikon vadisinin içine giremezler kendileride biliyor. Bizim basında laf olsun torba dolsun bunlarla röportajlar falan. Seminer düzenleyenler içinde geçerli bu dediklerim.

    Cevapla
    • Aynen!

      Cevapla
    • Nevzat Bey Rusya’da kara saplanmış… 568 milyon dolara satıldığı zamanda bu ve benzeri arkadaşlar çıkıp şöyle söylemişti 5 yıllık şirket 15 yıllık şirketi satın aldı 🙂 Yani bu yorumları yazarak kendinizi inanılmaz gülünç duruma düşürüyorsunuz ama tabi kim sallar… Bu yorumları okudukça bu ve benzeri düşüncedeki insanların neden yatırım alamadığını ve alanları karalamaya çalıştığını çok iyi anlıyorum. Ayrıca Sinan değil, Sina.

      Cevapla
    • Kesinlikle çok doğru bir yorum! Bu yorum tekrar tekrar okunmalı ve girişimcilik ekosisteminin içler acısı hali idrak edilmeli…

      Cevapla
    • siz de yapın siz de kazanın o zaman? ne duruyorsunuz?

      Cevapla
  7. Öyle yatırımcıları varki TR’de ki herkesi toplamışlar. Daha önce bir kaç defa görmüştüm bu projeyi… Kuru temizleme siparişi verdim az önce süreçler gayet başarılı gözüküyor. Ev temizliğinde firmalar yerine bayanlar ile çalışın ve kendi üniformanızı verin bence. Hadi hayırlı olsun benden onayı aldılar 🙂

    Cevapla
  8. Şule Karaok |

    Valla diğerlerini bilmemde bu iş olmuş. Anında canlı destek üzerinden az önce hem halılarımı hemde evin temizliğini verdim hemde normal gündelikçi bayan fiyatına… Müşteri hizmetleri çok profesyonel eğer hizmette iyi sağlanırsa bundan sonra yeni bir müşteri kazandınız gençler

    Cevapla
  9. Bravo temizlik yolda. Hızla büyümesini beklediğim girişimlerden bir tanesi.

    Cevapla
  10. Sevineyim mi üzüleyim mi bilemedim. Bu yatırım haberi Türkiye’nin içinde bulunduğu gerçeği gösteriyor. Başka yorum yapmaya gerek yok. Girişimci arkadaşların başarılarının devamını dilerim.

    Cevapla
  11. 2012 yılında kirlilersepete.com ‘u kurmuştum. Temizlikyolda ‘nın kurucusu Hakan Kibar ‘da 2012 yılında kirlilersepete.com ‘a üye olmuş sonrasında temizlikyolda.com ‘u kurmuştu. kirlilersepete.com ‘un fiyatları standartlaştırmaktan öteeye geçemeyeceğini söyleyen yatırımcıların şimdi temizlikyolda.com ‘a yatırım yaptıklarını görmek biraz üzüyor, ancak fikrimin başarılı olduğunu görüp gururlanmıyor da değilim.. Benim imkanlarım kısıtlıydı, siz başardınız… tebrikler temizlikyolda..

    Kirlilersepete şuan faaliyette değil, ancak çok yakında bambaşka bir projeyle bu rekabetin içinde benim de olacağımı bilmenizi isterim 😉

    Cevapla
  12. Hürriyet Özuysal |

    Bu ekibi ve yatırımcı kadrosunu tebrik ediyorum. Bu projenin Türkiye’den çıkması ayrıca çok sevindirici. Ayrıca bir kullanıcıları olarak ilgili müşteri hizmetlerine teşekkür ediyorum. Hürriyet Özuysal

    Cevapla
  13. Teknoloji sayesinde bir sürü para kazanan insanların gidip de temizlik fırçası ile resim çektirerek bir projeye yatırım yapmaları Türkiye için üzücü bence. Kazandığınız parayı gerçek teknolojiye yatırıp, ARGE faaliyetleri ile öne çıksanız ve gerçek yeni ürünler gerçekleştirseniz fena olmaz mı…

    Cevapla
    • Amerikada benzer proje Handy veya Helpling gibi şirketler 500 milyon dolar değerlemelere ulaşıyor bizimkiler burada temizlik fırçası diyor… Teknolojiden para kazanıyor diyorsunuz yani yemekesepeti.com teknolojide burada teknoloji yok mu? Bu mantığa göre yemeksepeti.com’da çorba satılan bir restoran. İşte bu mantığa sahip kişilerin bu adamlardan neden yatırım alamadığının en basit örneği sizsiniz. (Not: Google şuan Homejoy ekibini içeri almış ve kendi temizlik projesini lunch ediyor bence yorum yapmadan bir google’dan araştırma yapın)

      Cevapla
      • Yemeksepeti zamanında devrim niteliğinde olan bir proje idi ve sonuçlarını fazla fazla aldılar. “Temizlik Fırçası’nın Yemeksepeti’nden çok daha farklı olan yanı ne? Hangi teknolojik devrime imza atıyor? Birinde çorba birinde fırça. Sıkıntı yok. Benim anlatmak istediğiklerimi ne yazık ki tüm Google’i okusanız da anlayamazsınız gibi görünüyor.

  14. Tebrik ederim. Çok güzel haber. Koray, Hakan, Bestem, harikasınız.

    Cevapla
  15. Adamlar handy.com’u kopyalamışlar resmen. Onuda berbat yapmışlar. Acun Ilıcalı’nın e- versiyonu bunlar:) Sana şiddetle katılıyorum @lobaba 😉

    Cevapla
    • Temizlikyolda.com varken handy.com yoktu peki ona ne diyeceksin? 🙂 bu mantığa göre webrazzi.com’da techcrunch.com’un kopyası, yemeksepeti.com deliveryhero.com’un liste uzar gider…

      Cevapla
      • Hocam temizlikyolda’nın kuruluşu 2013, handy’nin kuruluşunu 2012 olarak görüyorum? Haa temizlikyolda’nın kurucusu 2000’lerde falan kafada yaptıysa projeyi bilemem 😀 Bu arada çok üzüldüm biliyo musun, kurulalı kaç sene olmuş bu nasıl bir tasarım? Ben yeni sandığımdan çok giydirmedim bu konuya ama ayıp hakikaten, akrepnalan.com gibi bu ne kardeşim? 😀

  16. Bütün handy.com’u gezdim de kuru temizleme, halı yıkama gibi marketplace bir yapı göremedim. Siz nasıl gördünüz lütfen benide aydınlatın 🙂

    Bu mantığa göre Yemeksepeti.com’un tasarımınıda beğenmezsiniz sonuçta aynı model, aynı tasarım ama günde 150K order alırlar, açık ara TR’nin en çok kullanılan internet sitesidir 🙂

    Tasarım 3-5 bin TL ile bugün en iyi UX ajansına yaptırılabilir ki bu kavramlar görecelidir. Mesela ben bir müşteri olarak ihtiyacımı kolaylıkla sağlayabiliyorum. Sizin gördüklerinizi bu kadar yatırımcı görememiş herhalde, sizin backgroundunuzu çok merak ettim… Bence çok üzülmek yerine daha iyisini yapında birazda sizi konuşalım Önde Bey 🙂

    Cevapla
    • Ben yıllardır bu kafayı eleştiriyorum Nihat Bey, Türkiye’de e-ticaret sitesi olan, her ürün gamını sunabielceğini yada tüm sektörlere hizmet verebileceğini düşünüyor, bu doğrumu sizce? Adam anlamıyor ki yapmıyor kuru temizleme yada halı yıkama? Yada kar marjını az buluyor belki? Ben bilmiyorum, bence sizinde bilememeniz lazım? 🙂

      Yemek sepetini eleştirmeye boyum yetmez 🙂 Benim daha sokakta top oynadığım dönem, Nevzat Abi siteyi açmış 🙂 tek kelime edemem ama büyümesini, vizyonunu, yeniden pazarlama stratejilerini ve satışta kemik kadroya verdiği payı çok takdir ediyorum ve örnek alıyorum.

      Altyapılar ve yarıştırmalar devreye girmeden tartışmayı kendimce kapatıyorum, saygılar 🙂

      Cevapla

Bir Cevap Yazın