Stadia, kontrolcü satışı ve aylık aktif oyuncu sayısı ile ilgili hedeflerini tutturamadı

Paylaşılan bilgilere göre bulut tabanlı oyun konseptinin ilk ürünlerinden biri olarak karşımıza çıkan Google Stadia için işler pek de iyi gitmiyor.
Stadia, kontrolcü satışı ve aylık aktif oyuncu sayısı ile ilgili hedeflerini tutturamadı

Google'ın bulut tabanlı online oyun platformu olan Stadia'dan ilk olarak 2019 yılının Mart ayında sizlere bahsetmiştik. Paylaşılan bilgilere göre bulut tabanlı oyun konseptinin ilk ürünlerinden biri olarak karşımıza çıkan Google Stadia için işler pek de iyi gitmiyor.

Bloomberg'ün şirkete yakın iki kaynağa dayandırdığı habere göre Stadia, kullanıcı edinimi ile ilgili hedeflerini tutturamadı. Stadia, aktarılan bilgilere göre hem Stadia Controller adı verilen oyun kontrolcüsünün satışı hem de aylık aktif oyuncu sayısı ile ilgili hedeflerininde başarı olmadı.

Paylaşılan bilgilere göre Stadia'nın hedefleri ile gerçekleşen Stadia Controller satışı ve aylık aktif kullanıcı sayısı arasında ise yüz binlerce fark bulunuyor. Geçtiğimiz dönemlerde Google'ın Stadia platformu için oyun geliştireceğini ve çeşitli oyun stüdyolarını bünyesine kattığını da sizlere aktarmıştık.

Geçtiğimiz Şubat ayında aktarılan bilgilere göre Google'ın Stadia için oyun geliştirmekten vazgeçtiğini açıkladığını da hatırlatalım. Daha önce paylaşılan bilgilere göre Stadia'nın oyun geliştirmek için önümüzdeki 5 yıl içinde 2 bin kişiyi kadrosuna katması hedefleniyordu.

Fakat oyun geliştirme projesini rafa kaldıran Stadia, ekibinde yer alan 150 oyun geliştiricisi ile yollarını ayırdı. Stadia'dan bahsetmişken platformun en büyük rakibi konumunda bulunan NVIDIA GeForce NOW'ın Turkcell iş birliliğiyle GAMEPLUS markası adı altında Türkiye sunucuları üzerinden hizmet vermeye başladığını da hatırlatalım. Google ve Stadia için işler pek iyi gitmese de GeForce NOW şimdiden pazarı domine etmiş gibi görünüyor.