Android Dev Summit’te tanıtılan yenilikler ve güncellemeler
Arama
Mobil

Android Dev Summit’te tanıtılan yenilikler ve güncellemeler

  • Android Dev Summit'te mobil işletim sistemi için uygulamalar yazan geliştiriciler odağında bir dizi yeni araç ve özellik tanıtıldı.

Android Dev Summit‘te mobil işletim sistemi için uygulamalar yazan geliştiriciler odağında bir dizi yeni araç ve özellik tanıtıldı. Android geliştirici ekosisteminde giderek daha popüler hale gelen Kotlin dilinin en son sürümünün yanı sıra, Android Jetpack araçları ve API’lar ile birlikte Android Studio IDE için yeni özellikler de ilk tanıtılanlar oldu. Fakat geliştiriciler için en büyük sürpriz, Uygulama İçi Güncellemeler API’ının kullanıma sunulması diyebiliriz.

Uygulamalar İçin Güncellemeler API’ı

Uygulama İçi Güncellemeler API’ı ilk bakışta dikkat çekici bir isim gibi görünmese de önemli bir gelişme olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Çünkü yeni API ile geliştiriciler artık, kullanıcıları uygulamalarını güncellemeye itmeleri için iki yeni yol sunacak. Buna göre ya güncellenmeyen uygulamanın ekranı engellenecek ve güncelleme yapılana kadar uygulama kullanılamayacak ya da kullanıcı güncelleme sırasında uygulamayı kullanmaya devam edebilecek. Bu seçenekler ise geliştiricinin insiyatifine bırakılıyor.

Google’ın Android Ürün Yönetimi ve Geliştirici İlişkileri Kıdemli Yöneticisi Stephanie Saad Cuthbertson, bu özelliğin geliştiricilerin uzun zamandır beklediği bir özellik olduğunu açıkladı. Geliştiriciler için bunun niçin önemli olduğundan bahsedelim. Örneğin; bir geliştiricisiniz ve uygulamanıza yeni bir güncelleme getiriyorsunuz. Fakat uygulamanızda bug’lar bulunuyor ve kullanıcılar güncellemeyi reddettiği için bu bug’lardan zamanında haberdar olamıyorsunuz. Uygulama İçi Güncellemeler API’ı ise uygulamaların güncellenmesini sağlayacak, akabinde kullanıcılardan gelen geribildirimler ile geliştirici, uygulamasındaki hatalardan daha hızlı bir şekilde haberdar olabilecek.

Katlanabilir cihazlar

Artık Android cihazlarda “katlanabilir cihazlar” kategorisi bulunacak. Bu araçlar, yeni esnek ekran teknolojisinden faydalanarak, tam anlamıyla katlanabilecek. Büyük ekrana sahip olan bu cihazlar, katlandığında ise çantamızda taşıdığımız telefonların boyutlarında olacak. Diyelim ki telefon katlı haldeyken bir video izlemeye başladığınız, ekranı eski haline getirdiğinizde o video anında büyük ekrana aktarılacak ve izlemeye bu şekilde devam edebileceksiniz.

Kotlin dili güncellemesi

Andorid geliştiricilerinin büyük bir çoğunluğu tarafından kullanılan Kotlin dili de yeni bir güncellemeye kavuştu. Kotlin 1.3 sürümüne göre yapılabileceklerden biraz bahsedelim.

  • Satır içi sınıflar, kutulu olmadıkça ayırmayan bir tür oluşturulmasına olanak tanıyacak.
  • İmzasız numaralar artık UInt, UByte ve ULong dahil olmak üzere Kotlin standart kütüphanesinin bir parçası olacak. Bu yeni türler de satır içi sınıflar kullanılarak oluşturuldu.
  • Daha önce Android veya JVM için yazılmış Multiplatform kodu, şimdi de Javascript’i hedefleyebilecek. Bu da kod tabanın bazı bölümlerini daha fazla platformda yeniden kullanma olasılığını ortaya çıkarıyor.
  • Coroutine’ler desteği ise dil ve kitaplık desteği ile birlikte, geliştiricinin eşzamansız işlemlerle nasıl etkileşimde bulunduğunu basitleştirecek ve her Android uygulamasında zorunlu olan eşzamanlı işleri gerçekleştirecek.

Kotlin 1.3’ün bu yeni özelliklerinin tümü, Kotlin’e özgü API’lara entegre edilecek; bunların büyük bir kısmı, Jetpack’in bir parçası olarak KTX uzantıları aracılığıyla gerçekleştirilecek.

Android Jetpack güncellemesi

Jetpack, Support Library and Architecture tarafından ortaya konan temellere dayanıyor ve Google I/O’da Android uygulama geliştirmeyi hızlandırmak için yeni nesil araçlar ile Android API’ları sunuyor. Halihazırda en iyi bin uygulamanın ve oyunun yüzde 80’inin Jetpack kullandığını da belirtelim.

Geçtiğimiz yaz, Jetpack’in orijinal Android Destek Kitaplığı AndroidX, AOSP’a taşındı. Bu da gerçek zamanlı olarak uygulanan özelliklerin ve hata düzeltmelerinin görülebileceği ve geliştiricilerin AndroidX kitaplıklarına katkıda bulunabileceği anlamına geliyor. Ayrıca Navigasyon ve İş Yöneticisi alanında da iyileştirmeler yapılıyor. Gezinme Mimarisi Bileşeni, uygulamadaki Android gezinme ilkelerini tek bir alanda uygulamak için basitleştirilmiş bir yol sunuyor. Ayrıca, Android Studio’daki yeni Navigasyon Düzenleyici, navigasyon mimarisini oluşturup düzenliyor. Bu da navigasyon boilerplate’ini ortadan kaldırıyor. WorkManager, yani İş Yöneticisi ise uygulama durumunu ve cihaz API düzeyini temel alarak en uygun çözümü seçiyor ve arka plan görevlerini en verimli şekilde gerçekleştirmeyi kolaylaştırıyor.

Android Studio güncellemesi

Geliştiricilerin uzun vakitler geçirdiği Android Studio’da yeni güncellemelerden nasibini aldı. Android Studio 3.3, bugün beta 3’ü başlattı. Gelecek sürümlerde çökme sayısını azaltma ve kilitleme, bellek kullanımını optimize etme ve kullanıcı tarafından etkilenen hataları düzeltme gibi kalite ve temeller üzerinde güçlü bir odaklanma bekleniyor. Ayrıca, Android Studio’yu, önümüzdeki yılın başında Chrome OS’de resmi olarak destekleyen bir IDE yapıldığı da duyuruldu.

Android App Paketleri ve dinamik özellikler

Android App Paketleri ve dinamik uygulama boyutları, 2012’den bu yana 5 kat arttı. Ancak, daha büyük uygulamaların da daha düşük yükleme oranları, daha düşük güncelleme oranları ve daha yüksek yüklemeler gibi dezavantajları bulunuyor. Bu nedenle , kullanıcıların uygulamayı yalnızca kendi cihazlarında çalıştırması için gereken kod ve kaynaklara hizmet veren yeni yayınlama biçimi Android App Bundle yayına alındı.

Android Studio 3.3, uygulama paketlerine tam IDE desteğini getirdi ve artık Google’ın YouTube, Google Haritalar, Google Fotoğraflar ve Google Haberler gibi uygulamaları için binlerce uygulama paketi bulunuyor.

Uygulama paketi artık sıkıştırılmamış yerel kitaplıkları destekliyor. Ek bir geliştirici çalışması gerekmeden, uygulama paketi artık yerel kütüphaneleri kullanarak uygulamaları, indirmek için ortalama yüzde 8 daha küçük ve M+ cihazlarda yüzde 16 daha küçük hale getiriyor.

Anında keşif

Yakın zamanda, web URL’lerini isteğe bağlı olarak kullanarak, mevcut oyun mağazasının bağlantı trafiğinin alınması ve mevcutsa kullanıcıları anlık deneyime gönderebilme özelliği aktif edilmişti. Buna ek olarak, Play Store’daki Try Now (Hemen Deneyin) butonu ve web banner’larını benimsemeyi daha da kolaylaştırmak amacıyla anında uygulama boyutu sınırını 10MB’a çıkarıldı. Android Studio 3.3 beta sürümünde artık anında etkin bir uygulama paketi oluşturabilecek. Bu da hem anında hem de yüklü olan deneyimlerin tek bir Android Studio projesi ile oluşturulup dağıtabilineceği anlamına geliyor. Kısacası artık hem anlık hem de varolan uygulama için sadece bir tane yükleme yapmak yeterli oluyor.

Yorumları GösterYorumlar Gizle (0)

Bir Yorum Yazın