Facebook’un VR çizim aracı Quill, sanatçılara animasyon yaratma fırsatı sunuyor

Sosyal medya devi Facebook’un 10 yıllık yol haritasında önemli bir kilometre taşı olarak gördüğü Sanal Gerçeklik (VR) kavramı, platformda yeni sosyal deneyimlerin kazanılacağının sinyallerini veriyor. 2014’te Oculus’un satınal ınmasının ardından, bu alanda  attığı adımlar ve tüketiciye sunduğu ürünler de bu sinyallere güçlü bir kanıt olarak gösterilebilir.

Şirket, Oculus bünyesinde bulunan ve sanal gerçeklik (VR) çizim aracı olarak tanımladığı Quill‘e yönelik yeni bir gelişme duyurdu. Yapılan güncellemeler ile Quill  artık animasyon oluşturma özelliğine sahip. Güncelleme ile birlikte sanatçılar, VR içinde animasyonlarının her karesini hazırlayıp, düzenleyebilecekler.

Sanatçıların VR teknolojilerinde zengin çizimler yapmalarını sağlayan platformun kullanım konforu “orta” olarak tanımlanıyor. Ancak ürün yeni nesil hikaye anlatımında diğer 3D animasyon araçlarına göre çok daha hızlı. Zira geleneksel 3D animasyon yazılımlarında 1 yıldan uzun sürede hazırlayabilen bir animasyon, Quill’de 3 hafta gibi kısa bir sürede hazırlanabiliyor. Aracın yeni özelliğini test eden sanat Goro Fujita, “Beyond the Fence” isimli kısa animasyon filmi ile zamandan tam olarak bu kadar tasarruf etti.

Beyond the Fence, Quill üzerinde hazırlanan ilk animasyon film değil. Daha önceleri Emmy’e aday olan “Dear Angelica” da bu yazılım ile hayat bulmuştu.

Quill – Paint and Animate in VR

Today we released our biggest Quill update to date: Animation tools! Our mission with Quill has always been enabling creative people to make beautiful, rich, three-dimensional drawings in VR. Starting today, artists can bring those drawings to life directly in Quill for the first time with new animation tools and VR-native workflows, including support for free frame-by-frame redrawing, copy-and-re-pose animation, an animation brush, and more. These tools open the door for a whole new kind of storytelling, with VR characters who move and perform in scenes and environments that are more alive than ever. Inspired by the early hand-drawn animation of the 1920's, but powered up with modern technology and native VR workflows, Quill animation brings a new level of freedom to artists in this rapidly emerging medium. We've already seen some incredible artwork created with Quill, including the Emmy-nominated Dear Angelica. But with today's new animation tools, production time for projects like this will be slashed dramatically. While testing the tools, our resident artist, Goro Fujita, was able to complete his animated short film 'Beyond the Fence' in just three weeks, an undertaking that could have lasted over a year with traditional 3D animation software. We can't wait to see what VR artists will create with the power of these new tools in their hands. And this is just the beginning. We're working on many more Quill updates and features, including the ability to discover and watch animated Quill stories in Facebook Spaces with friends. People naturally want to share the experience of enjoying art with someone else, and social VR will open the door to a brand new kind of co-immersive, 3D entertainment. Today's Quill animation tools are one step toward that future as they empower artists to push the boundaries of VR-native storytelling — to invent a new kind of narrative that's not just compellingly watchable, but fully immersive and perfect to be shared together. Artists — Please share your Quill creations with us, and you can find more information at the links below:Quill website: https://quill.fb.com/Details on today's new features: https://quill.fb.com/featuresGet Quill: https://www.oculus.com/experiences/rift/1118609381580656/Share your Quill art: https://www.facebook.com/groups/virtual.animation/about/ , https://www.facebook.com/groups/virtual.paintings/about/

Posted by Quill on Thursday, February 8, 2018

Günümüzün yeni animasyon araçlarıyla bu tarz projelerin üretim süresi çarpıcı bir şekilde azalırken Quill sözcüleri, bunun sadece bir başlangıç olduğunu belirtiyor. Quill üzerinde daha fazla güncelleme ve özellikler üzerinde çalışılıyor. Daha sonraki adımlarda  kullanıcıların arkadaşları ile Facebook Spaces üzerinde yepyeni sosyal VR deneyimlerinin paylaşmaları bekleniyor.

Sanal gerçeklik kavramı, kullanacılara yeni sosyal deneyimler kazandırırken, 2016’da küreselde sadece 3,6 milyar dolar olan donanım ve yazılım VR pazarının 2020’de 40 milyar doları aşması bekleniyor.

Yorumlar (1)

  1. Facebook’un girmediği sektör kalmayacak. Büyük işler yapıyorlar. En büyük atağı Yapay Zeka ileyapacakları.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın