Oyunlaştırma sistemini açan Yemeksepeti, her semtin Lezzet Muhtarı'nı arıyor!

Oyunlaştırma sistemini açan Yemeksepeti, her semtin Lezzet Muhtarı'nı arıyor!

Geçtiğimiz günlerde Cüzdan yeniliğini devreye alan Yemeksepeti.com, şimdi de bir süredir üzerinde çalıştığı oyunlaştırma yeniliğini tanıttı. Yemeksepeti kullanıcıları artık yemek sipariş etmekten daha keyifli(?) dakikalar geçirebilecek.

Çoğumuzun Foursquare/Swarm ile aşina olduğu oyunlaştırma kavramı, bildiğiniz gibi kullanıcı aksiyonlarına göre çeşitli ünvanlar kazandıran bir model. Yemeksepeti için de aynı kurgu söz konusu ve Yemeksepeti kullanıcılarını 100’den fazla görev bekliyor. Kullanıcılar profil sayfaları üzerinden hem kendileriyle hem diğer Yemeksepeti kullanıcılarıyla tatlı bir kapışmaya girebiliyor. Ayrıca birbirlerini takip ederek semtlerinde lezzet keşfi yapabiliyor.

Türkiye'nin en büyük oyunlaştırma projesine imza attığını iddia eden Yemeksepeti, öncelikle semt bazlı kanaat önderlerini tespit etmeyi hedefliyor. Bu sistemi 'muhtarlık oyunu' olarak adlandıran Yemeksepeti, her semtte hafta boyunca en çok puanı toplayan kullanıcının “muhtar” rozetini kazanacağını söylüyor ve muhtarların o semtin yemek seçimine tesir edecek kanaat önderleri olduğunu paylaşıyor.

Nasıl muhtar olacaksınız?

Yukarıda da bahsettiğim gibi oyun dahilinde 100’den fazla görev tanımlanmış durumda. Bu görevler, yeni restoranlardan sipariş vermek, internetten kredi kartı ile ödeme yapmak, değişik mutfaklar denemek, günün farklı saatlerinde sipariş vermek gibi şekillerde karşınıza çıkıyor. Görevler ne kadar sık ve farklı şekillerde yapılırsa, ona uygun olarak rozet kazanılıyor. Keza yorumlama, site ziyareti ve sipariş paylaşımı üzerinden de kullanıcılar çeşitli ünvanlar kazanabiliyor.

Örneğin bir kullanıcı 2 farklı şehirden sipariş verdiğinde “Gezgin”, 10 geceyarısı siparişi verdiğinde “Uyurgezer”, Çin & Japon mutfağı kategorisinden 50 sipariş verdiğinde “Ejderha”, Kebap & Türk mutfağı kategorisinden 50 sipariş verdiğinde ise “Kebap Kralı” rozetlerini kazanıyor. 10 farklı siparişini kendi ağıyla paylaşanlar “Beğeni Avcısı”, 20 farklı siparişini paylaşanlar da “Gastronom” etiketini kazanıyor.

"Altyapıyı tamamen kendimiz geliştirdik"

Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın da heyecan duyduğu yeni oyunlaştırma sistemi hakkında şu yorumu yapıyor;

Yemeksepeti’nde en sık karşılaştığımız sorulardan biri “Yemeksepeti neden bize yemek önermiyor” oluyordu. Bu konuda şimdiye kadar site üzerindeki yön verici, restoran ve siparişlerle ilgili kullanıcılarımızın yorum ve puanlamalarıydı. Biz bir yerde ne yeneceğini en iyi o semtte sipariş verenlerin bildiğini düşünüyoruz ve oyun fonksiyonumuz ile bu paylaşımı bir kat yukarı taşıyıp artık kullanıcıların birbirlerinden ilham almasını mümkün kılıyoruz. Dünyanın en büyük oyunlaştırma şirketleriyle uzun süre çalıştık ama altyapıları ve vizyonları bizi desteklemediği için devam edemedik. Oyunlaştırma projesinin tüm alt yapısını Yemeksepeti Bilgi Teknolojileri Departmanımız yaptı, yani %100 bir Türk projesi. Ayrıca, bu iş kapsamı itibarıyla da Türkiye’deki en büyük oyunlaştırma projesi olma özelliği taşıyor.

Eğer hızlıca oyuna uyum sağlamak isterseniz Yemeksepeti profilinize Facebook ile bağlanıp arkadaşlarınızı kolayca bulabilirsiniz. Yok, 'Ben yemeğimi söyler çıkarım arkadaş.' diyorsanız ilgili bildirimleri kapatarak, Yemeksepeti’ni her zamanki gibi sadece sipariş için kullanmaya devam edebilirsiniz.

Yemeksepeti şimdiye dek tek seferlik eğlenceli işler yapmıştı ama Türkiye'nin Foursquare/Swarm tarafındaki aktifliğine bakarak bu yeniliğin uzun soluklu bir iş olacağını söyleyebiliriz.

2015 Mayıs'ında Delivery Hero tarafından satın alınan Yemeksepeti bugün itibarıyla 64 ilde, 13.000’in üzerinde üye restoran ve günde aldığı ortalama 180 bin siparişle, milyonlarca kullanıcıya hizmet veriyor.