Yerli mobil oyun Pop to Save Indiegogo'da destek bekliyor

Yerli mobil oyun Pop to Save Indiegogo'da destek bekliyor

Son 3 yıldır yerli mobil oyunların sayısında yükselen bir artış görüyoruz, bunlardan en yenilerinden biri ise gamebrain ekibi tarafından geliştirilmeye devam edilen Pop to Save. Geçen yıl eTohum 40 girişimlerinden bir taneside olan ekip ODTÜ Metutech-ATOM kuluçka merkezinde oyunları üzerinde çalışmaya devam ediyor.

Pop to Save'dan kısaca bahsetmek gerekirse fizik tabanlı bir puzzle oyunu olan mobil oyunun bu kategoride en önemli benzeri olarak Cut the Rope'u örnek olarak verebiliriz.

İki kurucu ortaktan oluşan gamebrain ekibinde Yasir Yazıcı yazılım geliştirme, Yunus Ayyıldız ise oyun ve bölüm tasarımı görevlerini üstlenmiş. Ekip geçen yıl Microsoft'un düzenlediği Dev2Win etkiliğinde birincilik kazanarak oyunun üstüne daha fazla eğilmeye karar vererek geliştirme sürecini hızlandırmışlar.

3

Şu anda 3 ana bölümün (toplam 72 bölüm) hazır olduğu ve 4. ana bölümün tasarımının devam ettiğini aktaran ekip, oyunu yaklaşık 9 aydır geliştirdiklerini ve Indiegogo'dan bekledikleri desteği almalarının ardından kısa süre içerisinde oyunu yayınlamayı planlıyorlar. Unity üzerinde hazırlanan oyunda fizik motoru olarak ise Chipmunk Physics Engine kullanılmış.

Indiegogo üzerinden destek istemelerinin temel sebebinin pazarlama bütçelerinin kısıtlı olmasını söyleyen ekip bu desteği oyunun pazarlamanması için kullanacaklarını ardından oyunun ilk olarak App Store ve Windows Store platformlarında yayınlacağını aktardılar. Oyunun tanıtım videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.