Türkiye’nin sosyal oyun şirketlerinin yakaladığı potansiyeli appstats.eu'dan aldığımız verilerle incelemeye bu ay da (bkz: geçen ay) devam ediyoruz. Eylül ayında geçen aya göre yüzdesel değişimlere de yer veriyoruz.
Öncelikle bir kaç noktaya da açıklık getirelim. Bireysel geliştiricilerin uygulamalarını eksiksiz tespit etmek güç olduğu için onlar listede yer almıyor. Oyunlar da sadece Facebook platformundaki oyunlar olarak ele alınıyor. Bu oyunlar gerek Peak Games'de olduğu gibi farklı dillere ve bölgelere hitap ediyor, gerekse Mynet'te olduğu gibi sadece Türkiye pazarına hitap ediyor. Geliştiricilerin oyun sayıları da değişiklik gösteriyor.
Peak Games ağır ağır büyüyor
Bu bilgileri göz önünde bulundurarak baktığımızda Peak Games günlük aktif kullanıcı (GAK - DAU) bakımından 7.33 milyon oyuncu ile aylık aktif kullanıcı (AAK - MAU) bakımından da 20.17 milyon oyuncu ile ilk sırada geliyor. Bu iki paraleldeki aylık değişimler birbirine yakın görünüyor, sırasıyla 2.4 ve 2.84.
Yükselenler ve düşenler bir arada
Tüm platformdaki oyunlarıyla her ay 12 milyon kişiye ulaştığını paylaştığımız Mynet ise GAK'da 888 bin, AAK'da 6.78 milyon oyuncuya ulaşarak 2. sırada geliyor. Mynet GAK değişiminde yüzde 19.45 gibi bir düşüş gösterirken, AAK'da yaklaşık yüzde 11 oranında oyuncu sayısını artırmış görünüyor.
Cafeland ve Marketland adlı 2 oyunun sahibi olan Gamegos ise 3. sırada ve AAK'da yüzde 30'un üzerinde bir artış gösteriyor. Bu AAK'daki en yüksek artış ve bu artışta büyük payın Cafeland oyununa ait olduğunu görüyoruz.
Listenin devamında ArcadeMonk'un yüzde 24 civarındaki yükselişi ve 6Q.net'nin GAK'da hızlı (+%19.37) ama AAK'da durağan olduğu göze çarpıyor. Oyun Stüdyosu, Pixofun, Netmagic Games günlük ve aylık temelde düşüşte görünüyor. Gamester ise günlük kullanıcıda durağan, aylık kullanıcıda ise düşüşte görünüyor.
Bu ay geçen ayki listeye yeni bir isim eklenmemiş ve son sıradaki 4bit'e baktığımızda günlük 2 bin, aylık 20 bin aktif oyuncunun biraz üzerine çıkmak bu listeye girmek için yeterli görünüyor.