x

Mobil oyun pazarı 2015’te 7,5 milyar dolara ulaşacak

2011’in parlayan yıldızlarından biri olan mobil içinde bulunduğumuz 2012’de yükselişini sürdürecek ve bu trend sonraki yıllarda da hızlanarak devam edecek gibi görünüyor. Ucu mobile dokunan her sektörün de bu hareketlilikten olumlu bir şekilde etkileneceği kesin.

Geçtiğimiz günlerde mobil oyunların yükselişine yakından baktığımız bir yazı yayınlamıştık. Bugün de SuperData’nın son yayınladığı “Casual Games Sector Report: Mobil Games 2012” raporunu ve rapordaki veriler ile mobil oyun sektörüne geleceğine göz atacağız. Tamamını yazının devamında bulabileceğiniz raporda en ilgi çekici nokta 2015’te mobil oyun sektörünün dünya çağında tam 7,5 milyar dolarlık bir çapa ulaşacağına dair yer alan bir öngörü.

Cep telefonları, akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarların değerlendirildiği raporda mobil oyun sektörünün geleceğine dair olumlu değerlendirmelerin yanı sıra var olan sorunlara da değinilmiş.

Ama önce bazı rakamlar… Şu anda nitelikli telefonların dünya çapındaki yaygınlığı %85 seviyesine ulaşmış durumda. Akıllı telefon yaygınlığı ise henüz %15 civarında. Ülkelere bakıldığında akıllı telefon yaygınlığında Çin’in %35 ile ilk sırada, ABD’nin ise %31 ile ikinci sırada olduğunu görüyoruz. Türkiye’deki yaygınlık oranı ise %14’te.

Mobil cihazlardaki en büyük sorun ise pazarın farklı işletim sistemleri ve pek çok farklı özelliklere sahip cihazlardan oluşuyor olması. Bu da özellikle oyunlarda farklı cihazlarda uyumluluk sorunlarına neden oluyor.

Şu anda oyunlarda en fazla geliri üreten işletim sistemi %50 ile iOS. Android %30 ile ardından geliyor, diğer sistemlerin payı ise %20 civarında.

Oyuncu profillerine bakıldığında mobil sosyal oyunlarda kadınların üstünlüğü göze çarpıyor. Ortalama mobil sosyal oyun profili 25-34 yaş aralığındaki kadınlardan oluşuyor ve ABD’deki eCPM (Effective cost per mille) 12,92 dolar olarak hesaplanıyor. Mobil oyunların genelindeki profil ise 25-34 yaş aralığındaki erkekler. eCPM oranı ise 7,80 dolar.

Gelir modelleri konusunda 2012 için ön görülen rakamlarda mikro ödeme ve sanal ürünler %55 ile başı çekiyor. İkinci sırada ise %37 ile ücretli indirmeler geliyor. Reklamlar %6, üyelik ve benzeri diğer gelir modelleri ise %2’lik paya sahip.

2015 ön görülerinde bu 4 ana gelir modeli arasında tek kaybedenin ücretli indirmeler olacağı tahmin ediliyor. Bugün %37’lik payı 2015’te %17’ye gerilecek ve bu sırada mikro ödeme ve sanal ürünler payını %62’ye yükseltecek. Bu sırada reklamların oranının %14, üyelik ve benzeri sistemlerin oranının ise %7’ye çıkacağı ön görülüyor.

Rapordaki diğer önemli bir detay ise mobil oyuncularının çoğunun ayda 8 ile 15 dolar arası bir bütçe ayırdığı.

Rapordaki diğer detayları aşağıdaki raporda bulabilirsiniz.

 

Bir Cevap Yazın