x

Mobil uygulama kullanımının yüzde 52’si oyun

Mobil cihazların kullanımındaki artış hız kesmeden devam ediyor. Mobin internet kullanımının her yıl ikiye katlanarak artması, özellikle internet bağlantısının avantajlarını kullanan uygulamaların hem artmasına, hem de daha fazla ilgi görmesinin en önemli nedenlerinden biri.

Hem mobilin yükselen bir pazar olması, hem de uygulama geliştirmeyi kolaylaştıran sayısız aracın kolaylıkla elde edilebilmesi sayesinde sayıları her geçen gün artan mobil uygulamalarla ilgili çok yakın zamanda yayınlanan bir rapor, özellikle mobil oyunlarla ilgilenenler için oldukça ilginç.

Sizlere daha önce bahsettiğimiz mobil ölçümleme firması Flurry’nin yayınladığı rapor, Ocak ve Şubat aylarında kullanıcıların mobil uygulamalara ayırdıkları zamanın yarısından fazlasında oyunlara ilgi gösterdiklerini ortaya koyuyor.

Flurry’nin 500 milyonun üzerinde iOS ve Android cihazdaki toplam 64 milyar farklı uygulama kullanımını incelediği araştırmasına göre 2 aylık bu süre boyunca kullanılan uygulamanın yüzde 52’sini oyunlar oluşturuyor.  Bu oran 2011 yılında, 2010’a göre 5,3 kat artmışken bu yıl 2010’a göre artış 20,5 kata ulaşmış durumda. Yani oyunların yükselişi hızlanarak artıyor.

Yüzde 52’ile en çok kullanılan uygulama kategorisi olan oyunları, yüzde 22 ile sosyal ağlarla ilgili uygulamalar izlerken, oyun dünyası için oldukça ilginç bir detay da tüm oyunlar arasında bağımsız oyun geliştiricilerin büyük başarısı.

Flurry’ye göre tüm oyun uygulama kullanımlarının yüzde 68’inde bağımsız oyun firmalarının oyunları tercih edilmiş. Flurry’nin bağımsız olarak nitelendirdiği oyun firmaları, doğrudan iOS veya Android üzerinde oyun hazırlamak için kurulan firmalar. Bu tanım pek çok küçük firmanın yanı sıra öncelikli işi mobil oyun üretmek olan Angry Birds’ün yaratıcısı Rovio gibi firmaları da kapsıyor.

İşi oyun olan ama diğer platformlardaki çalışmalarını mobile doğru genişletmiş olan diğer firmalar ise mobil oyun kullanımlarında ancak yüzde 38’lik bir pay elde edebilmiş durumdalar. Bu da mobil tarafta başarılı olmak için çok sağlam bir marka değeri, büyük sermayeler ve agresif bir pazarlama kampanyasının zorunlu olmadığını ortaya koyuyor.

Yorumlar (3)

  1. Gelecek oyunda. Çok güzel bir yazı, tebrik ederim.

    Sevgiler

    deniz

    Cevapla
  2. Mobil oyun piyasasının yükselişi ile beraber özellikle son 3 senede bağımsız oyun geliştiriciliği kavramı bu kez beraberinde sağlam gelir potansiyeli ile hayatımıza yeniden girdi. Oyunların henüz küçük ekipler ile yapıldığı, büyük yatırımlara ihtiyaçlarının olmadığı, fikirlerin ve oynanabilirliğin herşeyden önemli olduğu 80 sonu 90 başı altın çağı sanki yeniden yaşıyoruz. Harika..

    Cevapla
  3. Telefonların artık bilgisayardan bir farkı kalmaması ile bu istatislik giderek yukarı çıkacaktır

    Cevapla

Bir Cevap Yazın