Geçtiğimiz günlerde Meta'nın Metaverse girişimi Horizon Worlds kalite ve kullanıcı deneyimi problemleriyle boğuştuğunu, üstelik uygulamanın Meta çalışanları tarafından bile sevilmediğini sizlere aktarmıştık. Wall Street Journal'ın elde ettiği şirket içi yazışmalara göre, Meta, kullanıcı tabanı hedefini küçülttü.
Buna ek olarak Şubat 2022'de aylık aktif 300 bin kullanıcıya ulaşan Meta Horizon Worlds'ün aylık aktif kullanıcı sayısı, 200 bin kullanıcıya geriledi. Platformun kullanıcı tabanının, geçen Aralık ayında ABD ve Kanada'daki tüm Quest kullanıcılarına açılmasının ardından on kat arttığını hatırlatalım. Bu büyümeye Meta'nın Quest 2 başlığının satışlarındaki artış da katkıda bulundu.
Makalede paylaşılan bilgilere göre, Meta, Horizon Worlds'ün yıl sonunda 280 bin aylık aktif kullanıcıya erişmesini hedefliyor. Aslına bakarsanız şirketin başlangıçtaki hedefi, bu yıl sonunda Horizon Worlds'te 500 bin aylık aktif kullanıcıya ulaşmaktı.
Hatırlarsanız Şubat 2022'de şirket, Horizon'ın yaklaşık 10.000 ayrı dünyaya sahip olduğunu açıklamıştı. Paylaşılan bilgilere göre, söz konusu sanal mekanların yalnızca yüzde dokuzu 50'den fazla kullanıcı tarafından ziyaret ediliyor. Üstelik pek çok kullanıcının platformu bir ay kullandıktan sonra geri dönmediği iddia ediliyor.
Bu noktada Meta’nın Metaverse GMY'si Vishal Shah, ekibe gönderdiği ifadeleri hatırlatmakta fayda var:
Birçoğumuz Horizon'da o kadar fazla zaman geçirmiyor .... Peki neden? Ürettiğimiz ürünü neden her zaman kullandığımız ürünler kadar çok sevmiyoruz? Basit gerçek şu ki, biz onu sevmiyorsak, kullanıcılarımızın onu sevmesini nasıl bekleyebiliriz?
Metaverse girişimleri, Web3'ün yıldızı ve yeni trendleri erken benimseyenlerin göz bebeği olsa da; hala beklenen sonucu vermiş değil. Horizon'ın yanı sıra Decentraland ve The Sandbox'ın da kullanıcı tabanı mercek altına alınıyor. Geçtiğimiz günlerde DappRadar verileri ile 1 milyar dolar değerlemeye ulaşan Decentraland'de yalnızca 38 günlük aktif kullanıcı bulunduğunu öne sürüldü. Aynı şekilde The Sandbox'ın ise aynı 24 saat aralığında 522 aktif kullanıcıya sahip olduğu belirtildi. Ancak şirketler, güncel verilerini paylaşarak bu iddiaları yalanladı.
McKinsey & Company raporu Metaverse'ün 2030'a kadar küresel ölçekte 5 trilyon dolarlık etki yaratacağını açıkladı. Bunun yanı sıra Bain & Company raporuna göre, 13 - 17 yaş arası genç oyuncular, sanal dünyalarda, artırılmış ve sanal gerçeklik oyunlarında daha fazla zaman geçirmeyi tercih ediyor.
Gelecek vadeden verilerin ötesinde Decentraland, The Sand Box ve Horizon'ın aylık aktif kullanıcı tabanının 300 bin barajını aşamaması, Metaverse'ün hayata geçmesi için önümüzde tahmin edilenden de uzun bir yol olduğunu gösteriyor. Mark Zuckerberg'in Connect etkinliğinde açıkladığı Horizon Worlds avatarlarına bacak eklenmesi ise bu yolu kısaltmakta düşünüldüğü kadar etkin bir rol üstlenmeyecektir.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap