Meta'nın Reality Labs bölümünün 2021'in son çeyreği ve 2022'nin ilk çeyreğinde zarar ettiğini sizlere açıklamıştık. 2021'in dördüncü çeyreğinde 3.3 milyar dolar kayıp kayıp yaşayan Reality Labs, Meta bugün 2022'nin ilk çeyrek kazanç raporuna göre, 2.96 milyar dolar daha zarar etti.
Buna rağmen ilk fiziksel mağazasını 9 Mayıs'ta açan Meta, VR vizyonundan vazgeçmiş değil. Meta CEO'su Mark Zuckerberg ve Reality Labs baş mühendisi Michael Abrash Reality Labs üyeleriyle birlikte bu vizyondan vazgeçmediklerini vurgulamak için geçmişten günümüze ortaya koydukları prototipleri sergilediği bir toplantı düzenledi.
Zuckerberg toplantıda gerçekliğe giden büyük adımın tam ortasında olduklarını dile getirdi. Zuckerberg'iin aktardıklarına göre, çok daha kısa bir süre içinde gerçeğe yakın sahneler oluşturmak mümkün olacak.
VR başlık planları
Hatırlarsanız Mayıs ayında Meta'nın yeni karma gerçeklik gözlüğü ile ilgili detaylar Mark Zuckerberg tarafından paylaşılmıştı.
Kişisel Facebook hesabı üzerinden yaklaşık 1 dakikalık video yayınlayan Zuckerberg, video içinde yeni geliştirdikleri üst seviye karma gerçeklik gözlüğünü kullanıyor. Project Cambria kod adlı bu karma gerçeklik gözlüğü, Meta Quest 2 modelinden farklı olarak dış dünyayı görüntülemek için renkli kameralara da sahip. Mark Zuckerberg video içinde "The World Beyond" isimli bir deneyimi kullanmıştı. The World Beyond deneyiminde Project Cambria'nın elleri algılama konusunda oldukça başarılı bir iş çıkardığını da görmüştük.
Zuckerberg'in aktardıklarına göre Meta'nın VR başlıkları iki farklı hatta ilerleyecek. Bunlardan ilki, tüketicilere odaklanan daha uygun fiyatlı ürünler, bir diğeri ise profesyonellere odaklanan şirketin ürettiği teknolojilere sahip ürünler. Quest 2'yi uygun ürünler kategorisinde değerlendirmek mümkün.
AR gözlük planları ve VR prototipleri
Meta Reality Labs, VR başlıkların yanı sıra AR alanında da çalışmalarını sürdürüyor. Meta'nın Orion kod adlı artırılmış gerçeklik gözlüklerinin ilk versiyonunu son kullanıcılara sunmak yerine geliştiricilere dağıtacağını sizlere aktarmıştık. Aslına bakarsanız, VR başlıklar, AR gözlüklerden çok daha hızlı bir şekilde kullanıcılarla buluştu. Ancak şirket, bu alandaki prototiplerini artırarak, bu alandaki vizyonunu hayata geçirmeye kararlı.
Butterscotch
VR başlıkların ekran retina kalitesine yakın bir kalitede üretilmesine odaklanan Butterscotch da bu prototiplerden biri. Bu tasarım henüz kullanıcıyla buluşmaya hazır değil, ancak şirketin hayata geçirmeye çalıştığı fikir gelecek vadediyor.
Meta Quest 2'nin 110 derecelik görüş açısını yaklaşık olarak yarıya indiren model, Quest 2'nin sunduğu çözünürlüğün yaklaşık 2.5 katını sunuyor. Öte yandan Butterscotch görüş alanı açısı başına 55 piksel ile öne çıkıyor. Bu metrik, Meta'nın görüş alanı açısı başına 60 piksel standartının altında kalıyor.
Starburst
Starburst ise tüketicilerle buluşmaya Butterscotch'dan daha uzak.Yüksek hacimli bir tasarıma sahip olan Starburst, ağırlığını desteklemek için taşıyıcılardan güç alıyor. Tasarımında güçlü bir lamba bulunduran Starburst, 20 bin nit parlalık ile HDR aydınlatma sunuyor. Zuckerberg'in paylaştığına göre Starbust, ağırlıklı olarak yeni teknolojileri test etmek için kullanılıyor. Zuckerberg, tüm amacın görsel gerçekçililiğe yaklaşmak için hangi yolların kullanılabileceğini belirlemek olduğunu dile getiriyor.
Holocake 2
Holocake 2'nin Butterscotch ve Starbust'a kıyasla çok daha farklı bir istikamet benimsediğini söylemek mümkün. Holocake 2, Meta'nın başlıkları daha ince ve hafif hale getirme amacına hizmet ediyor. 2020 tasarımının yerini almayı hedefleyen Holocake 2 tasarımı holografik optik isimli ışık bükme tekniğinden faydalanıyor. Holocake 2 testlerinden çıkan sonuç şirketin güneş gözlüğü kadar ince ekranlar üretmesini sağlayabilir. Yine de Meta'nın bu teknolojiyi üretebilmek için bağımsız bir ışık kaynağına ihtiyaç duyduğunu belirtelim. Bu da günümüzde sıkça kullanılan OLED ekranların yerini alabilecek bir lazer olabilir.
Zuckerberg, VR gözlüğe sığabilecek incelikte ve tüketici ihtiyaçlarını karşılayabilecek uygun maliyetli bir lazer üretmenin zorluğuna dikkat çekiyor.
Half Dome
Şirketin uzun süredir üzerinde çalıştığı bir başka prototip serisi de Half Dome. Kullanıcıların baktığı yere göre odak düzlemlerini değiştirebilen Half Dome serisi, 2017'den beri test ediliyor. Başlangıçta görece hantal bir mekanik sistem olarak hayata geçirilen prototip, ilerleyen dönemde likid kristal lensleri de sürece dahil etti. Meta'nın yağtığı araştırmalara göre , söz konusu kristal lensler, VR'da daha inandırıcı bir derinlik hissiyatı yaratmak için ideal. Zuckerberg, bu teknolojiyi gelecekte piyasa sürecekleri başlıklarda kullanmak istediklerini vurguluyor, ancak şu an için bir tarih vermekten de kaçınıyor.
Mirror Lake
Diğer protoiplerin aksine Mirror Lake'in donanım versiyonu henüz hayat bulmuş değil. Sadece fikren bir proje olarak konuşulan Mirror Lake, tasarımsal olarak bir kayak gözlüğünü andırıyor. Şirket bu prototipte Holocake 2'nin optiklerini, Starbust'In HDR özelliklerini ve Butterscotch'ın çözünürlüğünü almayı planlıyor. Bunlara ek olarak Mirror Lake'in kullanıcıların gözlerini yansıtan dışarıya dönük bir ekrana sahip olması planlanıyor.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap