Oyun tabanlı global öğrenme platformu Kahoot!, bugünden itibaren Türkiye'de faaliyete başladı. Girişimin 2012 yılında Alf Inge Wang, Asmund Furuseth, Jamie Brooker, Johan Brand ve Morten Versvik tarafından Norveç'te kurulduğunu hatırlatalım.
Kahoot'un, 2020'nin Ekim ayında ise Japonya merkezli SoftBank Group'tan 216 milyon dolar yatırım aldığını sizlere aktarmıştık. Anlaşma kapsamında Kahoot, şirketin yüzde 9,7 hissesini de satın almıştı. Aldığı yatırım ile birlikte piyasadaki konumunu güçlendiren Kahoot, geçen ay Kaliforniya merkezli eğitim teknolojisi girişimi Clever'ı yaklaşık 500 milyon dolara satın aldı. Bu bağlamda girişimin, platforma yeni diller ekleyerek küresel konumunu genişletmeye devam etmesinin kaçınılmaz olduğunu söyleyebiliriz.
Kahoot'un Türkiye verileri
Kahoot!, şimdiye kadar 200'den fazla ülkede kullanıma sunuldu. Girişim, oyuncu sayısını hızla artırarak 5 milyardan fazla kullanıcıya ulaştı. Türkçe’nin Kahoot!'ta en çok kullanılan 10 dil arasında yerini almasıyla Kahoot'un Türkiye pazarına güçlü bir giriş yaptığını söylemek mümkün.
2020'de Türkiye'den 22 milyonun üzerinde katılımcının Kahoot! oyunları oynadığını belirtmekte de fayda var. Bu metrik bir önceki yıla göre yüzde 105'ten fazla artış gösterdi. Ayrıca, kullanıcılar arasında 140 binden fazla öğretmen ve 2 milyondan fazla öğrenci yer alıyor. Son olarak Türkiye'de 340 binden fazla profesyonel katılımcının Kahoot! uygulamasını kullanıyor.
Türkçe dil desteği duyurusu ile birlikte Kahoot! CEO'su Eilert Hanoa, geçen yıl Türkiye'deki eğitimcilerin, öğrencilerin, şirketlerin ve ailelerin Kahoot! kullanımında ciddi bir artış gözlemlediklerine dikkat çekti. Hanoa, Kahoot! olarak misyonlarının öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek olduğunu vurguladı:
Kaç yaşında oldukları ve hangi dili konuştukları fark etmeksizin tüm dünyadaki kullanıcıları potansiyellerinin en üst seviyesine ulaşmaları konusunda desteklemeye kararlıyız. Geçen yıl Türkiye'deki eğitimcilerin, öğrencilerin, kurumsal ekiplerin ve ailelerin Kahoot! kullanımında oldukça büyük bir artış gözlemledik. Türkçe konuşan kullanıcılarımız için ana dillerinde daha erişilebilir ve daha sezgisel bir öğrenim deneyimi sunmaktan gurur duyuyoruz.
Türkiye'de eğitimin dijitalleşme süreci
OECD raporuna göre, öğretmenler eğitimde dijital araçlardan faydalanabileceklerine inanıyor. Türkiye'deki öğretmenlerin yüzde 76'sı, öğrencilerin dijital teknoloji yoluyla öğrenimini kuvvetli bir şekilde destekleyebileceğini düşünüyor. Milli Eğitim Bakanlığı ise Güvenli Okullaşma ve Uzaktan Eğitim Projesi ile çevrimiçi ve sınıf tabanlı deneyimleri harmanlayarak sanal öğrenme ve hibrit öğrenme kapasitesini artırmayı planlıyor.
Kahoot!, eğitimcilerin hem sınıf ortamında hem de sanal ortamda diledikleri derse, teste veya ödeve ilgi çekici ve eğlenceli unsurlar eklemesini kolaylaştırıyor. Her yaştan öğrenci ve katılımcı, Kahoot! yarışmaları ile kendi hızında oyunlar oynayabilir, arkadaşlarıyla katıldığı çalışma gruplarında motivasyonunu canlı tutabilir ve bilgi kartları ile çalışma modlarından faydalanarak evde öğrenme verimini artırabilir.
Kısacası 2013 yılında kullanıma sunulan Kahoot! sınıf içindeki bir quiz aracından dünya çapında kullanılan, her yaştan ve her yerden katılımcıyı bir arada tutan ve destekleyen bir öğrenme platformuna dönüştü. Ankara Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde bilişim teknolojileri öğretmeni olan Selçuk Yusuf Arslan, öğrenimi desteklemek için Kahoot! uygulamasından yararlanma konusunda şunları söyledi:
“Kahoot! öğrencilere ilerlemeleri hakkında geri bildirim verebileceğiniz mükemmel bir araç. Öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkıda bulunmak, bunu yaparken de öğrencilerle birlikte eğlenmek ve onların heyecanına ortak olmak gerçekten paha biçilemez. Haydi Türkçe Kahoot'layalım!”
Eğer siz de Duolingo gibi oyunlaştırma içeren öğrenme platformlarını seviyorsanız, Kahoot'a bir şans verebilirsiniz. Uygulamanın iOS ve Android sürümleri mevcut. Ayrıca çocuklar ve öğrenciler, 11 dilde kullanıma sunulan “Kahoot! DragonBox Algebra 5+” ve “Kahoot! DragonBox Algebra 12+” ile matematik öğrenimini eğlenceli bir şekilde destekleyebilir.