Tüm dünyanın oynadığı oyunların yaratıcısı Rollic ile pandemi döneminde yaşanan değişime detaylı baktık

Son 3 ay içinde ABD ve dünya listelerinde en çok indirilen oyun sıralamasında 3 farklı oyun ile giren Rollic ile pandemi dönemi oyun oynama alışkanlıklarını konuştuk.
Tüm dünyanın oynadığı oyunların yaratıcısı Rollic ile pandemi döneminde yaşanan değişime detaylı baktık

Rollic ve partnerlerinden Tiplay Studio’nun beraber yürüttüğü, oyun geliştiricilerinden oluşan ekiplerin global ölçekte başarılara imza atan oyun stüdyoları haline gelmesine yardımcı olmayı hedefleyen oyun fonu oFON'dan sizlere daha önce bahsetmiştik.

Bugün ise Türkiye’de kurulan ve bir yıl içinde yakaladığı hızlı büyüme oranı ile 200 milyondan fazla indirilme alarak dünyanın önemli oyun şirketlerinden biri haline gelen Rollic ile Corona virüs salgını dönemine yakından bakacağız. Oyun yayıncısı ve üreticisi olarak hizmet veren Rollic, son 3 ay içinde, ABD ve dünya listelerinde en çok indirilen oyun sıralamasında 3 farklı oyun ile girdi.

Pandemi döneminin trafiklere, oyun oynanma sürelerine ve oyuncu davranışlarına etkisini inceleyen Rollic'in paylaştığı bilgilere göre 2020 yılının Mart ayının son haftası, Nisan ayı ve Mayıs ayının ilk iki haftası incelendiğinde, Ocak ve Şubat aylarına göre mobil oyun oynanma sürelerinde yüzde 20 artış olduğu gözlemlendi.

Bu durumun sadece Türkiye özelinde olmadığını dünya genelinde sosyal izolasyon ve evde geçirilen zamanın mobil oyun oynama sürelerini artırdığının görüldüğünü de ekleyelim. Bunun dışında kullanıcı başına yapılan günlük session sayılarında da aynı şekilde artış izleniyor.

Evden çalışma döneminde 3 oyun ile dünya listesinde

Kullanıcıların oyun oynamak için telefonlarını ellerine aldıklarında, tek seferde geçirdikleri zaman değişmezken, gün içinde oyun oynama sıklığında artış görülüyor. Ekiplerinin 9 Mart’tan beri evden çalışıyor olmasına rağmen, oyun sektörünün hızlı büyümesi doğrultusunda, 3 farklı oyun ile dünya listelerinde yer almayı başardıklarını dile getiren Rollic kurucu ortağı Burak Vardal, kullanıcıların oyun oynama süresi ve sıklığında gördükleri artışın, Rollic'i dünyanın her yerinde evlerinde olan insanlar için keyifli anlar yaratmak konusunda motive ettiğini de dile getirdi.

Rollic'in paylaştığı bilgilere göre kullanıcılar, oynamaktan zevk aldıkları ve içlerinde bir hisse dokunan oyunları oynamayı tercih ediyor. Örneğin Pandemi döneminde dünyanın en çok indirilen oyunlarından olan Wheel Smash, bir şeyler ezmenin verdiği hazzı kullanıcıların telefonuna getiriyor.

Benzer şekilde, insanların hep merak ettikleri bir zanaati konu alan Wood Shop, ahşap oymanın verdiği hazzı bir simülasyon oyununa dönüştürüyor. Kullanıcılar tarafından çok tercih edilen simülasyon oyunlarına bir diğer başarılı örnek ise uygulama marketine çıkmasının ardından iki hafta içinde 17 milyondan fazla indirilen Repair Master 3D oldu.

Evde bozulan cihazlarını açmak ve tamir etmek isteyip yapamayanların zevkle vakit geçirdikleri bu oyun, puzzle elementlerini simülasyon oyunu mekaniği ile birleştiriyor. Kullanıcılar sadece bir puzzle oyunu oynamaktansa, içinde hikayesi olan ve bunu amerikan futbolu ile birleştiren Touch Drawn oyununda da keyifli vakit geçiriyor.

Aktif kullanıcı sayısı yüzde 15 arttı

Mobil oyun indirmelerdeki artışın da etkisi ile, mobil oyun dünyası yeni oyuncular da kazanıyor. Kullanıcılar bir içeriği çok hızlı şekilde tüketerek, yenisine geçmek istiyor. Oyunda dünyasında da durum böyle. Çok basit mekaniklerle üretilen, herkes tarafından oynanabilen ve hızlı tüketilen oyunlara "Hyper casual" deniyor.

Hyper casual oyunlar, özellikle oyun oynama alışkanlığı olmayan kullanıcıları mobil oyunlara davet eden, onlara oyun oynama alışkanlığı kazandıran oyunlar olarak kabul ediliyor. Öğrenmesi ve oynaması kolay olan bu oyunlar, gün içinde kullanıcıların sık sık vakit geçirdikleri uygulamalar haline geliyor.

Sonrasında oyun ekosistemine kullanıcı kazandıran bu oyunlar, özellikle pandemi döneminde kullanıcı sayısını da artırdı. Günlük aktif kullanıcı sayısında pandemi döneminde yüzde 15’lik bir artış görülüyor.