Geçtiğimiz günlerde Foursquare benzeri özelliklerini duyurarak konum odağını genişleten Snapchat, şimdi de yeni bir gelir modeline odaklanıyor. Snapchat, platformdaki sohbet ve Hikayeler özelliklerini bir adım ileri taşıyarak bugün Snap Games platformunu duyurdu.
Kullanıcılar Snap Games platformunda arkadaşlarıyla mesajlaşırken ve konuşurken gerçek zamanlı ve birden fazla oyuncunun katıldığı oyunlar oynayabilecek. Platformun temeli aslında 2017'in sonlarında gerçekleşen PrettyGreat'in gizli satın almasıyla atıldı. Avustralyalı oyun stüdyosu PrettyGreat, bünyesinde Fruit Ninja'yı üreten HalfBrick'ten yetenekleri de barındırıyordu.
Aynı ekip, platformda Zynga ve ZeptoLab gibi geliştiricilerin ürettiği beş oyun olduğunu göstermek için Mario Party tarzında mini oyun festivali Bitmoji Party'yi üretti. Oyunlar bugünden itibaren dünya genelinde iOS ve Android kullanıcılarına açılacak.
Snapchat bu platform üzerinden gelir elde etmek için kullanıcılara 6 saniyelik geçilemeyen reklamlar gösterecek ve bu reklam izlemeleri sonucunda kullanıcıları oyunda kullanılan para birimi üzerinden power up veya bonuslarla ödüllendirecek.
Bu arada Snapchat'in hala geliştiriciler ile reklam gelirlerini paylaştığını belirtelim. Yine de şirketin bu paylaşımın oranlarını netleştirmediğini söylemekte fayda var. Aslında ilk etapta kullanıcıların arkadaşlarını yenmek için reklam izlemesi sıra dışı bir yaklaşım olarak görünüyor. Öte yandan Fortnite'ın uygulama içi satın alma modeline benzer bir şekilde Snapchat'in de filtre odaklı kozmetik güncellemeler satması akla yatıyor.
Şirket, Snap Partner Summit'te bu yeni oyun platformunu duyurmanın yanı sıra, Scan isimli artırılmış gerçeklik platformunu da tanıttı. Snapchat'in bu etkinlikte tanıdığı diğer yenilikler arasında bir reklam ağı ve Hikayeleri diğer uygulamalara konumlandırma özelliği de yer alıyor.
Vizyoner olmasına rağmen kopyalamalar sonucunda sosyal ağlarla rekabet etmekte zorlanan Snapchat, yeniliklere kapılarını sonuna kadar açmış görünüyor. Snap'in oyun direktörü Will Wu oyun platformu hakkında yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Uzun bir haftasonu tatilinde ailesimizle birlikte bir masa oyunu oynadığımızı hissettiren bir şeyler üretmek istedik. Bize kendimizi, sanki arkadaşlarımızla oturup, elimizdeki kontrolörlerle aynı ekrana bakıyormuşuz gibi hissettiren bir şey.
Aslında Snap Games, Facebook Messenger'ın anlık oyunlar platformununu gerçek zamanlı versiyonu olarak konumlanıyor. HTML 5 temelli anlık oyunlara benzer bir şekilde Snap Games'te yer alan oyunlarında indirilmesine gerek kalmıyor. Kullanıcılar sohbet çubuğunda yer alan roket tuşuna basarak oyunlara erişebiliyor.
Bitmoji Party'de kullanıcıların avatarı aynı anda 7 arkadaşlarıyla rekabet edebiliyor. Bu esnada kullanıcıların 24 arkadaşı da oyunu izleyebiliyor. Oyunun galipleri, kazandıkları dijital para ile rakipleri karşısında kendileri yerine dans edebilecek dublörler satın alabiliyor. Oyun esnasında sürekli erişilebilir olan sohbet çubuğu ise oyun hakkında yeni geyiklerin dönmesini sağlıyor.
Oyunlar bilinen bir IP üzerinde yayınlanmak yerine Snap'in kendi platformu üzerinde yer alıyor. Yani aslında Snap Games, Snapchat'in dikeyi olarak konumlanıyor.
Yayınlanan oyunlar arasında SpryFox'un ürettiği Alphabear Hustle, ZeptoLab'den C.A.T.S. (Crash Arena Turbo Stars) Drift Race, Game Closure'ın ürettiği Snake Squad, Zynga'dan Tiny Royale ve PikPok'un ürettiği Zombie Rescue Squad yer alıyor.
Snap'İn oyun odağında attığı bu adım, genişleyen spor sektörüyle ve bu sektörün genç hedef kitlesiyle yakından ilişkili. Bu yeni platform ile birlikte Snap'te geçirilen zaman ve reklam görüntülemelerinde artış görülmesi de olası.
Snap'in CEO'su Evan Spiegel bugün yaptığı açıklamada bu konuyla ilgili şunları söyledi:
Snapchat şu anda ABD'de 13 ila 34 yaş arasındaki tüm gençlerin neredeyse yüzde 75'ine erişiyor ve 13 ila 24 yaşındakilerin yüzde 90'ına ulaşıyoruz. Hatta, ABD, İngiltere, Fransa, Kanada ve Avustralya’da 13-24 yaşları arasındaki gençlere Facebook veya Instagram'ın ulaştığından, daha fazla ulaşıyoruz.