Oyun sektörü büyüdükçe artık oyun içi yapılan harcamalar da ciddi boyutlara ulaştı. Oyunlarda "loot box" olarak adlandırılan ganimet kutuları, bir şekilde paraya çevrilebilen öğeler, oyun içi satın almalar derken pazarın ulaştığı boyut milyarlarca dolarla ifade ediliyor ve artık ne kadar yaygın olduğu hiç şaşırtıcı değil.
Juniper Research tarafından yapılan araştırma, sadece loot box olarak adlandırılan oyun için ganimet öğelerinin satışının büyüklüğünün 2022 yılına gelindiğinde 50 milyar dolara ulaşması beklendiği ifade ediliyor. İşte bu rapora atıfta bulunarak ABD'de büyük bir tartışma başlamış durumda. Çünkü The Federal Trade Commission oyunlarda satılan loot box'lar için soruşturma başlatılmasını kabul etti.
Maggie Hassan adlı senatör tarafından sunulan bu öneri neticesinde önümüzdeki dönemde bir hayli gündemde olacak gibi gözüküyor. Önümüzdeki dönemde tıpkı Facebook CEO'su Mark Zuckerberg gibi pek çok oyun şirketi sahibini de ABD senatosunda ifade verirken göreceğiz gibi gözüküyor.
Hassan senatoda yaptığı konuşmada daha önce Japonya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerin video oyunlar içindeki bu loot box öğelerini kontrol etmek adına yapılan çalışmaları da aktardı. Buna karşın Yeni Zelanda, İngiltere ve İrlanda gibi ülkeler loot box'ları bir kumar türü olarak görmediği ve kumar kriterleri ile örtüşmediği için bu alanda bir adım atmadığına dair bilgiler de elde mevcut. Ancak yine de ABD'nin kararı ve izleyeceği yol haritası oyun sektörünü etkileyecek kadar önemli.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap