VR tabanlı reklamlar, yüzde 300 daha yüksek “tıklama oranı” performansı gösteriyor

Reklam ve pazarlama kampanyalarından daha efektif sonuçlar almayı sağlayacak  Sanal Gerçeklik (VR), henüz hakettiği yeri bulabilmiş bir teknoloji değil. VR teknolojisi ile yapılan proje maliyetlerinin marka bütçelerini aşması, tüketicinin VR’ı doğru konumlandıramaması O’nun bugünkü yerini belirleyen iki neden. Zira, tüketicilerin yüzde 60’ının VR’ı oyunseverler için geliştirilen bir teknoloji olarak gördüklerini daha önceki yazılarımızda paylaşmıştık.

Rekabetçi bir ortamın hakim olduğu reklamcılık ve pazarlama dünyasında pek çok şirket, tüketicilerin ilgisini çekmek için farklı olanı deneyerek yeni stratejiler geliştiriyor. Markalara Sanal Gerçeklik ile reklam yayınlamalarını sağlayan platform OmniVirt‘in hazırladığı bir rapor ise 360 derece VR reklamların önemli ölçüde daha iyi performans gösterdiğini bir kez daha önümüze seriyor.

OmniVirt’in 700 milyon reklam analizini kapsayan araştırmasına göre, VR fotoğrafların tıklama oranı (CTR ya da OT) iki boyutlu normal fotoğraflara göre yüzde 300 daha iyi bir performans gösterdi. Öte yandan 360 derece videoların tamamlanma oranı normal videolara göre yüzde 46 oranında arttı. Reklamlar interaktif bir 360 derecelik video ile sunulduğunda, kullanıcıların yüzde 86’sı da video ile etkileşime geçmeyi seçti.

OmniVirt’e göre, araştırmada göz hareketi kayıt cihazı ile de izleyicilerin göz temasları da mercek altına alındı. 360 derecelik video içeriklerine izleyicilerin çoğunun, sağa ve dikey olarak baktığı ve sağa doğru daha sık aralıklarla baktıkları ortaya çıktı.

OmniVirt’in raporu, markalara ve içerik üreticilerine daha iyi bir  360 derece VR reklam çalışması hazırlamaları konusunda fayda sağlayabilir.  Bu arada VR içerik stratejilerinizi geliştirmek için güçlü ipuçları arıyorsanız, öncesinde hazırladığımız yazımızı okuyabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın