2016 yılının sonunda uygulamalarda geçirilen zaman yüzde 11 iken 2017 yıl sonu kullanım rakamları bu oranın yüzde 6'ya düştüğünü gösteriyor. Mobil telefonlarıyla günde ortalama 5 saatten fazla vakit geçiren kullanıcılar ise yüzde 11.
Uygulama pazarı büyümeye devam ediyor. Uygulamalardan kazanılan gelirler de bununla beraber artış göstermeyi sürdürüyor. Örneğin 2016’da 150 milyon dolar olan gelir elde eden mobil oyunlar bu rakamı 2017’de 158 milyon dolara taşıdı. Ancak Flurry'nin yayınladığı rapora göre 2016'dan 2017'ye kadar uygulamalarda gerçekleşen kullanıcı hareketleri sadece yüzde 6 oranında büyüme gösteriyor. Oysa yukarıda da belirttiğimiz gibi 2016'nın sonunda bu oran yüzde 11 civarında seyretmekteydi.
Görünen o ki; kullanıcılar uygulama kullanmak adına günün sadece belli bir kısmını ayırıyor. Üstelik bu ayrılan saatlerin dışına çıkarak zamanından fedakarlık etmek istemiyor. Bunun yerine kullanıcılar eski uygulamaları bırakarak yeni uygulamalar kullanmayı tercih ediyor. Kullanıcılar tarafından aynı zaman aralığında ise bir çok farklı uygulama kullanıldığı gözlemleniyor.
2016 ve 2017 yılları arasında yüzde 54 büyüme gösteren e-ticaret uygulamaları, geçtiğimiz yıl en çok kullanılan uygulama türü olarak öne çıkıyor. Bu da kullanıcıların mobilden ödeme yapma konusunda artık daha rahat hareket ettiklerini ortaya koyuyor. Apple Pay ve Samsung Pay gibi ürünlerin bu duruma katkısı ise yadsınamaz.
Medya, Muzik ve Eğlence kategorisi ise ikinci sırada yer alıyor. Yıldan yıla yüzde 43 büyüme kaydeden bu kategori, kullanıcıların mobil üzerinden ciddi bir medya tüketimine sahip olduğunu gösteriyor. Ortaya çıkan bu rakamlar Sensor Tower'ın raporunu da destekliyor. Sensor Tower’ın son yayınladığı raporda dijital yayın kanalı Netflix, oyun dışı uygulamalarda 2017’nin en çok gelir elde eden uygulaması olarak yer alıyordu.
2017'de düşüşte olan kategorilere baktığımızda ise Lifestyle ve Oyun uygulamalarını görüyoruz. Hemen belirtelim, burada ele aldığımız kriter ise uygulama kullanımı değil, uygulama içi hareketler. Bu ölçümleme uygulamanın kullanımı ve popülaritesinden çok daha geniş bir alanı ele alıyor. Dolayısıyla yayıncı ve geliştiricilerin kaygılanmasına gerek yok. Zira raporda da oyuncuların mobil oyunlara her zamankinden daha fazla zaman ve para yatırdığına yer veriliyor. Flurry'ye göre Lifestyle uygulamaların yıldan yıla yüzde 40 düşüş göstermesinin arkasında yatan sebep ise günlük kullanım alışkanlığı yaratma konusunda zorluk çekmeleri.
Bu raporu ortaya koymak için Flurry, 2017'de küresel olarak 2.6 milyar cihazda 1 milyondan fazla uygulamayı takip etti. Kullanım olarak ele alınan değer ise bir kullanıcının uygulamayı açarak uygulama içinde vakit geçirmesi olarak tanımlanıyor.
Cihazlar üzerine de araştırma yapan Flurry, raporda diğer cihaz türleriyle karşılaştırıldığında yüzde 55 oranında en fazla kullanılan cihazın tablet telefonlar olduğunu öne sürüyor. Android üreticileri 2017'de tüm aktif cihazların üçte ikisini oluştururken, Apple tüm aktif cihazların yüzde 34'ü ile bireysel pazar payı elde ediyor.
Bu rapora baktığımızda her geçen gün büyüme kaydeden uygulama pazarının aynı zamanda bu büyümeden olumsuz etkilendiğini söylemek de mümkün. Raporun ortaya çıkardığı rakamlar ise eski uygulamaların hayatta kalmak için yeni uygulamalarla daha fazla rekabet etmeye başlayacağını gösteriyor.