Facebook, sanal gerçeklik deneyimini mobile getiriyor. WSJ'nin konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre Facebook bunu 360 derece videoları destekleyen ayrı bir uygulamayla yapmaya hazırlanıyor. Uygulama, kullanıcıların 360 derece videoların açısını telefonlarını hareket ettirerek değiştirmesini sağlayacak.
Sanal gerçeklik alanı Facebook'un Mart 2014'te Oculus VR'ı satın almasından bu yana artan bir ilgi görüyor. Samsung'dan Sony'ye farklı üreticiler ve çok sayıda farklı girişim sanal gerçeklik üzerinde çalışmaya devam ediyor. Son kullanıcıya yönelik ilk sanal gerçeklik başlığını önümüzdeki yıl piyasaya sunacağını açıklayan Oculus'un,Rift ile endüstride daha ciddi bir hareketlilik yaratması bekleniyor.
Facebook'un bugün mobil için geliştirdiği belirtilen sanal gerçeklik uygulaması ise Oculus'a göre yüzeysel bir deneyim sunuyor ve bu açıdan Google'ın video (YouTube) öncelikli sanal gerçeklik adımına karşı atılmış gibi görünüyor. (Google'ın Cardboard ile başlayan sanal gerçeklik stratejisiyle ilgili Google Sanal Gerçekliği YouTube İçin mi İstiyor? incelememi görebilirsiniz. ). En azından haberin bize düşündürdüğü bu. Zira, Facebook Video'yu YouTube karşısında konumlandıran Facebook'un, 360 derece videolar konusunda da YouTube'u yakalamasını sağlayabilir. Facebook'un mobilde Google'a karşı üstünlüğü de bu açıdan bir avantaj olabilir. Bununla birlikte, Facebook'un iOS ve Android için geliştirdiği belirtilen uygulama, sanal gerçekliğin Oculus'tan çok daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayabilir.
WSJ'nin kaynakları erken geliştirilme aşamasında olan Facebook VR mobil uygulamasının yayınlanıp yayınlanmayacağının henüz net olmadığını belirtiyorlar. Uygulamanın yayınlanması durumunda yeni bir hit olup olmayacağı konusuna söz konusu Facebook olduğu için şüpheyle yaklaşabiliriz. Facebook, son dönemde çok sayıda bağımsız uygulama yayınlasa da, bunların çoğunluğu uygulama mağazalarının ücra köşelerinde yaşamlarına devam ediyorlar, mobil uygulamaların çoğunluğu gibi.