Daha önce aktardığımız Newzoo raporu, 2014 yılında halka açık olan şirketler arasında oyunlardan en fazla gelir elde şirketleri ve yıllık bazda gelir alanındaki büyümelerini gösteriyordu. Newzoo yeni yayınladığı bir raporda da 2015 yılında oyunlara en fazla para harcaması beklenen ülkeleri geçen yılki verileri de göz önünde bulundurarak tahmin ediyor. Raporda ayrıca hangi oyun alanının en fazla pazar hacmine sahip olduğu ve toplam içerisindeki payı da yer alıyor.
Raporun ilk aktardığı ve en önemli bilgi, küresel olarak oyunlara 2015 yılında 91,5 milyar dolar harcanacağı. Geçen yıl bu rakam 83,6 milyar dolar olarak gerçeklemişti. 2015 yılında küresel oyun pazarının yüzde 9,4 oranında büyümesi bekleniyor.
Oyunlara en fazla para harcayan ülkere baktığımızda Çin 22,2 milyar dolar ile birinci sırada yer alırken onu 22 milyar dolarla ABD izliyor. Ülkelerin oyunlara harcadığı paraların yıllık büyümesine baktığımızda Çin'in 2015 yılında rekor kırarak oyunlara harcadığı tutarı 2014 yılına göre yüzde 23 oranında arttırması bekleniyor. ABD'nin büyüme oranı ise yüzde 3.
Platform dağılımına baktığımızda ise (web tabanlı oyunlar, MMO, kutulu ve dijital oyunlar) bilgisayar oyunlarına harcanan rakamın 25,1 milyar dolar olması bekleniyor. Bu alan ulaşması beklenen bu hacim ile birinciliği elinde bulunduruyor. Onu 25,1 milyar dolarla TV, Konsol ve VR platformu takip ederken üçüncü sırada 20,6 milyar dolarla mobil oyunlar yer alıyor. Oyun platformlarına göre harcanan tutar bakımından büyümeleri karşılaştırdığımızda ise yüzde 21 ile mobil oyunlar büyümede birinci sırada yer alırken onu yüzde 14 ile taşınabilir konsol ve tablet oyunları takip ediyor. Üçüncü sırada ise yüzde 7 büyüme tahminiyle bilgisayar oyunları yer alıyor.
Çin'in rapordaki verilere 2016 yılında oyun alanında bir süperstar olacağını söyleyebiliriz. Gerek harcanan tutar gerekse Çinli şirketlerin elde edeceği gelirleri göz önünde bulundurduğumuzda oyun yapımcı ve yayıncıları için Çin gelecekteki bir numaralı ülke konumuna yerleşebilir. Bunun yanında mobil oyunların bir önceki yıla göre yüzde 21 gibi yüksek bir oranda büyümesi bu alanın 10 yıl sonra konsol pazarını geçebileceği ihtimalini güçlendiriyor.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap