Zynga'nın ilk gizli nesne oyununu, Hidden Chronicles'ın ayrıntılarını daha önce paylaşmıştık. Oyun, sosyal medya oyunu severleri tarafından çok tutuldu. Biz de oyunun mutfağını merak ettik, Zynga yetkilileriyle bağlantıya geçtik. İletişim sürecinde öncelikle, erkek egemenliğindeki bilişim dünyasında, bilhassa oyun sektöründe böylesi ses getiren bir ürünün kreatif direktörlüğünü bir kadının, Cary Ely'ın üstlendiğini görmek bizi mutlu etti.
Ahmet Can Şit: Zynga'da göreviniz nedir? Cary Ely: 10 yıldan daha fazla süredir oyun tasarlıyorum. Zynga’da Hidden Chronicles'ın kreatif işlerini ekibim ile yönetiyorum. Kısaca ekibimle oyuna can veriyoruz.
ACŞ: Oyun tasarlarken nelerden etkileniyorsunuz? CE: Video oyunlara karşı gerçek bir tutkum var. Oyun tasarlarken çoçukluğum başta olmak üzere yaşadığım her dönemden ilham alıyorum. Başta kendim olmak üzere tüm arkadaşlarımın keyifle oynayabileceği oyunlar tasarlamak amacındayım. Bunu Hidden Chronicles ile gerçekleştirdiğimi söyleyebilirim.
ACS: Hidden Chronicles'ı anlatır mısınız? CE: Hidden Chronicles, oyuncuların sosyal etkileşim ile hafıza yeteneklerinin bir arada çalışmasını sağlıyor. Oyun Zynga için yeni bir tarz. Çünkü görsel efektler ve animasyonlarla beraber sosyal içerikler beraber sunuluyor. Oyunu yaparken ekibim ve ben çok heyecanlandık. Türkiye'deki oyun severlerin de beğenmesini umuyoruz.
ACŞ: Kadın ve erkek oyun tasarımcıları arasında yaklaşım farkı var mı sizce? CE: Oyun tasarımında cinsiyet farkının önemli bir fark yaratacağını düşünmüyorum. Tasarımlarda daha çok tasarımcının yaşam tarzı etkili oluyor. Örnek olarak ben bilimkurgu seviyorum. Bu yanımı oyunlarıma yansıtabilmek için görsellik üzerine dersler aldım. Böylece oyun tasarımlarım tamamen değişti.
ACŞ: Oyun sektöründe niye daha fazla kadın çalışan yok? CE: Oyun sektörü oyuna gerçekten tutku olanların yer bulabildiği bir sektör. Son yapılan araştırmalara göre sosyal oyunlar en çok kadınlar tarafından oynanıyor. İleride daha fazla kadının oyun tasarımı yapacağına inanıyorum. Ayrıca oyun sektöründe hem kadın hem de erkek tasarımcılar için eşit fırsatlar bulunuyor. Zynga’da da durum aynı. Şirkette birçok kadın çalışan var. Sektör büyürken daha fazla kadın çalışan için fırsatlar doğacaktır.
ACŞ: Oyun sektörü nasıl değişiyor? CE: Sosyal oyunlar çok ilgi çeken bir segment oldu. Örneğin annem de Hidden Chronicle oynamaya başladı. Bu oyuncu profilinin sosyal ağlarla beraber nasıl değiştiğini gösteriyor. Sosyal ağlar hergün oynadığımız, arkadaşlarımızla görüştüğümüz ve stres attığımız bir platform haline geldi.
ACŞ: Oyunun hangi kesime hitap ettiğini düşünüyorsunuz? CE: Her kesime. Türkiye’de yaşayanların da Hidden Chronicles oynarken çok eğleneceğini düşünüyorum. Oyun Türkçe olarak da kullanılabiliyor. Hidden Chronicles herkes için tasarlandı. Herhangi bir kesim için özel olarak tasarlanmadı. Herhangi bir demeografik çıkarımın doğru olmayacağını düşünüyorum.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap