x

Fallen 3D: Türk Oyun Şirketi Vector Games’in İlk iOS Oyunu

Vector Games - Fallen 3DKimileri Kosgeb destekleriyle pek ilgilenmiyor ancak yaklaşık 1 yıl önce Kosgeb’den başlangıç desteği alarak Ankara Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Merkezi’nde kurulan küçük bir oyun şirketi ilk iOS oyununu kullanıcılara sunuyor. Vector Games‘in 3 boyutlu oyunu Fallen 3D ile oyunseverlerin ilgisini bekliyor.

Fallen 3D’de farklı tünellerden düşen bir karakteri çevresindeki nesnelere çarpmadan güvenli bir şekilde bitiş noktasına ulaştırmaya çalışıyorsunuz. Oyun dili İngilizce ve 3 farklı oyun tipi var. İlki Free Fall, oyuncunun en az zararla bitişe ulaşmasına dayanıyor. İkincisi Catch a Bonus, hem karakteri koruyup hem de bonus toplamaya çalışıyorsunuz. Üçüncüsü ise Time to Fall, karakterinizle süreye karşı yarışıyorsunuz, kontrol noktalarını zamanında geçerek tünelin sonuna güvenli bir şekilde ulaşmanız gerekiyor.

Fallen 3D’nin iPad desteği de var. Oyunu oynamak için 0.99 dolar ödemeniz ve yüklenmesi için biraz beklemeniz gerekiyor ama zor bir oyunla vakit geçirmek isteyenler için ideal olabilir.

Türk girişimcilerin daha başarılı olacağını öngördüğüm mobil uygulamalar ve oyunlar konusunda yeni bir örnek daha görmüş olmak açıkçası beni memnun etti. Unreal Engine ile geliştirilen Fallen 3D’nin kodlamasını Güvenç Şahin, tasarımını ise Emre Akpolat yapmış ve zaman içinde oyunun kalitesini yukarıya tanışayacaklarını söylüyorlar. Kendileri bu konuda ilerlemek için geri dönüşlerinizi bekliyor.

Aşağıda ekran görüntüleri yer alan Fallen 3D’yi App Store’dan indirebilirsiniz.

Yorumlar (6)

  1. Osman Mahmut |

    Tutmaz.

    Cevapla
  2. Oyunu büyük bir beklenti ile ve destek olmak adına satın aldım fakat maalesef hayal kırıklığı yaşadım. Oyunun bu haliyle tutması söz konusu bile olamaz, özenilmemiş gibi duruyor. iSlash’i buradan bir kez daha saygıyla anmak isterim.

    Cevapla
  3. deniz oktar |

    ya tutarsa?

    Cevapla
  4. Üzgünüm ama screenshot’lara bakarak gereken özeni göstermediğinizi düşünüyorum. Görsel tasarım zayıf geldi(spritelar oldukça kötü duruyo), fakat gameplay iyi olsa gözardı bile edilebilirdi (bnz. Minecraft). Gene de rahatlıkla GoW3te tüneller içinde uçulan bölümün benzerini yaptığınızı tahmin edebiliyorum.

    Tabiki Türkiye’de oyun yapılsın, tabiki ödeyen müşterileriniz de olsun(ben vermem şahsen) ama Türkiye’de oyun sektörünü bu şekilde geliştiremeyiz.

    Önümüzde Mount&Blade gibi, haftasonu projesi olarak başlayan, inanılmaz başarılı bir örnek var. Daha oyun 1.0 sürümünü çıkarmadan oldukça iyi satış rakamları elde etmişti hatırlatırım.

    Saygısızlık etmek istemem, emeğinize ve yaptığınıza saygı duyuyorum elbette ama 2004’ten beri beraber olduğunuz yazıyo sitenizde, üstüne bide son 1 senede Kosgeb desteği almışsınız, tek yapabileceğiniz bu olmamalı. Ama pc oyununuz da bu kalitede ise, bazı şeyleri tekrar düşünmek gerek derim. Dediğim gibi görsellik, kod vs. yerine gameplay’e önem vermeniz gerek diye düşünüyorum.

    Cevapla
  5. Elestiren arkadaslari anlamak mumkun degil. Daha iyisini yapabilen insanlarin elestirebilecegi tarzda elestiriler yapmissiniz, ama eminimki sadece bir kullanicisiniz ve daha hic kod yazmadiniz. Biraz cesaret verici, yapici olun, begenmeseniz bile. Diyebilirsiniz ki elestirmeden gelismez, katilirim ama elestirenin kim olduguna bakarak. Bizim ulkede herkezin fikri var ama bilgisi yok.

    Saygilar

    Cevapla

Bir Cevap Yazın