Facebook'un Yeni Mesaj Sistemi İşe Yarıyor mu?
Mesajlaşma

Facebook'un Yeni Mesaj Sistemi İşe Yarıyor mu?

Facebook'un yeni mesaj sistemi, online iletişim anlayışımıza yeni bir kapı açmak üzere hayatıımza girmişti ancak geçen süreçte durum pek de öyle olmadı. Hem kendi deneyimlerim hem de kullanıcılardan delen yorumlara bağlı kalarak Facebook'un yeni mesaj sistemindeki bazı aksaklıklardan bahsedeceğim.

Yeni mesaj sistemi halen tüm kullanıcılara açılmış değil. Deneyimlerimi herkesin karşılaşmama ihtimali var ancak bir geri bildirim olması açısından konuya dair görüşleri birleştirebileceğimi düşünüyorum.

Yeni mesaj sistemini ilk kullandığım gün rastladığım aksaklıklardan biri arama sonuçlarının tutarlı bir sonuç vermemesi idi. Bugün o hata telafi edilmiş olsa da yeni mesaj sisteminin bütünleşik yapısına dair olumsuzluklar devam ediyor. Bir çok özellik eklenmesine rağmen yeni sistemin sade bir şekilde sunduğunu halen kabul ediyorum fakat kullanıcı testlerinin yeterince yapılmadığı kanaatindeyim. Facebook mesaj sistemi bu haliyle devam ettiği sürece de çok başarılı olacağına inanmıyorum. Aşağıda bunun nedenlerini açıklıyorum.

Öncelikle bir kişiyle olan tüm özel iletişim kaydının (mesaj, sohbet, eposta, sms) tek başlık altında tutulması elmayla armutu aynı sepete koymaya benzetiyorum. Artık konuşma içinde seçilen mesajların silinmesine imkan tanınıyor ve metin alanı eski mesajları görmeyi engelleyecek kadar uzamıyor ama uzun mesajlarda metin alanı içinde gezinmek için ok tuşlarını kullanmak ya da metni seçerek ilerlemek gibi ek bir çaba harcamak gerektiriyor. Kısacası tüm mesajların tek bir başlıkta kümelenmesi işi zorlaştırıyor.

Arşivlendiğim tüm mesajları görmek için 'kendi adımı' arşivlenmiş mesajlarda aramam gerekiyor ve mesaj listelemelerinde ortak bir işlem yapamıyorum. Çünkü liste görünümlerinde bir seçim yapma şansı yok. Arşivlemenin yanında mesajları 'diğer' bölüme taşımak gibi 3. bir seçimin neden oluşturulduğunu ise tam kestiremiyorum.

Bir başkasının profilinde iken mesaj gönder butonuna tıklandığında eskisi gibi pop'up açılmıyor ve o kişiyle olan tüm mesaj geçimişimin olduğu sayfaya yönlendiriliyorum. Mesajlarda konu alanını gereksiz gördüğü için kaldıran Facebook'un bunu yaparak neden hızlıca mesaj gönderilmesini engellediğini anlamıyorum.

Yine mobilden mesajlara ulaşmak istediğimde bir uyumsuzluk görüyorum. Diğer başlığı altındaki güncellemeleri mesaj kutumda görmek, bir anda ilgilenmediğim onlarca mesajla karşılaşmama neden oluyor.

Gmail ile kıyaslanması bir yana, kendi mesajlaşma yapısını dahi baltaladığını düşündüğüm Facebook'un bu konuda nasıl bir yol izleyeceğini merakla bekliyorum. Henüz eposta özelliğini hiç kullanmadığım için o konuda yorum yapmıyorum ancak Google'ın Buzz ile yaptığı hatayı Facebook'un tersten yaptığı gibi bir his var içimde.

Yeni mesaj sistemini kullananlar yorumlarını paylaşabilirse sevinirim. Merak edenler için eski mesaj sistemine dönüş olmadığını da son olarak belirteyim.

Yorumlar (45)
  1. Turgut Sarıçam Turgut Sarıçam

    Yeni sisteme geçmemiş kullanıcılara yeni sistem üzerinden mesaj atarken eklediğiniz eklentiler görünmüyor. Bir arkadaşım bana neden boş mesaj attın bile dedi. Bunun yanı sıra Facebook chat üzerinden bile mesaj gönderseniz aynı yere gidiyor. Bir arkadaşınızla ne konuşursanız hepsi aynı yerde. Bu da aradığınız şeyi bulamamanıza sebep oluyor.

    Sorunlar hemen düzeltilmese bile en azından eski ve yeni sistemi birbirine entegre ederlerse çok memnun olacağım.

  2. Henüz sistemin doğru çalışmadığı yerler var.

    Örneğin hala diğer email sunucularını kullanıyor olmamızın nedenlerden ilki, mail'lere dosya ekleyebiliyor olmak (attachement) - Facebook ile bu henüz bir piyango. Dosya eklentileri karşı tarafca indirilemeyebiliyor. Üçte bir şans şu an.

    Facebook içindeki bu ürün, henüz hatalarla dolu.

    Muhtemelen bir süre kullanıldıktan ve geridönüşler alındıktan sonra daha iyi hale gelecek.

    Fakat benim asıl anlayamadığım, facebook fotoğraf albümlerindeki yenilik. İyi olan bir ürünü bozmuşlar resmen. Reklamları göze sokmaya çalışırlarken, fotoğraf görüntüleme sayısını düşürecekler gibi bir his var içimde.

  3. aynen yazınızda yazdıgınız gibi aynı sıkıntıları çekiyorum..hani bir laf vardır "kaş yaparken göz çıkarmak".buraya tam manasıyla uymuş..

  4. Telefondan atılan mesajlar kullanıcılara iletilmiyor. Kişinin kendi profiline girip mesaj linkine tıklayıp oradan yazarsanız mesaj gönderiliyor. Arkadaşınız olmayanların attığı mesajlar diğer kısmına düşüyor. Diğer kutusuna düşen mesajlar için bir bildirim gelmiyor. Sizin dikkatinize kalmış bir şey. Eğer daha önce konuştuğunuz ve arkadaşınız olmayan biriyse bu sefer gelen kutusuna düşüyor.

  5. Facebook kullanışlılık açısından bana hala itici geliyor. Mail sistemi olarak ise Gmail ile kıyaslanamayacak kadar toy şu anda...

  6. Fatih Özdemir Fatih Özdemir

    Facebook'un yeni mesaj sistemine geçişine sevinmiştim. Fakat tam bir hayal kırıklığı. Chat ile mesajların + e-maillerin birleşmesi çok kötü.

    Daha kötüsü de var. Eğer 18 yaşından küçükseniz e-posta adresinize sadece arkadaşlarınız mail atabiliyor. Diğer kişiler atamıyor. Diğer kişiler attığında atan kişilere hata bildirimi gönderiliyor.

    Facebook işte; Video yorumlarını kaldırarak büyük bir hata yaptı, şimdi sıra mesajlar ve fotoğraf görüntüleme de...

  7. Fırat Demirel Fırat Demirel

    Yazıya eklemediği unuttuğum bir şey de mobilden gönderdiğim bir mesajın hala kayıp olması. Bu sorunu yaşayan tek kişi olmamak da beni şaşırtmadı.

    1. Sinan Yüce Sinan Yüce

      Türkiye'deki telefonlar için SMS desteği geldi mi ki?

      1. Fırat Demirel Fırat Demirel

        Mobil internet üzerinden gönderdiğim mesajdan bahsediyorum. Henüz Türkiye için mobil numara kullanımı açılmış değil.

  8. Mustafa Mustafa

    çok yerinde ve güzel bir yaklaşım olmuş.umarım bahsettiğiniz gibi facebook bu eleştirileri göz önünde bulundurup (ki bütün dünyada bu tür eleştiriler var şu an) bir takım yenilikler ve güncelleştirmeler yapıcaktır.

  9. Özgür Özgür

    Ben de yeni mesaj sistemini kullananlardanım , eleştirilerinizin bir kısmına katılmakla beraber bir kısmına da katılmadığımı belirtmek isterim.Herşeyden önce yeni sistem bence hızlı ve pratik olması açısından gayet iyi.Tek tıkla mesajlaşmak keyif verici.Fakat facebook chattan gelen mesajların mailde depolanması ve görmek istemediğim eski konuşmalarımı mailimde görmem oldukça can sıkıcı.Ayrıldığım sevgilimle olan ilk konuşmalarımızı mail kutumda onun ismine tıkladığımda direk görmem çok canımı sıkmıştı açıkçası :) Her şeye rağmen eski mi yeni mi derseniz yeni derim.Yeni sistemin geliştirileceğini düşünüyorum.Hız ve pratiklik sanırım bir çok şeyden daha önceliklik benim için.

  10. Yeni sistem tam manası ile gelmiş değil.Bazen sohbetten yazıyorlar mesaj olarak geliyor sonra sohbete düşüyor.Bazen aynı şey ard arda gidiyor.Bazen de karşı tarafın yazdıkları tek tek değil toplu halde sizden önce ya da sonra geliyor.Kısacası az denenmiş ve hemen faaliyete konulmak istenmiş diyebilirim...

  11. Kemal Yalçin Kemal Yalçin

    yaşanılan tüm teknik aksaklıkların yanı sıra tasarım olarak da bir hata görüyorum.Örneğin günlerdir mesajlaşmadığım birine bir mesaj atmak istediğimde,günler önceki görüşmelerimizin ekrana gelmesini çok gereksiz görüyorum.Kayıt altında tutması kötü bir fikir değil ama en azından daha önceki mesajlaşmaları göstermek için gmail da olduğu slide sistemi kullanılabilir.

  12. Geçmişten gösterdiği mesajlar hangi tarih itibari ile başlıyor ? sanki 2009dan başlıyor gibi geldi bana

  13. pardon 2009 demiştim yanlış söylemişim 10.02.2008 e kadar gittim

  14. Off ama olmaz ki ya hemen kaldırılmalı bu sistem çok çirkin bişi yapmışlar :/ yada iptal etmenin yolu varsa mutlaka söyleseee.. (:

  15. Yunus Yiğitoğlu Yunus Yiğitoğlu

    kardeşş bende bu bahsettiğin mesaj sıstemıne dondum...ve hiçde memnun değilim...geri dönüşü hiçmi yok bu olayım yaaa...

  16. Bence yeni sistemin ilk çözülmesi gereken en büyük sorun mesajlaşma sistemindeki mesajları mail kısmına kaydetmesi bunların yanlarında silme yada herhangi bir işlem yapmak için bir şeyde olmaması gereksiz bir kayıtlama olarak uzun vadede bu sistemle devam edilmesi halinde daha büyük sorunlar oluşturacaktır bu sorunlar anlık mesajlaşma ile kaydedilen bu konuşmalar hem gizlilik açısında bir sorun doğurmakta hemde facebook alt yapısını zorlayacağa benziyor bu sebepleri göz önünde bulundurursak bunu bir an önce çözeceklerdir ya da ben öyle umud ediyorum :(

  17. Pek fazla mesajlaşmasam'da aradabir yakınlarımın profilini gezer ve resimlere göz atarım fakat bu yeni resim görüntüleyici gerçekten çok kötü olmuş

  18. Mobilden Girenler İçin Tam Bir Felaket. Yanıtladan Mesaj Gönderince Karşıdaki Kişi Alamıyor. Yeni Konu Açıp Göndermek Gerekiyor. Facebook Yöneticilerinin Eski - Yeni Mesaj Sistemini Entegre Etmeleri Gerek. İsteyen Eski Sisteme Geride Dönebilmeli..

  19. arkadaşlar türkiye için mobil bölüm açılmamış henüz mbilden mesaj gmnderilmiyor ne yapmam gerek*

  20. Nesli Nesli

    çok karışık ve saçma hiç bi avantajı yok.. hiç güzel değil eskisi çok çok daha iyiydi.

  21. Facebook artık saçma sapan olmaya başladı yaa 0.facebook.com'un hiç bir anlamı kalmadı yaa mobilden ne mesaj atılıyor ne de geliyor.mobilden mesaj atılamıyor bir çözümü yok mu bunun??

  22. Halil Halil

    ya bunu kuran kimse gercekten söylüyorum kimse kabul etmiyo ben yanlıslıkla kabul ettim cok pişmanım kaşdırılsın lütfen bu

  23. Tarık Tarık

    Ben davet istedim. Ama bir türlü gelmedi yeni mesaj uygulamasının daveti...

    Geçemiyorum:(

  24. zaten millet gittikce triplere girmeye basladi. Herkeste bir gizlilik bir gizlilik. Madem bukadar guvenlik sorunun var ne diye face desin?

    Birde facebook boyle kullanissiz neye hizmet ettigi bilinmeyen uygulamalari getiriyor. Benim icin face in sonu gelmeye basladi. Bir gun kapatacam boyle giderse. Hem boylesi benim icin daha iyi olur. Cunku bence gercekten bir hastalik bu.

  25. ben igrenc buldum yeni sistemi tek kelimeyle berbat ayrica ben kendimde yukseltmedim mesaj sistemini otomatik olarak yukseltti bana davet falan gelmemisti ben onay vermeden ....

    simdi benim bir kisiden aldigim ayri ayri konus baslikli mesajlar alt alta siralaniyo ve ben ayri ayri cevap vermek istiyorum ama mumkunu yok.. ben cavap yazdigim takdirde o kisinin en son gonderdigi mesajin altina gidiyo yazdigim hersey nerden bilsin neye cevap yazdigimi ya cok sacma bisey ..

    ayrica herkes bunu kabul etmek zorundami ?? simdi benim arkadaslarimdan hala eski sistemi kullananlar var onlarinki de otomatik guncelleme yapacakmi????

    BEN ESKI SISTEMI GERI ISTIYORUMMMMMMMMMMMM

  26. Bisera Iva Bisera Iva

    boş bulundum ve geçtim.. Ne yazık ki kurtulma şansı yokmuş, cidden çok rahatsız edici.. Konunşmalarımın bile mesaj klasöründe kayıt olması beni rahatsız ediyo sürekli onları silmeye uğraşmaktan bıktım ve daha geçeli 1 saat olmadı..

  27. ben bu yeni sitemi sevmdim konuştuğum herşey neden bidaha mesaj kutusunda çıkıyo anlamadım ne gerek var böyle bişeye burdaki amaç ne hiç anlamadım eski siteme geri dönmek istiyorum çünkü msjlarımdan konuşmaları silmek büyük sıkıntı çok şikayetciyim bu durumdan :(((

    1. Şükran Şükran

      sımdı ben eskı sıstemdeyım yenı mesaj sıstemıne gecmek ıstedım yorumlara bakılırsa heralde gecmek akılca bısı deıl bende gecmımı bana bısı söleyın

  28. Bana kalırsa bu sistem çok yararsız olmuş.. VE ! sinir bozucu. Genel konuşmalar mesaj kutusune geliyor gelmesine ancak karşıdan gönderilen mesajlar bana iletilmiyor.. Bu nasıl bir sistemdir yahu ! bence kaldırılmalı bu sistem !

  29. Şükran Şükran

    ben eskı sıstemdeyım heralde gecmek akılca bısı deıl gecmemek daha ıı heralde dımı???

  30. yhaa kaç gündür davetiyee gelecek diyoo gelmedii bir ay oldu nerdeyse bn yeni mesaj sistemine geçmek istiyorum

  31. Bana atılan msj alıyorum ama benım attıgım msj karsı tarafa ıletilemıyor dunden beri boyle sorun ne olabılır

  32. hiç bir işe yaramıyo 50 tane online arkadasımın arasın dan 5-6 tanesini görebiliyosun. isimden aratım öle bulabiliyosun. cok kötü, dandik, tırt, olmamış bence olmamış...

  33. çok saçma bişey sohbetteki konuşmaların mesaj olrak gelmi saçma düzeltirmesi gerekirrrr

  34. bana geçenlerde bir mesaj geldi arkadaşlarım arasında olan bir mesaj yani bana gönderilmeyen çok saçma acaba başka arkadaşlarımda benim mesajlarımı böyle görebiliyormudur cevaplarsanız sevinirim

  35. ben eski sistemi geri istiyorum...

    bütün mesajların kalmaı hoş bişey değil, gelenlerin hepsini tek tek silmek gerekiyor.

    NBir başkası girdiğinde şifremizle herşeyi görebiliyor ve okuyabiliyor. Buda sıkıntı veriyor.

    Silme işlemi içinde Tüm mesajları Tek Tek açmak ve silmek gerekiyor.

    Konu altında kutucuklar olsa ve hepsini sil ikonu olsa daha iyi bence...

    Bilmiyorum ama eski Facebook Daha Güzldi..

  36. sayfayı yeni actım engel filan almadım ama mesaj göderemiyorum bakım nedeni vede hizmet nedeni ile ilgili yazı cıkıyor bu sonu nasıl hal edebilirim hiç bi arkadşamla iletişime giremiyorum

  37. İnadina İnat bu sorunu Cözüp Video Olarak Yayinlicam :)

  38. Gandur Gandur

    eskiden faceden mesajlaşınca iletiler direk msne adresine gidiyordu şimdi ise bunu engellemişler bize diyorlarki isterseniz tekrar eski hale soka bilirsiniz ama gün boyu uğraştım ama bir türlü düzeltemedim şunu bilen varsa facebooktan msneye gelen mesaj yorum ları geri msneye atmasını istiyorum

  39. Denizli Bozkurtu Denizli Bozkurtu

    -

    selam ... hesabımı açtığımda hesap direk reklam sayfasına yöneliyor.mesaj çekmediğim link kalmadı. beklemekten başka çare yok mu acaba. faceyi açtığımda direk olarak www.facebook.com/adversting sayfasına yöneliyor malesef.... sizlerden yardım bekliyorum ....sayfamı açmama yardımcı olun lütfen ...

  40. Thaibox Hudo Thaibox Hudo

    kendi facebook um da özel bir mesaj paylaştım bir siteden ama kendime gönderdiğim mesajı açamıyorum nasıl olacak çünki mesaj kısmı gözükmüyor

  41. Ismail Ismail

    Bir arkadaşım benimle yeni mesaj siteminde konuşuyorken mesajlarımı görmediğini söylüyor arka arka ya mesaj attığım zaman en son gönderdiğimi görebiliyorum diyor bunun nedeni ne bulamadım çok garip bir şey

  42. Aykut Cc Aykut Cc

    bende engllediğim kişinin mesajlaşma geçmişini gördüm mesaj kutumda anlam veremedim. facebook sanki daha dda tehlikeli bi hal almaya başladı. belkide benimde mesajlaşma geçmişim başkalarının mesaj kutusunda gözüküyodur :) facebooktan kurtulmayı düşünebilirim gibime geliyor..