Konum tabanlı uygulamalarda genellikle mekan ve fırsat değerlendirmeleri yapılırken mobil oyunlar da bu yöne kayıyor. Tren seferleri için bilet rezervasyon servisi olan Quno, konum tabanlı mobil uygulama geliştiricisi SCVNGR ile birlikte farklı bir deneyim sunmaya hazırlanıyor.
'Gez, yarış ve puanları topla' sloganıyla çıkış yapan SCVNGR'nin amacı mobil oyunları konum ve mekanlar ile ilişkilendirerek farklı bir etkileşim yaratmak. Küçük oyunların yanında çeşitli görevlerin de dahil edildiği SCVNGR ile gezi kafilelerinin eğlenceli zaman geçirmesi de kaçınılmaz.
Bu eğilimi gören bir servis olan Quno da tren istasyonları ve seferler arasında müşterilerine keyifli bir yolculuk sunmak istemiş. Henüz kapalı beta aşamasındaki Quno'nun konum tabanlı mobil oyunu detaylandırılmasa da çeşitli bulmacalar, sorular veya yolcuların karşılıklı yarışabileceği oyunlar olarak düşünülebilir. SCVNGR'in sunduğu check-in özelliği de istasyonlarda çeşitli görev noktalarından puan kazanmak için kullanılabilir.
Bu tarz bir uygulama ile mekanlara göre farklı oyun kurguları geliştirilebilir ve ilgi çekici bir hareketlilik yakalanabilir. Özellikle şubeleri olan mekanlar için daha kolay fikir üretilebileceği malum ama içerik olarak ufak zeka oyunları ve birbirini takip eden bulmacaların daha bağlayıcı olacağını düşünüyorum. BuzzCity'nin araştırması ise mobil oyunlar konusunda gençlerin yanısıra yetişkinlere de ilgi gösterilebileceğine işaret ediyor. Konuyla ilgilenenlerin hem iPhone hem de Android uygulaması olan SCVNGR'a göz atabilirler.
Nisan ayında Bunsquare'in yapmış olduğu Foursquare tabanlı etkinliği hatırlarsak ülkemizden bu konuda ilgi çekici örnekler çıkacağını düşünebiliriz, tabi akıllı cihaz penetrasyonu ve kullanıcıların yeterliliğini de unutmamak gerekiyor. :)