Uluslararsı araştırma şirketi Nielsen, mobil uygulama dünyasına yönelik yaptığı araştırmayla oyun oynama alışkanlığının webden mobile taşındığını gözler önüne seriyor.
Nielsen'in son 30 günde en az 1 uygulama indiren ve akıllı telefonundan oyun oynayan kişiler arasında yaptığı araştırmaya göre, kullanıcıların yüzde 93'ü oyunlar için para ödemeye istekli görünüyor.
Bonkör mobil kullanıcılar (özellikle iPhone sahipleri) sadece oyunlara para ödemeye hazır olmakla kalmıyor. Kullanıcıların %87'si eğlence, yüzde 84'ü verimlilik ve harita-navigasyon-arama uygulamalarına, yüzde 77'si yemek(?), yüzde 76'sı da haber uygulamalarına para verebileceğini söylüyor.
Nielsen, mobil uygulamalar arasında en çok oyunlarla (yüzde 64) ilgilendiğimizi ifade ediyor. Ardından hava durumu (yüzde 60), sosyal ağ (yüzde 60), harita-navigasyon-arama (yüzde 51), müzik (yüzde 44) ve haber (yüzde 39) uygulamaları geliyor.
Araştırmaya göre iPhone kullanıcıları mobil oyunlarda aylık ortalama 14,7 saat harcıyor. Bu süre Android kullanıcılarında 9,3 saate düşerken ortalamada 7,8 saate geriliyor. Windows Phone, çok özellikli telefonlar ve Blackberry'de aylık oyun oynama süresi 5 saatin altına iniyor.
New York merkezli şirket iOS, Windows Phone ve Android temelli akıllı telefon kullanıcıların yeni oyunlar indirmekte daha aktif olduğunu ifade ederken, Blackberry ve çok özellikli cihazlarda varolan oyunların kabul gördüğünü paylaşıyor. Oyunlara fazla vakit harcamadığı görülen Windows Phone kullanıcılarının yüzde 70'i, iPhone kullanıcılarının yüzde 69'u, Android kullanıcılarının ise yüzde 66'sı telefonuna oyun indiriyor.
Bu istatistiklere baktığımızda mobil oyunlara yönelmenin karlı olacağını, ön yüklemeli oyunların daha fazla oynanacağı yorumunu çıkarabiliriz. Ayrıca web tabanlı oyunların da iOS ve Android'de %10 seviyesinde pay alması da HTML5 tabanlı oyunların ilgi çekebileceğini gösteriyor.
Akıllı telefonların pazar payı arttıkça mobil oyuncuların sayısı da artıyor. Bu dünyada gizlilik ve güvenliğe önem vererek, arz-talep eğrisinden karlı çıkmak mobil oyun ve uygulama geliştiricilerinin elinde..