Oyun yapımcısı ve tasarımcısı Shigeru Miyamoto'nun ismi, birçokları için herhangi bir anlam ifade etmiyor olabilir. Ama çocukluk yılları 90'lara denk gelen şimdiki zamanın yetişkinlerini için Prenses Peach'i kurtarmaya çalışan Super Mario ve Nintendo oldukça önemli.
İşte bu noktada Shigeru Miyamoto, yani Super Mario'nun yaratıcısı ve Nintendo'nun başkanı olan bu isme, bu bilgiden sonra kimse kayıtsız kalamayacaktır. Donkey Kong, The Legend of Zelda, Star Fox, F-Zero ve Pikmin gibi sektöre damga vuran birçok oyuna imza atan Miyamoto, oyun dünyasına yön veren isimlerden biri. 1999 yılı itibarıyla Miyamoto'nun Nintendo için tasarladığı oyunlar, tüm zamanların en çok satan oyunları haline geldi ve 250 milyon adetten fazla sattı.
Miyamoto, 1952'de Japonya'nın Kyoto, Japonya'da doğdu.1970 yılında endüstriyel dizayn konusunda eğitim aldı. Kanazawa Munici Beceri ve El Sanatları Üniversitesi'ne girdi. 5 yıl sonra okuldan mezun oldu. Kariyerine manga karakteri tasarlamak için başlayan ünlü ismin kaderi babasının arkadaşı aynı zamanda Nintendo'nun başkanı Hiroshi Yamauchi ile tanışmak istemesiyle değişti. O dönem şirket, mali olarak sıkıntı içindeydi.
Mario'nun babası
1979 yılında Sheriff adlı oyun için tasarımcı olarak çalışmaya başladı. Yaptığı birkaç işin ardından musluk tamircisi Mario, ardından Luigi'yi yarattı. Mario karakterini tasarladığında belki de dünya üzerinde 210 milyon kopya satacak olma ihtimalini aklından geçirmedi.
Mario ilk kez bir oyun karakteri olarak 1981 yılında Donkey Kong adlı oyunda yer aldı. Donkey Kong, aslında King Kong benzeri bir karakter idi. Bu da şirketin dar boğazdan kurtuluşu oldu. Zira oyun, sektörde o güne kadar görülmemiş bir hızla sattı. Donkey Kong ile ilgili ilginç bir diğer nokta ise oyunun ilk halinin Temel Reis oyunu olarak tasarlanmış olması.
Zelda Efsanesi kariyerine ün kattı
Nintendo oyunun yayın haklarını kaybetmesiyle karakterler tepetaklak oldu. Temel Reis'in yerine Jumpman, Olive Oyl'u Princess Peach ikame etmiş ve Bluto ise Bonkey Kong ile değiştirildi. Yani bu karakter, Mario karakterini ilk kez gün yüzüne çıkarmış oldu. Daha sonra ikinci büyük adım olan New York şehrinden Mantar Krallığı'na göçen Mario oyun olarak 13 Eylül 1985'te yayınlandı. Super Mario Bros, Nintendo şirketinin yarattığı gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan biri oldu.
Hatta Temmuz 2021'de açılmamış bir kopyası ABD’de düzenlenen açık artırmada 1,56 milyon dolara alıcı buldu. Bu satış sonrası tek bir video oyunu için ödenen en yüksek fiyat rekoru da kırılmış oldu. Heritage Auctions'ın yaptığı açıklamada, Super Mario 64'un Nintendo 64 konsolunun lansman oyunu olduğu; aynı zamanda Mario karakterini üç boyutlu olarak kullanan ilk oyun olduğu dile getirildi.
1986’da Takashi Tezuka ile birlikte tasarladığı The Legend of Zelda yayınlandı. Çocukken yaptığı doğa yürüyüşlerinden ilham alarak yaptığı aksiyon-macera video oyunu, 6,5 milyonun üzerinde kopya sattı.
Bu başarı 2000'li yıllara gelindiğinde oyunun geliştirilip yeniden piyasaya sürülmesine yol açtı. Nintendo, farklı platformlarda toplamda 3,84 milyon kopya satmayı başardı. The Legend of Zelda 2017'nin en başarılı oyunlarından biri oldu. Legend of Zelda, iki ay sonra mobil platformlara geldi.
Bir taraftan 2000'li yıllar yeni nesil konsolların piyasaya çıkmasının ardından Nintendo için zorlu geçti. Miyamoto, 2016 yılında bir basın toplantısında Nintendo'nun sanal gerçeklik alanında çalıştığını söyledi. Aslında şirket ilk olarak 2014 yılında sanal gerçeklik alanı ile ilgilendiğini açıkladı. Bunu destekleyecek somut çalışmalar ortaya koymamıştı. Shigeru Miyamoto ise sanal gerçeklik alanı üzerinde çalıştıklarını hatta bu alanda bazı 'açıklar' bulduklarını da ifade etti.
Shigeru Miyamoto ilhamı çocukluk yıllarından ve okuduğu kitaplardan alıyor. 71 yaşındaki Miyamoto, hala Nintendo Entertainment Analysis and Development kuruluşunun başında. Shigeru Miyamoto ayrıca, 2007 yılında Time dergisinin “Dünyayı Etkileyen 100 Kişi” listesine adını yazdırdı.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap