Zynga, 1,8 milyar dolara satın aldığı Peak Games’in ardından hyper-casual oyunlar üreten bir diğer yerli girişim Rollic’i de 168 milyon dolara şirket bünyesine geçirdi. Bu satın almaların birbiri ardına gerçekleşmesiyle Türkiye'de oyuna yatırım yapan ve oyun yazan şirketler bir adım daha öne çıktı.
Bu dalganın farkında olan ve bu alandaki yatırım fırsatını değerlendirmek isteyen Riot Games’in eski Türkiye Genel Müdürü Bora Koçyiğit, ortakları Mustafa Kopuk ve Yiğit Arslan birlikte WePlay Ventures'ı kurdu. Amaçları, Türkiye’den çıkması muhtemel global başarı hikayeleri yaratabilecek erken aşama oyun girişimlerine yatırım yapmak. Koçyiğit bu işe neden ve nasıl başladıklarını şöyle anlatıyor:
2020'nin başından itibaren spor, eğlence ve içerik tarafına yatırım yapan Two Zero adlı yatırım şirketi için danışmanlığa başlamıştım. Oyuna yatırım yapan ve oyun yazan şirketler son dönemde önem kazandı. Dolayısıyla bu taraf genişlediği için bu alana yönelik daha esnek hareket edecek bir atılım yapmak istedik. WePlay Ventures fon değil, yatırım şirketi...
Üç yıl, 20 milyon lira...
WePlay, üç yıl içinde 30 girişime 20 milyon lira yatırım yapmayı hedefliyor. Ama şirket, erken aşamada girdiği oyun şirketlerine devam yatırımı yapmak istiyor. Ardından yönettiği fonlar ve diğer yatırımcıların katkısı ile bu para 100 milyon liraya çıkacak.
Koçyiğit, şirketlere ilk aşamada 1 milyon liraya kadar yatırım yapmayı hedeflediklerini belirterek sözlerine şöyle devam ediyor:
Türkiye'de oyun şirketlerine de yatırım yapan birçok fon var. Ama bir fonun oyun şirketine girebilmesi uzun bir süreç. Değerlemeler çok tartışılıyor. Çünkü oyun şirketleri tarla gibi. Tohum attıktan sonra beklemek gerekiyor. Bu da oyun şirketlerini ve stüdyoları mağdur ediyor.
Bu yüzden biz daha erken aşama hatta henüz şirketleşmemiş şirketleri hedefliyoruz. Burada esnek ve hızlı hareket etmek istiyoruz. Bu yüzden daha WePlay kurulmadan birçok şirketle görüştük. Şu an amacımız ilk altı ay içinde altı şirkete yatırım yapmak.
Sadece mobil oyunlarına yatırım yapmayacaklar
Bora Koçyiğit, sadece mobil oyunlara yatırım yapmayacaklarını söylüyor. Neden sorusunu bir soruyla cevaplayarak sözlerine devam ediyor: "Dünyanın büyük oyun şirketlerinin hangisinde mobil oyun var? Cevap hiçbirinde yok. Mobil oyun, hayatımıza yeni giren bir kavram. Yatırımcılar için karlı bir alan. Çünkü bu şirketler, kısa sürede yüksek çarpanlarla para kazandırıyor. Bir taraftan salgının etkisiyle bu oyunlara da talep arttı. Ama göz ardı edemeyeceğimiz şekilde PC ve konsol oyunlarının oyuncu sayısı daha yüksek. Biz de mobil oyunları da yatırım portföyümüze katarak oyun girişimlerine para aktaracağız."
Bora Koçyiğit, erken aşamada şirketleri seçmenin zor olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Ama bazı temel kriterlerin ön plana çıkıyor. Önem verdiğim ilk şey, ekip... Çünkü yatırım işi uzun bir yolculuk. Bu yolda birbirini ileri taşıyabilecek insanların bir arada olması mühim. Bu yüzden oyun girişimlerinin şirketleşmemiş olması bizim için bir kriter değil. Bize anlattıklarını hayata geçirebilecek potansiyelleri var mı sorusunun cevabı da önemli... İlk aşamada bu yüzden oyun geliştiricilere yatırım yapıyoruz.
Mesele sadece 'para' yatırmak değil
Şirketlere yatırım yapıp geri çekilmeyeceklerini dile getiren Koçyiğit, "Yatırım yaptığımız şirketlerin yerinde olsam, bizden sadece para beklemem. Çünkü oyun stüdyosu yönetmek anlamında oldukça tecrübem var. Diğer ortaklarımda fon yürütme konusunu iyi biliyor. Biz onlara başka bir şey vadediyoruz" diye konuşuyor.
Bu yüzden yatırım yaptıkları şirketlerin oyunlarına müdahale etmeyeceklerini söylüyor ve verecekleri destekleri şöyle sıralıyor: "Girişimler, şirketleşmemişler ise öncelikle bu konuda destek olacağız. Çünkü burada hukuksal ve finansal zorlayıcı süreçler var. Ama ekiplerin hiçbiri bu konuda genellikle deneyim sahibi değil. Bu işi tek başına yüklenen üründeki odağını kaçırıyor. Stratejik anlamda da destek olacağız. Onların oyunlarını ileriye taşımak, kurum kültürü oluşturacağız. Çünkü beş yıl içinde oyun sektöründen birden fazla unicorn çıkacağını düşünüyorum. "
Orijinal fikir bulmak öncelikli
Oyun geliştirmeye başlayacakların öncelikle orijinal bir fikir bulması gerektiğini söylüyor. Yine iyi bir ekiple yola çıkmasının önemini savunuyor. Bunu yapmazlar ise şirketin bir ayağının 'topal' kalacağı görüşünde... Bir taraftan doğru düzgün çalışan bir kurum içi kültürünün yaratılmasının önemli olduğunu belirtiyor.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap