100'den fazla ülkede oynanan Zula'nın 8 yıllık serüveni

Burak Gözalan, Tuncay Büyükoğlu, Özgür Soner ve Genco Alp'in oyun sektörüne yatırım yapma hikayesi 2012 yılında başladı ve kurdukları InGame Group, bugün 100 ülkede 11 dilde oynanan oyunlar geliştiriyor
100'den fazla ülkede oynanan Zula'nın 8 yıllık serüveni

Geçen yıl Ekim ayında Zula ile Ay Yapım ile işbirliğine gitti. Ünlü Çukur dizisinin Cumali Koçovalı ile Azer Kurtuluş oyuna dahil oldu. Milyonlarca Zula oyuncusu, dizinin heyecanını oyunun içinde yaşadı. Öncelikle Çukur'un geçtiği Balat'ı ve dizi karakterlerinin oyuncu modellerini yaptılar. Böylelikle oyunu oynayan 7/24 televizyonda izlediği içeriği birebir yaşadı. Aynı deneyimi oyuna dahil etti.

O dönem sitenin trafiğinde artış oldu. Hatta oradaki bazı içerikler belli bir süre sonra dizide, dizideki bazı içerikler Zula'da yayına geçti. Yaşayan ve interaktif bir projeye imza attılar. InGame'in kurucu ortaklarından ve şirketin CEO'su Burak Gözalan, "İki kurumda eğlence sektörünün içinde doğru bir işbirliği idi. Bu kısa sürede Türkiye sınırlarını aşarak yurt dışında da büyük ses getirdi" diye konuşuyor.

11 farklı dil seçeneği ile 28 milyon kişinin oynadığı oyun

Bu noktada Türkiye'nin kültür ihracatında ABD'den sonra ikinci konumda olması önemliydi.  Zula da bu potansiyeli iyi değerlendi. Bu işbirliği ile bir ilke imza atıldı. Hali hazırda dünyada 100 farklı ülkede 28 milyon kişi tarafından oynanan oyun, 11  farklı dil seçenekle yayında. Ağırlığını uluslararası oyun şirketlerinin oluşturduğu Türkiye oyun pazarında yerli yapım oyun Zula ile yüzde 10’luk bir pazar payına sahip. 

Oyuncular duygusal bağ kuruyor

Şirketin kurucu ortağı ve CEO'su Burak Gözalan o dönem için oldukça iddialı bir alana girdiklerini söylüyor. 2010'lu yılların başında Türkiye oyun pazarı yurt dışı menşeili oyun şirketleri tarafından domine ediliyordu. Haritalar da Üsküdar, Trabzon, Uzungöl, Safranbolu, Çanakkale gibi bilinen yerler olunca oyuncuların duygusal bağ kurduğunu söylüyor. Türkiye'de büyük etki yaratacak oyun yapmak için yola çıktıklarını belirten Gözalan, " Oyunu oynayan kişiye karşısında gerçekten uluslararası seviyede yatırımla yapılmış ve yıllardır oynanan çok kaliteli oyunları koyuyorsunuz. Bunu aşmak için Türk kültürünü yansıtan bir oyun yarattık. Güçlü şirketler arasında bir taraftan oyuncuların alışkın olduğu karakterler konusunda onları tatmin eden bir içerik bulmak kolay değil. Bir taraftan Türk oyun şirketi olmamız oyuna olan ilgiyi yükseltti" diye konuşuyor.

Haritalarda Üsküdar, Trabzon, Uzungöl, Safranbolu, Çanakkale gibi bilinen yerler olunca oyuncuların duygusal bağ kurduğunu söylüyor. Mekanlar birebir modellendiği için insanlar gerçek bir deneyim yaşatıyor. 

"Gaming'in yükseleceğini tahmin ettik"

O dönem daha 'bebek' olan gaming'in yükseleceğini öngördüklerini belirten Burak Gözalan, "Çünkü bu sektörün eğlenceli yüzü e-spor olarak adlandırılıyor. Bütün içerik eğlencenin içinde tüketilmesi için e-spor aktiviteleri dışarıya açılıyor. Gaming'in son dönemde bu kadar büyümesinin nedeni e-sporun yükselişi. E-spora yakın oyun dikeyi de pc. İleride e-spora yatırım yapmak istediğimiz için de pc'de bir oyun seçtik" diye konuşuyor. Ortakların öngörüleri doğru çıktı. Espor izleyici sayısı 2015 yılında 235 milyon kişi iken, kısa sürede katlanarak bugün toplam 454 milyon kişiye ulaştı. 2022 yılında ise e-spor takipçi sayısının 644 milyon olacağı ifade ediliyor.

Bu alana ciddi yatırımlar yapan Zula, e-sporda kadınların varlığını desteklemek ve güçlendirmek için de bir ilke imza attı. Dünyada dahi sayısı birkaç tane ile sınırlı olan kadınlar ligini, Türkiye’de “Zula Kadınlar Ligi” adıyla kısa süre önce başlattı. 2020'de espor alanında toplamda 10 milyon lira yatırım yapmayı hedefliyor. 

Temeli 2012'de atıldı

İşin temeli 2012'de atıldı. O yıl Türk Telekom'a bağlı Sobe oyun stüdyosunda birlikte çalışan Özgür Soner ile Tuncay Büyükoğlu işlerinden ayrıldı. İkili Burak Gözalan ve Genco Alp ile birlikte Madbyte oyun stüdyosunu kurdu. Ekiplerine birlikte çalıştıkları arkadaşlarını da dahil ederek Zula'yı geliştirmeye başladılar. Ortakların ilk icraatları 2013'te kurulan Elite Game Studio ile 3D sosyal bilardo oyunu olan Pool Elite oldu. Üç yıl sonra  4 milyon dolarlık yatırımla Türkiye’nin en sevilen çok oyunculu çevrimiçi oyun (MMOFPS) oyunu Zula Türkiye'de yayıncılığa başladı.

Brezilya'ya açıldı

Oyunun ünü 2016'da sınırları aştı. İlk olarak Brezilya'da yayına girdi. Burak Gözalan sıçramayı şöyle anlatıyor: "Özellikle 2017'den sonra oyunun anlık tekil oyuncu sayısını 2 binden bir süre sonra rakiplerimizin seviyesine geldi. 30 binleri geçti. 65 bin tekil Türk oyuncuyu oyun başında toplayabilen bir organizasyon olduk." Ekip, geliştirdikleri oyunların yayıncılık faaliyetlerini yönetmek için bir yıl sonra Lokum Games'i kurdu. Daha sonra dört ayrı şirketin iletişimini organize yürütmek için InGame Group çatısı altında birleşti. 2018'de ise Berlin’de Zula’nın mobil versiyonunu geliştirmek için Boombyte şirketi kuruldu.

Covid-19'la yaşanan değişim

Karantina döneminde Zula’yı Türkiye’de ve dünyanın diğer ülkelerinde oynayanların sayısı her bir metrikte artış gösterdi. Konulan ilk teşhis tarihi olan 11 Mart tarihini baz alındığında, bu tarihten itibaren Zula oynayan oyuncu sayısında, yeni oyuncu sayısında ve eski oyuncuların oyuna dönüşünde büyük artışlar yaşandı. Günlük aktif kullanıcı sayısı yüzde 20 yükselirken, aylık kazanılan yeni kullanıcı sayısı ise yüzde 15’lik bir artış gösterdi. Anlık oyuncu sayısı 68 bin gibi oyun alanında önemli bir rakama ulaştı. Oyuncuların devamlı evde olduğu bu dönemde oyun oynama sürelerinde de belirgin büyük bir artış oldu. Normalde ortalama günlük 60 dakikaya yakın olan Zula’nın oyun oynama süresi yüzde 17 kadar arttı.

Oyun içinde verilen ödüller artırıldı

Ayrıca Sağlık Bakanlığı tarafından verilen 14 kuralın açıklandığı ilk günden itibaren, bu kurallar oyuna hemen dahil edildi. Böylece Zula’ya giriş yapan kullanıcılara 14 kuralla ilgili sürekli hatırlatma yapılıyor. InGame Group, Covid-19 sonrası gelişen gündemde bugünün projelerini en sağlıklı şekilde oyunculara sunmak ve geleceğe yönelik planları ise hızlıca hayata geçirmek gibi strateji izliyor. Bu nedenle dünyada bir fenomen haline gelmiş ve ilk defa Türkiye’de InGame Group tarafından yüzde 100 yerli olarak geliştirilmiş Battle Royale modu da tüm oyunculara kısa bir süre önce açıldı.

Bunun dışında ise oyun içerisinde verilen tüm ödüller artırıldı Oyuncular için online nakit ödüllü turnuvalar düzenleniyor ve evde kalmalarını destekleyecek şekilde sosyal medya etkinlikleri de artırıldı. Bunların en önemlisi evde kalan binlerce oyun severi desteklemek ve bu süreci onlar için daha keyifli hale getirmek amacıyla başlatılan “Zula #EvdeKal Evde Kazan” etkinlikleri… Tümü ödüllü olan etkinliklerde Zula oyuncularına, Paycell, ETİ, MSI, Realme, Arko Men gibi markalardan toplam 250 bin değerinde ödüller dağıtılıyor. Oyun ekipmanı, oyun içi eşya, Zula Parası ve Zula Altını, akıllı telefon ve nakit para ödüllerinin bulunduğu etkinlikler, salgından korunma tedbirleri geçerli olduğu sürece devam edecek.

InGame Group, uzun süredir çalışmaları devam eden 2 yeni oyunu daha kısa bir süre sonra duyuracak. Gelecek 3 yıl içerisinde 100 milyon oyuncuya ulaşarak bölgenin en büyüğü olma hedefiyle çalışıyor. 

Unicorn olmak kolay değil

Geçen haftalarda İstanbul merkezli mobil oyun şirketi Peak Games, 1,8 milyar dolara ABD'li oyun devi Zynga'ya satıldı. İkinci unicorn'un hangi sektörden geleceği bir tartışma ve merak konusu oldu. Burak Gözalan, unicorn olmanın zorluğuna değindi. Zula'nın unicorn olmak için çalıştığını ama bunun çok da kolay bir şey olmadığının altını çiziyor.