VR gözlüklerin geleceği özellikle oyun dünyası açısından baktığımızda oldukça parlak gözüküyor. VR gözlüklerin yaygınlaşması ve artan rekabet, farklı markaların bu alana yaptığı yatırımlar ve artık oyun geliştiricilerin de VR gözlükleri oldukça ciddiye alıyor olması, VR gözlüklerin çevresindeki ekosistem için de büyük bir potansiyel barındırıyor.
İşte Roto VR da bu sebeple yola çıkmış girişimlerden. Londra merkezli girişim Roto VR, 2015 yılında oyun endüstrisinde tecrübeleri buluna Elliott Myers ve Gavin Waxkirsh tarafından kurulmuş. Roto VR sadece kendi ekseni etrafında dönebilen ve VR gözlüklerle birlikte uyumlu olarak çalışabilen oyuncu koltukları üretiyor. İçerisindeki motorlar sayesinde etrafında dönebilen bu koltuklar hem evdeki oyunculara hem de ticari kullanıma uygun.
Roto VR'ın resimi yatırım açıklamasına da dikkat çekmek gerekiyor. İngiltere merkezli girişim, toplamda 1,5 milyon pound yatırım aldığını kendi resmini blogu üzerinden açıkladı. Ancak açıklamanın belki de en şaşırtıcı kısmı, aldıkları yatırımı oyun dünyasına ve VR gözlüklere olan ilginin bugün gündemimizi işgal eden en büyük konu corona virüs'e bağlamasıydı. Yaşanan pandemi sebebiyle insanların evinde kalması, evde daha fazla vakit geçirmesi ve bu anlamda insanların oyun ve oyun aksesuarlarına daha çok yatırım yapıyor olması, gelen yatırıma önemli bir etki ettiği görüşü hakim.
Piyasadaki çoğu VR gözlükle uyumlu olarak çalışabilen Roto VR koltuklar, bundan sonraki aşamalarda daha iyi pazarlanacak. Roto VR'ın hem B2C hem de B2B satışları olacak. Ev kullanıcısı tipiyle oyunculara gidecek olan girişim, ürettiği koltukları aynı zamanda sinemalara ve -ülkemizde pek kalmamış olsa da dünyada oldukça yaygın olan- oyun salonlarına pazarlamak istiyor.
Roto VR koltukların bir diğer özelliği ise, farklı oyun tipleri için farklı aksesuar paketleri de sunması. Mesela yarış oyunu için bir yarış direksiyonu bağlanabilen versiyon, uçuş simülasyonları için sağ ve sol tarafta uçuş kumandalarının bulunduğu versiyonlar dikkat çekiyor. Bu da Roto VR'ın farklı alanlarda farklı tipteki VR oyuncularına hitap edeceğinin göstergesi. Bunun yanı sıra son olarak not düşmek istediği bir konu da, efsanevi oyun serisi Half-Life'ın son piyasaya çıkan oyunu Half-Life: Alyx, sadece VR platformlar için pazara sunuldu. Bu tarz oyunların sadece VR gözlükler için piyasaya sunulması da, Roto VR gibi şirketlere gelen yatırımların bir teminatı olarak görülebilir.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap