Eve kapanma ile birlikte oyun oynama motivasyonunun artacağına dair beklentilerimizi daha önce paylaşmıştık. Endüstri için önemli etkinliklerden biri olan Game Developers Conference'in ertelenmesi, Nintendo'nun konsol taleplerini karşılamakta zorlanması, Sony ve Microsoft'un yeni konsollarının lansmanı ile ilgili endişelerin oluşması gibi sebeplerden ötürü corona virüs salgınının oyun sektörünü negatif etkileyeceğine dair görüşler olsa da bugün yapılan açıklamalarda en azından mobil oyunlarda olumlu gelişmelerin olduğunu görüyoruz.
Şubat ayında oyun indirmeleri ağırlıklı Çin'den kaynaklı %39 büyüme yaşadı. Globaldeki son tahminlere göre 2022'de 37 milyar £'a ulaşması beklenen oyun pazarının Türkiye'de son yapılan açıklamalara göre değeri 830 milyon $. Hindistan, Brezilya gibi ülkelerde de indirme adetleri artarken Çin'deki en önemli büyüme Tencent'ten gelen büyümeden kaynaklandığı görülüyor. 2018'den bu yana en önemli büyümesini bu hafta açıklayacak olan Tencent'in Alibaba'ya karşı oyun, sosyal medya ve video kaynaklı işleri ile yatırımcıların ilgisini çekmesi bekleniyor.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap