Kullanıcıyı antik çağlarda yolculuğa çıkaran sanal gerçeklik uygulaması: VR Kronos
Girişim

Kullanıcıyı antik çağlarda yolculuğa çıkaran sanal gerçeklik uygulaması: VR Kronos

  • Sanal gerçeklik uygulaması VR Kronos, antik kentleri dijital ortamda binlerce yıl önceki haliyle yeniden canlandırıyor ve kişiyi sanal gerçeklik teknolojisiyle zaman yolculuğuna çıkararak, o zamanki yaşamın deneyimlenmesini sağlıyor.

Bir müzeyi, ören yerini ya da bir antik kenti gezerken hemen hemen herkesin aklına, o eşyaları kimin kullandığı, yaşanabilir halde oldukları zaman oralarda kimlerin yaşadığı gibi sorular gelmiştir. Back to the Future evreninde yaşamadığımız aşikar ve uzun yıllar boyunca, DeLorean'a atlayıp merak ettiğimiz zamanlara seyahat edebilecek gibi durmuyoruz. Ancak yerli bir sanal gerçeklik uygulaması olan VR Kronos, antik kentleri dijital ortamda binlerce yıl önceki haliyle yeniden canlandırıyor ve kişiyi sanal gerçeklik teknolojisiyle zaman yolculuğuna çıkararak, o zamanki yaşamın deneyimlenmesini sağlıyor.

Umay Müze Tasarım ve Teknolojileri Ldt Şti’nin bir projesi olan VR Kronos, Anadolu Ünv. GSF Resim Bölüm Başkanı Prof Rıdvan Coşkun ve uzun süredir reklamcılık sektöründe faaliyetlerini yürüten ve Mürekkep Reklam Ajansı'nın sahibi olan Cüneyt Şenyavaş tarafından hayata geçirildi. 7 kişilik ekiple faaliyet gösteren VR Kronos, halihazırda 3 farklı zaman yolculuğu deneyimi sunuyor. Bu üç uygulamanın geliştirilme süreci yaklaşık 1,5 yıl sürdüğünü de belirtelim.Tüm süreç konsept tasarımcıların arkeolog ve kazı ekibi ile birlikte kentin bulguları yardımıyla binlerce yıl öncesinin yeniden tasarlanması ile başlıyor. Birçok kısmı antik kentlerin verdiği ipuçları çerçevesinde hayal edilerek tasarlanıyor. Akabinde çalışmanın 3-D ve sanal gerçeklik platformuna aktarılması süreçlerinde çeşitli tasarım programlarının yanısıra, Unity altyapısını kullandığını da belirtelim.

Nasıl kullanılır?

Uygulamayı kullanmak için öncelikle VR Kronos'un web sitesinden satın aldığınız VR Kronos Cardboard’ınızı ya da elinizde bulunan herhangi bir cardboard'u açıyorsunuz. Sonrasında uygulamayı indirip QR kod yardımıyla yükleyip, hemen kullanmaya başlıyorsunuz. Böylece sunulan Muradiye Medresesi, Amorium Antik Kenti ve Kyzikos Antik Kenti lokasyonlarını 3D olarak deneyimleyebiliyorsunuz. Yakın zamanda Olympos Antik Kenti'nin ve Side Antik Kenti'nin de ekleneceğini belirtelim.

VR Kronos'un Türkiye’nin antik kentlerinin global ölçekte bilinirliğini artırmak, Anadolu kentlerinin binlerce yıl önceki yaşamını, anıt yapılarını ve sosyal hayatlarını sanal gerçeklik teknolojisini kullanarak dünyanın heryerindeki insanların bu deneyimini yaşaması gibi bir hedefi bulunuyor. Müzelerden gelen özel talepleri bir imkan olarak gören VR Kronos, onları da platform içerisinde tüm dünyanın ulaşabileceği bir uygulama olarak değerlendiriyor.

Oyun motoru ile lokasyonlarda gezinti imkanı

VR Kronos projeye başladığı zaman, Lithodomos ve Timelooper isimli iki rakibi bulunuyordu. Aynı dönemlerde ikisi de yatırımcılardan destek aldı ve süreçlerine öyle devam ettiler. VR Kronos ise onlardan farklı olarak oyun motoru kullanarak ürettiği sahneler arasında gezinti imkanı sağlıyor.

VR Kronos'un gelir modeli olarak B2B'yi tercih ettiğini, son projeleri olan Kyzikos Antik kentinin Erdek Belediyesi ve Banvit tarafından finanse edildiğini belirtelim. VR Kronos gelecek hedefini ise önce Türkiye, sonrasında dünyanın farklı noktalarından birçok antik kenti, binlerce yıl önceki haliyle canlandırarak VR Kronos platformunda tüm dünyaya sunmak olarak açıklıyor. Platformun bu süreçte Kültür Bakanlığı ile birlikte çalışmak istediğini de belirtelim.

VR Kronos'u App Store'dan ya da Google Play Store'dan indirebilirsiniz.

 

Yorumlar (0)
  1. Henüz yorum yazılmamış. İlk yorumu yazmak ister misiniz?
    Yorum Yazmak için Giriş Yap
Webrazzi Kariyer
Bütün Pozisyonlar
Webrazzi Etkinlikleri