40 dakikada mobil oyun yazmak
Arama
Yazılım

40 dakikada mobil oyun yazmak

Apple’ın geliştirici etkinliği WWDC‘de her yıl olduğu gibi açılış konuşmasında duyurulan yenilikleri sizlere canlı bloglama ve haberlerle aktardık. Bildiğiniz üzere açılış konuşması ile tüm ilgiyi üzerine çeken etkinlik yazılımcılar için neredeyse tüm haftayı bulan bir süreç. WWDC haftasında, Apple Design Awards da bulunuyor ve gözden kaçıranlar için belirtelim: Bu yıl etkinlikte bizi gururlandıran ve nice yeni girişimciye örnek olacak Eskişehir merkezli Mobge, Apple Design Awards’ı aldı.

Yazılımcılar, hafta boyunca Apple mühendislerine fikirlerini sorabiliyor veya ilgilendikleri konularda konuşmalara da girebiliyorlar. Ben de içerideki havayı ve sunumları takip etmek için konferansta yer alan sunumlardan “Uygulama için bu fikrim var.” oturumuna katıldım.

Ülkemizde olduğu gibi içerideki erkek yoğun yazılımcı dünyasına rağmen sunumu iki kadın yazılımcının yapması oldukça sevindirdi. Jessie Pease ve Tanu Shingal’in yaptığı sunum aslında fikri olan herhangi birinin nasıl uygulama yapabileceğini gösteriyor. Jessie’nin 20 dakikada oynanabilir hale getirdiği oyunu, Tanu daha fazla detayla tamamladı. Toplamda 40 dakikada basit de olsa bir oyun uygulamasını hayata geçirdiler.

Hayalini kurduğun uygulamayı nasıl yaparsın? Fikrinin çalınmasından dahi korkarak söylemediğin bir uygulama… Kodlamayı bilmeyen insan için çok da kolay görünmese de aslında süreç çok da karmaşık değil. Jessie, öncelikle uygulamayı hayata geçirmek isteyenlerin fikirlerini oturtmalarını söyleyerek başladı uygulamayı yapmaya. Ardından Xcode‘u açarak, fikrine en uygun şablonlardan birini seçti.

Fikir oldukça basit, kullanıcı unicorn emojisini toplarsa 1 puan alacak, diğer emojiye tıklarsa oyunu kaybedecek. Jessie Açılış sayfasının tasarımı ile devam etti, kütüphanede yer alan başlangıç butonu da dahil olmak üzere seçtiklerini Asisstan Editor aracılığıyla kodla buluşturdu.

Uygulamayı yaparken dikkat çeken noktalardan biri de kod yazmanın mesajlaşmaktan farkı neredeyse olmamasıydı. Xcode otomatik tamamlama ile kodu yazarken tamamlıyor. Mesaj yazarken otomatik tamamlama gibi kod yazarken tamamlama da mümkün. Tabii burada ne yazacağını bilen insana diyerek not düşmekte fayda var.

Daha sonrasında Tanu sahneye çıktı ve oyunu daha da geliştirmek için kişiler arası yarışma, kişinin profili gibi detayları kodladı. Çektiğim fotoğrafların sağ üstünde de yer alan saatten farkedeceğiniz üzere yaklaşık 40 dakikada uygulama hazırdı. İçeride video çekmeye izin verilmediği için çekemedim ama dileyenler hem bu oturuma hem de daha fazlasına buradan ulaşabilirler.

40 dakikada mobil oyun yapmak oldukça heyecan veririci değil mi? Tabii bu daha işin başlangıç aşaması ama sonrasında Mobge’nin Apple Design Awards ödülünü almasını, başarıya ulaşmasını düşününce yazılımın önemi bir daha öne çıkıyor. Sonuçta iOS uygulama ekosistemi 10 yılda 130 milyar dolar hacim yaratmış bir pazar. Sınırlar olmadan ihracat yapabilmek, katma değer yaratabilmek klavyenin arkasında.

Yorumları GösterYorumlar Gizle (0)

Bir Yorum Yazın