Mobil oyunlarda Avrupalı ve Amerikalı oyun geliştiricilerin ciddi bir nüfuzu var ama Çinli Elex bu yapıyı değiştirmek konusunda hızlı ilerlemesini sürdürüyor. Elex'in Clash of Kings (iOS, Android) adlı oyunu 1 yıl içinde 65 milyon indirme sayısını ulaşarak yeni bir kilometre taşını geride bıraktı.
Clash of Kings, elbette hemen Supercell'in efsane olan oyunlarından Clash of Clans'i akıllara getiriyor. Ama oyun olarak daha çok Game of War'a benzetiliyor ve Elex'in bu özel formülü 1 yıl içinde başarıyı yakalamışa benziyor. Kullanıcılarından ciddi bir ilgi gördüğünü söyleyen Çinli şirket, 1. yıldönümü nedeniyle yayınladığı güncellemeyle kullanıcılarına hediyeler vermeyi de ihmal etmemiş.
Önümüzdeki aylarda yeni içeriklerle zenginleşecek olan Clash of Kings, şimdiye kadar 20.400 yıla eşit sürede oyuncuları kendine bağlamış. 70 ülkede, hızlı yükselen ilk 5 oyun içinde yer alan Clash of Kings, 946 milyar gibi astromik bir sayıda askeri birliğin savaştığı bilgisi de veriliyor.
Clash of Kings, Ağustos 2014'te Android oyunuyla test sürümünde pazara sunulmuş ve App Store'a Aralık 2014'te giriş yapmıştı. Mart 2015'te Facebook App Center'da da boy gösteren oyunu oynayanların yüzde 82'i erken ve yüzde 68'i 18-34 yaş arasında.
Türkiye'de popüler olan Facebook oyunlarından tanıdığımız Elex'ten yapılan açıklamaya göre ABD'de oyuncularının yüzde 72'si en çok televizyon izlerken Clash of Kings'i oynuyor. Birleşik Krallık'taki kullanıclarınsa yüzde 65'i ev-iş arası yolculuklarda Clash of Kings kariyerini geliştiriyor.
Elex'in yaptığı, Türkiye'de yapılamaz mı?
Önümüzdeki dönemde Clash of Kings'in nasıl bir ilerleme göstereceğini bilmiyoruz ama Çinli Elex'in elindeki kozu iyi kullanmaya devam etmesi büyük ihtimal gibi gözüküyor. Zira günübirlik oyunların aksine Clash of Clans veya Clash of Kings gibi güçlü bir hikayesi ve sınırsız kariyer yolculuğu olan oyunların daha sadık bir kitlesi bulunuyor.
Diğer yandan Elex'in diğer oyunlarından Age of Warring Empire 40 milyon indirmeye sahip. Happy Farm 20 milyon, Battle Alert ise 30 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşan oldukça popüler oyunlar ve Clash of Kings için de çarpraz pazarlama potansiyelini taşıyor.
Türkiye'de bu seviyeye çıkacak oyunlar geliştirebilir miyiz dersiniz? Benim yanıtım evet. Yeterli sayıda deneme yaparsak ve popüler oyunları iyi takip edersek neden olmasın. Elex'in de dediği gibi artık dünya düz bir rekabet sahası ve hızlı olan kazanıyor.