x

19 milyon kullanıcıya ulaşan yerli mobil oyun stüdyosu Zuuks Games hedefini büyütüyor

zuuks-gameİlk oyununu Ağustos 2014’te çıkaran ve 2 milyon kullanıcıya ulaşan Zuuks Games asıl sıçramayı Şubat 2015’te şirketleşmesinden sonra yayınladıkları oyunlarla yaptı, mobil mağazalarda olukça yüksek kullanıcı sayılarına ulaşmayı başardı. İstanbul merkezli Zuuks Games, kurulduktan sonraki 6 ay için hedefini “çabuk tüketilebilir” oyunlar yapmak olarak belirlemişti. Ardından iOS ve Android uygulama pazarlarında otomobil sürme ve park etme simülasyonları üzerine çalışmalarını yoğunlaştırdı.

city-driving

Şirketin bugün toplam 13 mobil oyunu bulunuyor ama en fazla önem verdikleri ve emek harcadıkları oyunlar City Driving ile Truck Simulator 2015 (iOS, Android). Android platformunda toplam 17 milyon, iOS platformunda ise 2 milyon kullanıcıya ulaşan ekibin en çok indirilen oyunu ise 6 milyon ile City Driving. Oyunun 1,2 milyon aktif kullanıcısı bulunuyor. Zuuks ekibi iOS platformunda Nisan 2015 itibariyle 203 bin, Android platformunda ise 2,9 milyon tekil kullanıcıya ulaşmış.

Stüdyonun reklam stratejisi ve yeni planları

Rekabetin sert, reklam bütçelerinin kısıtlı olduğu bu pazarda nasıl bu kadar yüksek indirilme sayılarına ulaşabildiklerini sorduğumuz şirketin kurucusu Musa Kara, oyunu kullanıcılara sunmadan önce oyunun simgesi, ekran görüntüleri ve açıklamalarında kullanıcıların ilgisini çekebilecek öğeleri kullandıklarını ve bunları yaparken Google Play ve App Store kurallarına ciddi şekilde uyduklarını belirtti. Kara, buradaki püf noktalara dikkat edilirse ve oyunun kategorisine uygun görsel ve açıklamalar yazılırsa mağazalarda üst sıralara çıkılabileceğini söyledi.

Kara ayrıca daha önce bir oyunu ciddi indirme rakamına ulaşmış bir geliştiricinin, bu oyun içinden yeni oyunlarının reklamını ücretsiz yapabildiğini, bunun da hızlı kullanıcı kazanmada çok etkili olduğunu belirtti. Şirket ücretli reklamlar içinse Admob,Unity Ads ve Adcolony platformlarını kullanmış.

Yakın zamanda çıkaracakları online Okey oyunuyla ilk çoklu oyunculu oyunlarına sahip olacaklarını bildiren Kara, bu süreçten sonra daha farklı oyunlara yöneleceklerini söyledi.

Yorumlar (8)

  1. “…oyunu kullanıcılara sunmadan önce oyunun simgesi, ekran görüntüleri ve açıklamalarında kullanıcıların ilgisini çekebilecek öğeleri kullandıklarını…” ekran görüntüsü ve simgelere odaklanmaktan oyun yapacak zamanı bulamamış sanırım arkadaşlar. Bu kadar kötü işleri el üstünde tutar gibi haber yapmak gerçekten zaman kaybı. Bende niye hala webrazziyi takip ediyorum bilmiyorum gerçekten.

    Cevapla
    • Sayın Mehmet, Zuuks olarak ilk 6 ay şirket politikası olarak tüketilebilir oyunlara yöneldik. Bu ticari bir karardır. Yakın zamanda çıkartacağımız oyunlarımızı takip etmenizi tavsiye ederiz.

      Cevapla
  2. Mehmet Beye katılıyorum. Para kazanmak için aynı oyunu farklı isimlerle çıkarıp kullanıcılara ulaşmak başarı değil. Ki zaten uygulama çöplüğünü bu gibi şirketler yapıyor, kaliteli oyunlar da arada kaynıyor.

    Cevapla
  3. Musa Bey; Türk girişimcilerinin bu haberlerini okumak gurur veriyor, başarılarınızın devamını dilerim.

    Cevapla
  4. Turkiyedeki oyun firmalarinin gelismesi guzel bir olay. Basarilarinizin devamini dilerim.

    Cevapla
  5. Piyasada bu tür şirketlerin artıyor ve faaliyet gösteriyor olması çok sevindirici. Başarılarınızın devamını diliyorum.

    Cevapla
  6. Gelecek hedefi “online okey” olmasın bir şirketin artık. Kaynaklarınızı biraz olsun riskli ve yapılmamış şeylere harcayın, garantici şeylere değil. Böyle ancak sektöre 2 tane sıradan istihdam sağlarsınız başka bir şey değil.

    Cevapla
  7. Bu haberde yer alan hiç bir rakam gerçek değil. Ticari yaşamı boyunca mağduriyetler ile anılan karavana’nın yeni maceraları.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın