x

Clash of Clans’in yaratıcısı Supercell 2014’te 1,5 milyar euro kazandı

Supercell CEOMobil oyunlarda Rovio gibi efsane olan Finlandiyalı Supercell, açıkladığı finansal sonuçlarla ne kadar başarılı bir girişim olduğunu bir kez daha gösterdi.

Clash of Clans, Hay Day ve Boom Beach adlı oyunlarıyla dünya çapında adını duyuran Supercell, 2014 yılındaki net satış tutarını 1.54 milyar Euro olarak açıkladı. Bu rakam 2012’de sadece 78 milyon Euro, 2013’te ise 519 milyon Euro idi.

Faiz, vergi ve amortisman öncesine bakıldığında ise 2012’de 39 milyon euro, 2013’te 243 milyon Euro kâr kaydeden Supercell 2014’te 515 milyon euro kazanmış. Tabiri caizse para basmış. 🙂

Supercell farkı

Tüm bunları 5 ofisindeki 150 çalışanla başaran girişimin gelirlerinin yüzde 30’unu da App Store’a ve Google Play’e bıraktığını ve tüm popülerliğine rağmen Finlandiyalı girişmin 400 milyon Euro tutarında reklam bütçesi ayırdığını da eklemekte fayda var.

Supercell CEO’su Ilkka Paananen (fotoğraftaki), 2010’da mobil oyunlara adım attıklarında sektörde 40-20-10 kuralı olduğunu söylüyor. Buna kural  her 100 indirmede kullanıcıların 40’ının aynı oyunu ertesi gün de oynadığını, gelecek haftaya bunların 20’sinin bir ay sonrasına da sadece 10 kişinin kaldığını anlatıyormuş.  Paananen, 2012’de bir Supercell oyunu indiren her 100 kişiden 10’nun halen bu oyunu oynadığını söylüyor.

Supercell, 2013’te yüzde 51’ini 1.53 milyar dolara Japon telekom devi Softbank’a satmıştı. Bugüne kadar 3 yatırım turunda toplam 142 milyon dolar yatırım alan Supercell’in 2014 finansal sonuçları yatırımcılarını fazlasıyla memnun etmiş olmalı.

Supercell’in kuruluş hikayesini supercell.com/en/our-story adresinde okuyabilirsiniz. Küçük bir ekleme olarak Hayday’i geliştiren Veli ve Timur’un Finlandiyalı olduğunu belirtelim. 🙂

Yorumlar (4)

  1. Supercell’in kuruluş hikayesinde, ilk sermayeyi nasıl bulduklarını şöyle açıklamışlar:
    “Our initial funding came from the founders investing their savings into the company. On top of that, we borrowed as much money as we could from Tekes, the Finnish government’s technology funding arm.”

    Finlandiya devleti adamlara fon sağlamış! Bizde KOSGEB’e gidip, “online oyunlar yapıcam” diye destek isterseniz sizi odunla kovalarlar! En azından benim bildiğim böyle… Yakın zaman kadar sadece somut ürün üreten firmalara destek veriliyordu, yazılım destek kapsamı dışındaydı… Artık ülkemizde oyun da adamdan sayılıp destekleniyorsa, konu hakkında farklı bir bilgiye sahip olan varsa paylaşsın lütfen… Hep birlikte sevinelim…

    Cevapla
    • Oyun geliştirme için somut bir destek halen yok. Yazılım geliştirme için çeşitli destekler son 4-5 yıldır var, örneğin teknopark desteklerinde yazılım ayrı bir dal olarak destekleniyor. Ancak yazılım konusundaki yönetmelikte oyunlar desteklenmiyor (vergiden muaf değil) diye üstüne basa basa yazmışlar 🙂

      Kosgeb’den oyun geliştirmek için destek alınabilir bende. Ayrıca Teknogirişim sermaye desteği programından destek alan oyunlar var diye biliyorum. Örneğin Nusrat oyunu Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklendi. Haliyle az da olsa bir destek var.

      Bence güzel fikirler, prototip haline getirildikten sonra destek bulmakta zorlanmaz. “Para yok, nasıl prototip haline getirelim” derseniz, girişimcilik dediğimiz olayda tam olarak bu oluyor işte 🙂

      Cevapla
  2. Oyun guzel ama bazı seyler de cok sacmalıyorsuuz mesela ban konusu adamla konusuyoruz koyum ondan ii dıye şikayet ediyo ve sizde arastırmadan hemen banlıyorsunuz suan ban yuzunden oyuna giremiyorum boyle mi basarılı olmayı dusunuyorsunuz herkezi araştırmadan banlayayarak mı bence ban konusunu bi arastırın ilgilenin

    Cevapla
  3. Bir de üçüncü taraf yazılım engelleme kaldırırsanız seviniriz tüm arkadaşlarim adina arz ederim

    Cevapla

Bir Cevap Yazın