Geçtiğimiz yıl Rakuten tarafından 900 milyon dolara satın alınan Viber, Aralık 2014'ten bu yana test ettiği uygulama içi oyunları küresel olarak tüm kullanıcılar için aktif hale getirdi.
İlk olarak Viber Candy Mania, Wild Luck Casino and Viber Pop oyunlarıyla pilot ülke olarak seçilen Belarus, Malezya, İsrail, Singapur ve Ukrayna'da açılan Viber oyun bölümü yaklaşık 2 ay süren testlerin ardından tüm dünyadaki Viber kullanıcılarına açıldı.
Şirketin CEO'su Talmon Marcus yaptığı açıklamada oyunlar bölümü ile birlikte hedeflerinin uygulamanın gelirinin arttırılması ve kullanıcıların uygulamada daha fazla vakit geçirmesi olduğunu bununla birlikte uygulama içi satın alınabilecek öğeleri oyunlarla arttıracaklarını söylemiş. Şirketin şu anda 236 milyon küresel aylık aktif kullanıcısı olduğunu ekleyen Marcus bununla birlikte pilot bölgelerde 2 ay boyunca yaptıkları gözlemler sonucunda oyunlar bölümünden aldıkları geri dönüşlerin cesaretlendirici olduğunu ve gelecek aylarda bu bölüm üzerine daha fazla yoğunlaşacaklarını da aktarmış.
Viber'ın en büyük rakipleri olan LINE ve WeChat ise oyun gelirlerinde oldukça iyi durumdalar. LINE'ın uygulama gelirlerinin yarısının uygulama içindeki oyunlardan geldiğini göz önüne alırsak aynı zamanda WeChat'in de uygulama içi mağaza ve oyun bölümünde ciddi gelir ve kullanıcı dönüşümü kazandığını düşünürsek Viber biraz geç kalınmış ancak doğru bir hamle yaptığını söyleyebiliriz.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap