x

Web Summit 2014’ün ilk gündemi sanal gerçeklik oldu

web-summit-2014-acilis
Avrupa’nın en büyük teknoloji etkinliği Web Summit 2014 başladı. Dublin’de hava güneşli ama ayaz bir havada, binlerce katılımcı ile üç gün boyunca yüzlerce paralel oturumdan size izlenimlerimizi aktarmaya başlıyoruz.

Açılış konuşmasını yapan Web Summit CEO’su Paddy Cosgrave’in verdiği bilgiye göre, bu yıl da yüz ülkeden yaklaşık 23 bin kişi katılıyor etkinliğe. Canlı yayınlar ve bizim gibi,  dünyanın dört bir tarafından gelen medya mensuplarıyla Web Summit’in etkisi de oldukça geniş bir coğrafyaya yayılıyor.

Bu sabah başlayan Web Summit 2014’ün ilk gündemi ise sanal gerçeklik oldu.

web-summit-2014-oculus

Sanal gerçeklikle travma sonrası stres tedavi edilebilir mi?
Soru, University for Southern California Institute For Cognitive Technologies’de sanal gerçeklikle travma sonrası stres bozukluklarını tedavi alanında çalışmalar yapan Albert Skip Rizzo’ya ait. Web Summit’in ilk konuşmacısı olan Rizzo, bu alanda en tanınmış isimlerin başında geliyor.

Özellikle, savaş sonrası askerlerin yaşadıkları travmayı atlatmak için tekrar savaş alanına dönmesi gerektiği bilinen bir gerçek. Sanal gerçeklikse, danışanların tamamen kontrol edilebilir bir ortamda, travmalarını atlatmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Panelde bunu bir demoyla gösteren Rizzo, yaratılan sanal savaş ortamında danışanların tepkilerine göre, ortamı değiştirebiliyor, gerektiğinde danışanı güvenli bir yere “ışınlayabiliyor.” Rizzo, sanal gerçeklikle, fizik tedavi gibi farklı alanlar da çalışmalar yaptıklarını, sanal hastalarla çalıştıklarını da gösterdi.

Daha fazla detay için Rizzo’nun çalışmaları burada.

brendan-iribOculus VR CEO’su Brendon Iribe 

Web Summit 2014’te sanal gerçeklik fırtınası Oculus VR CEO’su Brendan Iribe ile devam etti. Wired dergisinden Peter Rubin’in yaptığı söyleşide Oculus’un geçmiş ve bugününe dair samimi notlar paylaştı.

Kickstarter’dan yaptıkları başlangıcın ardından, bugün açık ve şeffaf bir şirket haline gelmenin kendileri için herşeyi değiştirdiğini söyleyen Iribe, Oculus’ta çalışan herkesin sabah kalkıp işe gitmek ve dünyayı değiştirmek istediğini belirtiyor.

Oculus, geleceğin bilişim platform olmak konusunda hala iddialı. Bu konuda önemli bir katkıyı da Facebook satın alması yaptı. Zira Iribe özellikle sanal gerçeklik alanında çalışan yetenekleri kendilerine çekmeleri için ciddi katkı sağladığını söylüyor.

Oculus, bir süre önce geliştiricilere açtığı platformu için de şeffaflığı ve açıklığı önceliklendiriyor. Iribe, “geliştiricilerle ilişkilerde şeffaflık bizim en önemli değerlerimizden biri” diyordu.

Bir Cevap Yazın