Fiksu'nun mobil uygulama endekslerinin Eylül ayı sonuçları, mobil uygulama geliştiriciler için rekabet koşullarının gittikçe zorlaştığını bir kez daha doğruluyor. Şirketin aylık olarak yayınladığı endekslerinin Eylül ayı sonuçlarına göre, iOS için yeni mobil uygulama yayınlama ve sadık kullanıcı edinmenin uygulama başına maliyeti bu yılın en yüksek seviyesine çıktı.
Fiksu'nun sadık yani uygulamayı günde en az üç kez açan kullanıcı edinme maliyetini ölçtüğü CPLU endeksi de tüm zamanların en yüksek seviyesine çıktı. Eylül ayında, bir önceki aya göre yüzde 21 oranında yükselerek 2,25 dolara çıkan maliyet bir önceki yılın aynı dönemine göre de yüzde 34 arttı. Bu, mobil geliştiricilerin sayısal olarak büyük çoğunluğunu oluşturan ve uygulamalarından elde ettikleri gelirle işlerini sürdürme şansı olmayan birçok geliştirici için elbette kötü haber.
Eylül ayında, yeni uygulama başına yüklenmenin maliyetini ölçen CPI endeksi de iOS için yıllık bazda yüzde 41 oranında artarak 1,23 dolara ulaştı. Android içinse yıllık artış oranı yüzde 33 oranında artarak 1 dolara yükseldi.
Zaman içinde uygulama başına yayınlanma maliyetlerini ölçen CPL endeksi Eylül ayında yalnızca iOS için yükseldi. iOS CPL endeksi yıllık bazda yüzde 48 oranında artarak, 0,29 dolara yükseldi. Android içinse endeks geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 9 oranında düştü ve 0,08 dolara geriledi. Bu, Eylül ayının rakip iki ekosistem arasındaki maliyet farkının da belirgin derecede arttığı bir dönem olduğunu gösteriyor.
iOS için maliyetlerin yukarı çıkmasına en önemli etkense Eylül ayının yeni nesil iPhone ve iOS'in yeni sürümünün yayınlanmasıyla mobil uygulama ekosistemi için oldukça hareketli bir ay olmasıydı. Pek çok büyük yayıncının yenilikle birlikte pazarlama bütçelerini arttırması ve değişen koşullarda kullanıcı sadakatini sağlayacak yeni çözümler üretmek durumunda olması gibi etmenler maliyetleri arttırdı. Bununla birlikte iOS için CPL ve CPI endekslerinin yükselmesinde ise artan rekabet, medya maliyetleri, piyasaya sunulan yeni cihazlarda kullanıcının dikkatini çekmek için yapılan harcamalar ve kullanıcılarının cihazlarında boş yer açmak için uygulamaları silmesi gibi faktörler var.
Fiksu'nun iOS için toplam uygulama indirilme sayılarına bakarak ölçtüğü mobil uygulama rekabet endeksine (App Store Compeititive Index) göre, kullanıcılar Eylül 2014'te günlük ortalama 5,5 milyon uygulama indirdi. Bu bir önceki ayın 5,3 milyonluk skorundan fazla olsa da geçtiğimiz yılın Eylül ayına göre yüzde 4'lük bir düşüşe işaret ediyor.
Yakın zamanda 5.0 güncellemesi de yayınlanan Android için de benzer şekilde maliyetlerin artacağı ön görülebilir. Her ne kadar endeksler için Eylül ayında yukarı yönlü bir trend beklense de, durumun geliştiricilerin büyük çoğunluğunun avantajına olduğunu söylemek zor. Fiksu'nun raporunun tamamını incelemek isterseniz burada. Bağımsız uygulama geliştiriciliğinin daha fazla sürdürülebilir olup olmayacağını sorgulayan buradaki yazımız da ilginizi çekebilir.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap