Girişim Ofisleri Avrupa: Sanat ve kültür odaklı dijital girişimlerin Fransa’daki adresi Créatis
Arama
Webrazzi TV

Girişim Ofisleri Avrupa: Sanat ve kültür odaklı dijital girişimlerin Fransa’daki adresi Créatis

Destekledikleri girişimlerin çoğu Fransız olsa da kapıları Avrupa’nın diğer milletlerine de açık bir kuluçka merkezi Créatis. Sanat ve kültür odaklı dijital iş girişimlerini destekleyen merkez, 19. yüzyılın ortalarında inşa edilmiş şaheser tiyatro binası La Gaîté Lyrique‘in içinde faaliyet gösteriyor. Ziyaretimiz resmi tatile denk geldiği için oldukça sakin görünen alanlar normalde bolca kültürel faaliyete de ev sahipliği yapmakta.

Girişim Ofisleri’nin diğer bölümlerine buradan ulaşabilirsiniz.

Yorumları GösterYorumlar Gizle (6)
  1. Mustafa dedi ki:

    Birgün, bu yurt dışı girişimlerin tanıtım çekimlerindeki ekibin büyütülmesi söz konusu olabilir mi? Ama böyle Webrazzi’nin iç (insan) kayanğının da yetmeyeceği kadar bir büyüme hani? Malum, içerde meraklısı çoktur tahminimce. Sırada bekleyeni, pusuya yatanı. Böyle bir fırsata gözünü kestirmiş birinin, durumu takip etmek için yapabileceği bir şey var mıdır? İnsanin acayip içi gidiyor. “Acun Firarda” ‘dan sonra bence dünyadaki en iyi iş bu. Arabistan, uzak doğu demeden her yere giderim, yeter ki gönderin. Çanta, bavul ne isterseniz taşıttırabilirsiniz, bu işin çıraklığı ne kadar sürecekse… Hiç bi şe olmadı, en azından işin geri planındaki, mutfağındaki zorluklar için bilgilendirme yapabilseniz keşke, hani “Sana böyle görünüyor ama bak bir de bu yanı var, çekilecek gibi değil” hesabi, nazarim deymez hiç değilse, insanın gözü kalıyor yaw.

  2. Semih Tekten dedi ki:

    Mustafa Bey merhaba,

    Özellikle girişim ofisleri için değil, ama prodüksiyon sektöründen birisi olarak sorunuzu cevaplamaya çalışayım. Cevap kısaca: doğru iş modelini geliştirmek gerekiyor. Uzunca yazdığımda, bir filmin/videonun çıkması uzun süren, meşakatli bir süreç. Ön hazırlık/planlama olarak değerlendirebileceğiniz preprodüksiyon, çekimlerin kendisi prodüksiyon ve de sonrasında sunulmaya hazır hale getirildiği kurgu safhası da post-prodüksiyon olarak düşünebilirsiniz. Bunların her birinde ayrı kişiler çalışabileceği gibi, masrafları kısmak adına bir/birkaç kişiye de bu süreçleri yaptırabilirsiniz, özellikle girişim ofisleri tarzında bir eser ortaya çıkacaksa. (Webrazzi nasıl yapıyor, bilmiyorum.) Kullanılan ekipman, çekim ekibinin uçak biletleri, pasaport/vize, konaklaması, yeme içme, sigortası, maaşları, pre/pro/post masrafları derken birçok kalem çıktı ortaya. Son olarak bir videonun çıkması da hemen olmuyor, zaman maliyetini de hesaplamak gerekiyor, ayda kaç ofis gezip videosunu üreteceksiniz’i hesaplamanız gerekiyor. Eğer video başına maliyetleri ve süreyi karşılayacak, sürdürülebilir bir iş modeli geliştirebilirseniz (ki bence zor, ama imkansız değil) neden olmasın? İyi çalışmalar. Semih Tekten, http://www.actures.com

  3. Dursun dedi ki:

    Görüntü yönetmeni Nephan Baykal:)

    Görüntü Yönetmeninin gerçekte ne iş yaptığını biraz araştırmanızı tavsiye ederim. Anlıyorum amatör prodüksiyonlar yapıyorsunuz ama kendinize görüntü yönetmeni diyebilmeniz için çok çok iyi ışık bilginizin olması gerekir mesela. (birçok videonuz da ki ışık probleminin bilgisizlikten kaynaklandığı için söylüyorum.)

    Gerçek bir görüntü yönetmeni ”Ben finansçıyım” dediğinde ne kadar komik karşılanırsa sizin de görüntü yönetmeniyim demeniz o kadar komik, bilginize:)

  4. Semih Tekten dedi ki:

    Dursun Bey merhaba, ne haberde, ne Mustafa Beyin yorumunda, ne de benim cevabımda herhangi bir Görüntü Yönetmeni ibaresi yok, kimse Görüntü Yönetmeni olduğunu, hatta herhangi bir ünvan iddia etmedi, bir yanlış anlaşılma oldu sanırım. İyi çalışmalar.

  5. Muammer dedi ki:

    Türkçe altyazı girecek bir adam alsalar da videolar işe yarasa. Yoksa videonun kaç günde nerede ne şartta hangi kamera kullananın görüntü yönetmesiyle yapıldığı mühim değil..

  6. Gökçen Karan dedi ki:

    Sayın Dursun bey; Nephan Baykal ile 3 yıla yakın çalıştık. Eğer Nephan ışık konusunu bilmiyor ise kimse bilmiyordur. Görüntü yönetmeni ünvanını hak edecek kişilerden birisidir. Gerçi kendisinin savunulmaya ihtiyacı yok ama eski bir ekip arkadaşıma bu şekilde haksız bir eleştiri getirildiğini görünce savunamadan duramadım kusura bakmayın. Nephan Baykal bu videolarda üstlendiği ünvan ne gerektiriyor ise yapmıştır. Yapılan prodüksiyonlar amatör değildirler. Siz lütfen seyrettiğiniz bir filmdeki görüntü yönetmeninin film çekilirken sahip oldukları ile aktuel bir çekimdeki imkanları karşılaştırmayın.

Bir Yorum Yazın