x

King.com Kuzey Avrupalı oyun girişimi Nonstop Games’i satın aldı

king.com nonstop games satin alma dijital oyunMart ayında borsaya açılan dijital oyun şirketi King.com yani King Digital, dün paylaştığı 2. çeyrek sonuçlarında yeni bir satın alma yaptığını da açıklamış oldu. Satın alınan dijital oyun şirketi Nonstop Games, Singapur’da konumlanmış durumda ama aslında Kuzey Avrupalı bir girişim.

Dün yatırımcılarını üzen finansal sonuçlar açıklayan King Digital’in hisseleri New York borsasında yüzde 20 değer kaybetti. KING sembolüyle işlem gören şirketin piyasa değeri 4.5 milyar doların altına geriledi ama anılmaya değer bir satın almada resmi belgelerle gün yüzüne çıktı.

Teemu Ikonen, Henrik Karlström, Juha Paananen ve Henric Suuronen tarafından kurulan Nonstop Games, daha önce 2.2 milyon Euro yatırım alan Avrupalı bir girişim. Ancak kurucuları Singapur’da konumlanmaya karar verdikten sonra burada büyümüş ve King.com’un dikkatini çekmiş.

Performansa bağlı ödeme yapılacak

Nihayetinde 90 milyon dolar civarında bir bedelle satın alınan Nonstop Games’e King Digital tarafından 6 milyon dolar peşin, 84 milyon dolar da oyunların getirdiği kazançlara bağlı olarak ödeme yapılacak. Çapraz platform oyunlar geliştiren bu genç bir şirketin çalışanları da 84 milyon dolardan 4 yıllık bir sürede 16 milyon dolar, 1 yıl içinde de 10 milyon dolar pay alacak.

Daha önce Dollar Isle ve Paint Stars gibi başarılı oyunlar geliştiren Nonstop Games, şu anda bir strateji oyunu olan Heroes of Honor’ı geliştiriyor. Bundan sonra da iOS ve Facebook uygulamaları olan bu oyun bağımsız şekilde geliştirilmeye devam edilecek.

nonstop games Heroes of Honor

Operasyonu Asya’ya taşımak veya taşımamak

Avrupa’da başlayıp Singapur’da konumlanan bir oyun şirketinin başarı hikayesi Asya’daki yetenekleri kullanmanın Amerika’ya karşı bir avantajı olduğunu bir kez daha gösteriyor. Son olarak 25 milyon dolar yatırım alan Smatoo’nun CSO Ajitpal Pannu, Amerikalı girişimlerin Asya Pasifik ve Hindistan bölgesinde iyi bir operasyon kurmayı başardıklarında bahsetmişti.

Türkiye’de bu avantajı bazı kurumsal işlerde kullanabiliyoruz ama Nonstop Games gibi girişimler bize gösteriyor ki son kullanıcıya dokunan işlerde Asya’daki iş gücünü olumlu şekilde kullanarak daha hızlı bir katma değer üretimi mümkün. Peak Games’in Kammelna’yı satın alması da bu alanda iyi ve nadir örneklerden biri.

Bir Cevap Yazın