Yerli mobil oyun geliştirici stüdyolardan biri olan No-pact, ilk oyunu Reclaim'i oyuncuların beğenisine sundu. Ciddi bir beta sürecinden geçtikten sonra testerlardan gelen yorumlar ile birlikte ilk olarak iOS platformunda yayınlanan oyun "Shooter/Endsless" türleri harmanlanarak oluşturulmuş.
Ciddi bir beta aşamasından geçen ve gelen geri bildirimler ile iyleştirildikten sonra geçtiğimiz günlerde yayınlanan oyun, App Store üzerinde ilk olarak Türkiye ve Kanada marketlerinde açılmış.
Lise arkadaşları Ömer Kayış, Giray Ötken ve Cem Buğra tarafından kurulan No-pact'e daha sonrasında besteci ve müzisyen olan Can Karakuzulu katılmış. Ekip Reclaim'i ilk olarak geliştirmeye 1,5 yıl önce başlamış, ilk mobil oyun deneyimleri olduğu için biraz yap-boz tarzında ilerlediklerini söylüyor Cem Buğra.
Bununla birlikte şirket kendi içinde kullanmak üzere bir shooter/endless runner oyun moturu geliştirmiş. Bunun hem avantajları hem dezavantajları olduğunu aktaran Cem Buğra, bundan sonra aynı tarzda oyun geliştirmek istediklerinde özelleştirdikleri oyun moturu sayesinde çok hızlı bir şekilde üretim yapabileceklerini aktardı.
Ekip içerisindeki görev dağılımı ise Ömer Kayış programlama, Giray Ötken görsel tasarım, Can Karakuzulu ses&müzik hazırlamakla birlikte hem de programlamaya desteklemiş. Cem Buğra ise iş geliştirme sorumsulusu olarak ekip içerisinde görev almış. Benim de katıldığım beta sürecini ekibin bulunduğu koşullar dahilinde çok başarılı gerçekleştirdiğini söyleyebilirim. Betaya katılanların bir kısmı Türk oyun geliştiricileri, bir kısmı yakın ekibin arkadaşları, bir kısmıysa oyun yazarlarından oluşmuş ve toplam 43 kişi betaya katılmış.
Beta versiyon testflight üzerinden dağıtılmış ve beta oyuncuları bir hafta kadar oyunu oynama şansı bulmuşlar. Yüz yüze yorumlarını iletenlerin dışında bir de beta anketi yapılarak oyuncuların yorumları alınmış ve gelen analitik veriler toplanmış. Ekip beta süreci bittiğinde gelen yorumları derleyerek, zamana göre önceliklendirmiş ve yapabildikleri güncellemeleri gerçekleştirmiş.
Oyundan bahsetmemiz gerekirse en başta belirttiğimiz gibi "Endless/Shooter" tarzı karışımı bir türe sahip. Unity3D ile geliştirilen oyun 3 boyutlu ve karakter modellemelerinin de gayet iyi olduğunu söyleyebiliriz. "Aurus" adı verilen bir dünyada çeşitli silahlara sahip ve yüksek hızda hareket edebilen bir gemiyi kontrol ediyoruz tabi ki bölümleri geçtikçe, karşılaştığımız düşmanları öldürdükçe puan kazanıyoruz ve gemimizle birlikte silahlarımızı geliştiriyoruz.
Oyun şu an için yalnızca iOS platformunda iPhone ve iPad desteği ile yer alıyor ve yalnızcaTürkiye ile Kanada marketlerinden indirilebiliyor. Ekip bu ilk kararlı sürümle birlikte hem gelen tepkileri ölçmek hem de kullanıcı analizini doğru yapabilmek için böyle bir yol tercih etmiş. Gelecek aylarda tüm dünyaya oyunu açmakla birlikte Android, Windows Phone versiyonları üzerinde çalışmaya başlamışlar.
Reclaim'in masaüstünde Oculus Rift desteğiyle çalışan bir de prototipi olduğu ekibin aktardığı bilgiler arasında, Reclaim'i ücretsiz olarak buradan indirebilir aşağıdan tanıtım videosunu izleyebilirsiniz.
İlk Yorumu yazmak ister misiniz?
Yorum Yazmak için Giriş Yap