x

2014’ü 50 kişilik ekiple kapatmak isteyen InGame Group, küresel hedefler peşinde [Röportaj]

Ingame Group turk oyun sirketi oyun yayincisi dijital oyunlarTürkiye’den dünyaya açılacak oyunlar geliştirmek için 4 şirketin ortaklaşa hayata geçirdiği InGame Group‘u sizlere tanıtmıştık. Önemli bir birikimin ortaya konulduğu InGame Group’u daha yakından tanımak ve işlerin nasıl gittiğin öğrenmek için Ingame Group kurucularından Tuncay Büyükoğlu (diğer kurucu ortaklar Özgür Soner, Burak Gözalan ve Genco Alp) ile güzel bir röportaj yaptık.

Fırat Demirel: Tuncay Bey, Ingame Group’un kuruluşunu 4 ayrı şirketin iştiraki şeklinde paylaştık ama aslında 4 kardeş şirket demek daha doğru. Öncelikle bu şirketlerden ve Ingame Group’un nasıl kurulduğundan bahseder misiniz?

Tuncay BuyukogluTuncay Büyükoğlu: 2012 Yılında Madbyte Games ve Ize Gaming şirketlerini kurarak başladık. Madbyte Games MMO FPS projesi olan ZULA’nın yapımına, IZE ise casual oyun dağıtım ve yönetim sistemi olan Clodii’nin geliştirmesine başladı. Ize ayrıca Clodii platformu için tek ve çok kullanıcılı oyunlar da geliştiriyor.

Elite Game Studio ise 2013 yılında 3D sosyal bilardo oyunu olan Pool Elite oyununa başladı. 2014 başında ise yayıncılık faaliyetlerimizi yönetmesi için de Lokum Games kuruldu.

Bu 4 ayrı şirketin iletişimini organize yürütmek için de firmaları bir çatı marka altında topladık, Ingame Group da bu şekilde doğmuş oldu.

F. Demirel: Bu şirketler kendi icraatlarına ayrı ayrı devam ediyor mu peki? Ingame Group’un bu ortamda tam olarak nasıl bir pozisyon alacağını merak ediyorum?

T. Büyükoğlu: Her şirket grup içinde ayrı ayrı devam ediyor. Fiziksel olarak hepsini aynı ortamda tutuyoruz. Bu, özellikle bilgi ve kaynak paylaşımı, yönetim optimizasyonu açısından çok faydalı oluyor. Ingame oyun endüstrisinde fırsat gördüğü projelere ve bölgelere yatırım yapmaya devam edecek. Oyun ve yayıncılığı alanında geliştirdiğimiz inovasyonlar ve operasyon yeteneğimizle küresel bir oyuncu olmak istiyoruz.

F. Demirel: Şu anda grup çatısı altında kaç kişi çalışıyor, büyüme hedefiniz nedir?

T. Büyükoğlu: Şu an grupta 30 kişi çalışıyor. Yıl sonunda 50 kişiye yakın olmayı planlıyoruz. 2015 sonunda bu rakam 100 kişiye yaklaşacaktır.

F. Demirel: Zula Ingame Group’tan çıkan ilk oyun. Yoğun emek harcanmış bir oyun ancak yerel özellikler taşıması açısından özellikle Avrupa pazarına açılması biraz zor. Niçin ilk adımınızı yerel bir oyundan yana kullandınız?

T. Büyükoğlu: ZULA’nın ana hedefi başta Türkiye olmak üzere Türk dizilerini tüketen pazarlardır. Dramatik temaya sahip dizilerimiz küresel bir başarıya sahipler ve birçok coğrafyada sevilerek izlenmekteler. Balkanlar, Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler, Güney Amerika, Akdeniz ülkeleri, Uzak Doğu ve Avrupa’daki Türk nüfusu ana hedef pazarlarımız.

Ingame Group - Ofis

F. Demirel: Ingame Group’un Ortadoğu pazarına göz kırptığını biliyoruz ama bu pazarlarda oyuncuların para harcama oranları nasıl değişiyor? Atılan adımın karşılığı gelir mi?

T. Büyükoğlu: Ortadoğu ve Kuzey Afrika bizim için önemli bir pazar. Arapça konuşan bu camia için MMO oyun sayısı fazla değil. Ayrıca Türk kültürünü de şu an yoğun şekilde tüketiyorlar. Bu nedenle ZULA’nın Arapça versiyonunu hazırladık. Bu bölgede tahsilat zorlukları ve internet hızı, parasallaşma (monetization) önündeki en önemli engeller. Mobil ve diğer alternatif ödeme biçimlerinin özellikle yarım adada hızla gelişiyor olması bizim için önemli bir fırsat.

Diğer yandan ödeme sistemi çözümü olarak Orta Doğu’da yayılmaya çalışan birçok Türk kuruluş da mevcut. Seçeceğimiz iş ortaklarıyla 2015 yılı içinde Orta Doğu’da oyunumuzun yayıncılık faaliyetlerine başlayacağız.

F. Demirel: Ingame Group’un önümüzdeki 3 yılda 100 milyon oyuncuya ulaşmayı hedefinde bir güncelleme var mı?

T. Büyükoğlu: Şu an 1,2 milyar olarak raporlanan oyuncu sayısı 3 yıl içinde 1,5 milyarı geçecek. Grup olarak konsoldan, mobil oyunlara, sosyal oyundan MMO oyunlarına kadar farklı alanlarda oyunculara ulaşmayı hedefliyoruz. Büyük oyuncu gruplarının yer aldığı Facebook, Steam, uygulama marketleri ve yayıncı işbirlikleri bizim bu hedefe ulaşmamızda stratejik öneme sahipler. Hedefimiz de geçerliliğini koruyor; Türkiye ve diğer pazarlarla birlikte 3 yılda 100 milyon oyuncuya ulaşmaktır

F. Demirel: Peki portföyünüzde mobil oyunların payı ne olacak?

T. Büyükoğlu: Özellikle “cross platform” oyunların geleceğine ve içerdiği fırsatlara inanıyoruz. Bilardo oyunumuz Pool Elite’ın vizyonu da buna paraleldir. Pool Elite’ın sınırlı beta sürümünü geçtiğimiz günlerde Facebook platformunda oyunseverlerle buluşturduk. Pool Elite, Facebook platformunda dünyanın en iddialı 3D MMO bilardo oyunu konumunda.

Mobil platformlara uygulanabilir başarılı oyunlarımızı hızlıca mobil alana taşıma hedefimiz var. Teknoloji seçiminde buna dikkat ediyoruz. Mobil oyun alanında daha kapsamlı yatırımları önümüzdeki yakın dönemde başlatıyor olacağız.

F. Demirel: Bir de geliştirdiğiniz oyun platformu var. Sanırım geliştiricileri de kendinize çekmek istiyorsunuz?

T. Büyükoğlu: Geliştirdiğimiz oyun platformunda ilk başta sadece kendi oyunlarımız olsa da, platformun oturması ile birlikte 3. parti geliştiricilerin oyunlarını buraya taşımak istiyoruz. Clodii, tek ve çok kullanıcılı oyunlar için oyun dağıtımı, üye yönetimi, yarışma, parasallaşma (monetization) ve analitik raporlama gibi birçok servisi bulut platformunda sunmakta. Hem trafik sahipleri hem de oyun geliştiriciler için yeni gelir modelleri oluşturmayı hedefliyoruz.

F. Demirel: Hem oyun geliştirme hem de oyun yayıncılığı konusunda tecrübeniz var. Türkiye’den de bazı iyi oyunlar çıktı ama yatırımcılar bu alana girmekten biraz çekiniyor. Sizce bu durum nasıl aşılabilir?

T. Büyükoğlu: Sürekliliği olan, ölçeklenebilecek başarı hikayelerine ihtiyaç var. Oyun alanına olan yatırımlar diğer yeni nesil iş alanlarına olan yatırımlardan oransal olarak düşük değil bence.  İyi bir oyunun üretilmiş olması her zaman yeter koşul da değil. Tek bir oyunla altın vuruş yapmanın olasılığı da oldukça düşük. Satış, pazarlama, finans, iş geliştirme, İK, yerelleştirme, hukuk, destek gibi birçok organize edilmesi gereken konu var. Yayıncı tarafına geçildiğinde bunların sayısı daha da artıyor.

Ingame Group - Ofis1

F. Demirel: Ülkemizde ve dünya da bireysel geliştiricilerin mobilde başarılı olduğunu görüyoruz. Bu girişimciler nasıl hareket etmeli?

T. Büyükoğlu: Oyun geliştirme alanında özellikle mobil tarafta bireysel başarı sağlanması mümkün, buradan sağlanan kaynak ve başarı hikayesi, yatırımcının da ilgisini çekecek ve daha büyük projelerin kapısını açacaktır. Yatırım arayış sürecinde girişimciler; pazar, ihtiyaç, oyun projesi, yenilikler, rekabet üstünlükleri, takım ve vizyonu ortaya koydukları, rakamlarla desteklenmiş bir sunum ile birlikte gelir tahmini ve gideri detaylı olarak ortaya koyan bir iş planına sahip olmalılar.

Bunu hazırlarken doğru proje seçip seçmedikleri, yaptıkları kurgunun işleyip işlemeyeceğini tarafsız olarak değerlendirmeli ve sorgulamalılar. İyi hazırlanmış proje ve doğru takıma yatırımcının kayıtsız kalacağını düşünmüyorum. Zira oyun sektörü çarpanların çok yüksek olduğu bir alan. Son 12 ay satın alma ve birleşme rakamlarının 12.5 milyar doları aşmış olması da bunun bir göstergesi.

F. Demirel: Peki siz orta vadede bir yatırım almayı düşünüyor musunuz?

T. Büyükoğlu: Ingame Group’a şu an için sadece gelecek planlarımız için stratejik önemi olan münferit yatırımcıların girişlerini kabul etmekteyiz. Çok uzak olmayan bir vadede bize değer katacağını öngördüğümüz fonlardan da girişler olacaktır.

F. Demirel: Son olarak Türkiye oyun pazarı hakkındaki görüşlerinizi ve paylaşmak istediklerinizi  almak isterim.

T. Büyükoğlu: Türkiye’de pazar derinliği olmasına rağmen pazar olgunluğundan bahsetmemiz zor. Bu durum haliyle kendi içinde birçok fırsat da barındırıyor. Oyun oynayan bir nesile sahibiz, ödeme sistemleri ve oyuncuya pazarlama yapmanızı sağlayacak kanallar zengin ve çeşitli. Pazarı ve ekosistemi iyi analiz edip, doğru zamanda doğru ürünlerle yer alabilenlerin önünün açık olacağına inanıyorum.

Bir Cevap Yazın