x

Çin oyun endüstrisi 2013 yılında 13 milyar dolar gelir üretti

cin-bayragiÇin internet pazarı şüphesiz dünyada oldukça dikkat çeken, kendine has özellikleri ve durumları içinde barından dev bir pazar. Oyun tarafında da durum farklı değil. China Games Industry Annual Conference’ta açıklanan verilere göre 2013 Haziran itibarıyla yaklaşık 590 milyon internet kullanıcısına sahip Çin’in oyun endüstrisi yılın tümünde 13 milyar dolarlık hacme ulaştı.

2011 yılında 7,3 milyar dolar, 2012’de 9,8 milyar dolar olan pazar hacminin yıllara göre çok iyi bir ivmeyle büyüdüğü söylenebilir. En fazla gelir kazandıran oyun türleri ve platformlarına baktığımızda, bilgisayar tabanlı oyunların yüzde 65’lik pay ve 8,7 milyar dolar ile liderliğini koruduğunu görüyoruz. Tarayıcı tabanlı oyunlar 2 milyar dolar  ile ikinci, mobil oyunlarsa 1,8 milyar dolar ile üçüncü sırada. Sosyal oyunlar 1 milyar dolarlık gelirle son sırada.

final fantasy

Doğruluğu tam olarak kanıtlanmış olmasa da dikkati çeken bir bilgi konsol oyunlarının yalnızca 15 milyon dolarlık gelir elde etmiş olması. PC oyunları açık ara pazar lideri olsa da ilginç olan şu ki üreticilere en fazla gelir kazandıran tarayıcı tabanlı oyunlardan ziyade geliştiricilerin 2014 yılında mobil oyunlara daha fazla yönelmesi bekleniyor. Geleneksel ve lokal öğelerin uygulama içinde oldukça fazla bulunduğu mobil oyunların 2014 sonunda tarayıcı tabanlı oyunların önüne geçeceği tahmin ediliyor.

13 milyar dolarlık pazar hacminde 7,8 milyar dolarlık payı Çin’in yerel geliştiricilerinin aldığını, bu oranın 2012 yılında 9,8 milyar dolar hacime sahip olan pazarda 6 milyar dolar olduğunu aktaralım. Çin dışında yer alan geliştiricilerin elde ettikleri gelir de 2012 yılına göre artmış. Ancak Asya-Pasifik bölgesindeki oyunların ve oyuncuların dünyanın geri kalanından daha farklı bir tarzları olduğu, uygulama ve oyunların oldukça fazla yerel öğeler barındırdığı düşünüldüğünde yabancı üreticilerin payındaki artışını sınırlı kalacağı söylenebilir.

Yorumlar (3)

  1. Tamamı yerel, kendi kültürlerine hitap eden uygulamalar. Çin dünya pazarına hakim olmak istiyorsa daha global düşünmeli geliştiriciler.

    Cevapla
  2. Evet gerçekten Çin tartışılmaz 20 yıl içinde dünyanın en büyük gücü olacak oyunda bunlardan bir tanesi.

    Cevapla
  3. Herkes neden başka ülkeleri övüyor? Neden Türkiye de bu oyun pazarından para kazanamıyor. Sizlerde birer oyun satın almayın aynı zamanda tasarlayın, aynı zamanda kod yazın. Biz Türkler neden bu kadar beleşci ve diğer ülkelerden bekler olduk??? Ben oyun sektörüne girmek istiyorum ama bu sektörde destekleyecek büyük holding sahipleri yok, onların tek amacı daha basit olan bir banka yaratıp Türk milletin parasını gasp etmekten başka bir şey yapmıyorlar. Biz Türk Gençleri olarak kendimizi daha da geliştirmeliyiz…

    Cevapla

Bir Cevap Yazın