Girişimcilerin sosyal oyunlardan çıkarabilecekleri dersler
Arama
Genel

Girişimcilerin sosyal oyunlardan çıkarabilecekleri dersler

Girişimcilerin sosyal oyunlardan çıkarabilecekleri derslerBundan belki 5 yıl öncenin oyuncuları ile bugünün oyuncuları arasında çok büyük farklar var. Oyun sektörü o zamanlarda da çok büyüktü fakat çok daha dar bir kitleye hitap ediyordu. Özellikle sosyal ağların büyük etkisi sayesinde artık oyun oynamak kolaylaştı ve daha önceden oyuncu olarak tanımlanmayan çok geniş bir kitle oyun oynamaya ve daha önemlisi oyunlara para harcamaya başladı.

Aradan geçen zamanda taşların da yerine oturması ile birlikte daha olgunlaşan sosyal oyun sektöründen sadece geleneksel oyun sektörünün değil, aslında tüm girişimcilerin çıkartabilecekleri dersler var. Sosyal oyunların iş modelleri oyun dışındaki alanlarda aktif olan pek çok girişimci için gözden kaçırılmaması gereken detaylar barındırıyor. Özellikle de sosyal oyunların temel direği denilebilecek bedava ekonomisine uygun yapıdaki girişimler için sosyal oyunlar adeta bir eğitim kaynağı.

Diğer yandan girişimcilerin sosyal oyunlardan çıkartabilecekleri dersler sadece iş modelleri ile sınırlı değil. İşte her girişimcinin sosyal oyunlarla ilgili dikkate alması gereken bazı önemli noktalar…

Bedava ekonomisi

Sosyal oyunların bu kadar geniş kitlelere ulaşabilmesinin altında bedava ekonomisi yatırıyor. Oyuncuların yaklaşık yüzde 1 ile yüzde 3 arasındaki bir kesimi oyunlar için para harcarken, geri kalan kesim hiçbir ücret ödemeden oyunu oynamaya devam edebiliyor. Eğer siz de bedava ekonomisini kendi ürününüze uyarlamayı başarabilirseniz her biri potansiyel birer müşteriye dönüşme ihtimalini barındıran geniş bir kitleyi yakınınızda tutabilirsiniz.

Ölçek ekonomisi

Bedava ekonomisinin başarılı bir şekilde işleyebilmesi için girişiminizin ölçeklendirilebilir, yani çok sayıda kullanıcıya aynı hizmeti verebilmek için çok az ek yatırım gerektirebiliyor olması gerekir. Aksi taktirde bedava seçeneğini tercih eden kullanıcılar bir süre sonra sizin için karşılanması imkansız ekonomik yüklerin ortaya çıkmasına neden olabilir.

Çeşitli para harcama seçenekleri

Ürününüz için ödeme yapacak olan müşterilere para harcayabilecekleri ne kadar fazla imkan sunarsanız, geri dönüşü de o oranda yüksek olacaktır. Farklı fiyat ve özelliklere sahip paketler sunmak sık başvurulan bir yöntem ama sosyal oyunlar bize bu konuda daha da esnek olunabileceğini gösterdi. Ürününüzün temel özelliklerinin dışında sadece görünümünü, temasını değiştirmek için bile ödeme yapmayı tercih edebilecek kullanıcılar olduğunu unutmayın. Bu yüzden ürünün temel işlevini bozmadan, kullanıcıların daha farklı neler isteyebileceğini ön görmeye ve bunlar içerisinden hangilerinin ek bir ücret karşılığında sunulabileceğini değerlendirin.

Kullanıcılarınızı yakından tanıyın

Çeşitli para harcama seçenekleri sunarken ürünün temel özelliklerinden fazlasını isteyen kullanıcılar olduğunu ayırt edebiliyor olmanız gerekli. Bunun için de kullanıcılarınızı yakından tanımanız ve onların beklentilerini iyi anlıyor olmanız şart. Ürünün standart paketlerinden fazlasını isteyenlerin bu arzularının arkasında yatan motivasyonlarını tanımlaya çalışın. Bu sayede müşterinin olası farklı beklentilerini ayırt edebilir ve benzer motivasyonlara sahip faklı kullanıcılara da ulaşabilirsiniz.

Basitlik

Eğer bedava ekonomisini kendi girişiminize uyarlamak istiyorsanız bu amaçla geniş kitlelere erişmeniz gerektiğini, bunun yolunun da her seviyeden kullanıcıya hitap edebilecek bir ürüne sahip olduğunu unutmamanız gerekiyor. Ürününüzün kullanımını ne kadar basit olursa, öğrenme eğrisi ne kadar düşük olursa o randa daha kabalık bir kullanıcı kitlesine ulaşmanız da kolaylaşacaktır.

Harcanabilir krediler oluşturun

Sosyal oyunlara para harcayan kitlenin oyunun ilk dakikalarında ödeme yaptıkları neredeyse hiç görülmemiştir. Oyuncular para harcamaya ancak belli bir süre sonra yönelmeye başlarlar. Bunun nedenlerinden biri oyunların bedava algısını güçlendirmek için ilk aşamalarda kullanıcıya zengin oyun kaynakları sunmasıdır. Zaman içerisinde kaynaklar tükenmeye başlayınca oyuncu için daha hızlı ilerlemenin tek yolu para harcamak haline gelir. Eğer bu model girişiminizin yapısına uygunsa değerlendirmenizde fayda olabilir. Önce kullanıcılarınıza sistemi rahatlıkla kullanabilecekleri belli kaynaklar (kredi, puan vs) verin. Sistemi beğenen kullanıcıların bir kısmı kaynaklar tükenince yenisini satın almayı tercih edeceklerdir.

Zaman geçirmelerini sağlayın

Sosyal oyunlarda oyuncuların ilk dakikalardan itibaren para harcamaya başlamamalarının bir nedeni de, henüz oyuna kendilerini o derecede kaptırmamış olmalarıdır. Aynı şeyin sizin girişiminiz için de geçerli olabileceğini hatırlamaya çalışın. Kullanıcıların siteniz veya uygulamanızda ne kadar uzun süre zaman geçirmelerini sağlayabilirseniz, nihayetinde onların kullandıkları servis ile duygusal bağ kurup, gönül rahatlığı ile ödeme yapmaları için gerekli zemin de oluşturulmuş olur.

Sürekli yenilik

Fakat sınırlı özelliklere sahip olan bir sistem üzerinde kullanıcıların uzun süreler geçirmesini sağlamak çok da kolay değildir. O yüzden sık sık ürününüze yenilikler eklemek, hem kullanıcılarınıza sunduğunuz imkanların artması, hem de sisteme karşı olan ilgilerini canlı tutmak için etkili bir yöntem olacaktır.

Bu yukarıda saymaya çalıştığım özelliklerin tamamını birden kendi oyun dışı girişiminizde uygulamanız mümkün olmayabilir. Fakat bedava ekonomisini kullanmaya uygun bir iş modeliniz varsa, bu maddeler arasından en azından bir kaçının sizin için de faydalı olacağını umuyorum.

Bu arada tabi ki siz de konuyla ilgili görüşlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz…

Yorumları GösterYorumlar Gizle (3)
  1. bcakir dedi ki:

    Bence bedava ekonomisini en iyi uygulayan firma dropbox, çünkü bulutta bilgi saklamanın ne kadar önemli ve hayatı kolaylaştıran bir araç olduğunu insanlara 2GB sınır ile gösterdiler ve bu sayede bedava kullanıcıların bu alışkanlıklarını paraya yani ücretli üyeliğe dönüştürdüler.

  2. Bilal dedi ki:

    Çok güzel yazı olmuş…

  3. Savaş dedi ki:

    Bana göre Dünyada bu işi en iyi yapan zynga. Örnek olarak zynga alınabilir.

Bir Yorum Yazın