2000'li yılların başlarında günü gelince cep telefonlarımızda oyun oynayacağımızı, hele ki FPS türünde oyunları oynayabileceğimizi söyleseler sanırım hepimiz gülüp geçerdik.
Ancak mobil dünya, 'akıllı telefon çağı' bunu durumu tamamen değiştirdi. Artık mobil oyun kavramına hiç de yabancı değiliz ve hatta FPS türündeki örnekleri de, yüksek kalitede telefonlarımızda görmeye başladık.
Uygun örneklerinden birisi de Gameloft'un ürettiği Modern Combat 4. Şaşırtıcı grafikleri ve oynanışı ile avcunuzun içinde size kaliteli bir oyun deneyimi sunuyor. Sizler için Gameloft'tan iki yetkili ile, MC4 hakkında özel bir söyleşi gerçekleştirdik ve Gameloft'un Türkiye'deki durumunu sorduk.
Sami Eyidilli: Merhaba, kendinizi bize kısaca tanıtabilir misiniz? Gameloft'ta hangi pozisyonlarda çalışıyorsunuz?
Shahil Hiridjee: Ben Shahil Hiridjee, Modern Combat 4'ün Ürün Pazarlama Müdürüyüm.
Arnaud Bonnard: Merhaba, ben Arnaud Bonnard. Modern Combat 4'ün yapımından sorumluyum ve aynı zamanda Modern Combat serisinin marka müdürüyüm.
Sami: MC4'ün hikayesini bize anlatabilir misiniz? Hikaye nerede ve hangi zamanlarda geçiyor?
Shahil: Hikaye Modern Combat 3'ün devamında, hemen birkaç yıl sonrasında geçiyor. ABD yaşadığı nükleer kriz sonrasında küllerinden yeniden doğuyor. Seattle şehri yeniden inşaa edilir ve ABD, Uluslararası Barış ve Güvenlik Zirvesi'ni Hawaii'de düzenlemek için çalışmalara başlar. Fakat, bu zirve başlar başlamaz Seattle'da büyük bir patlama gerçekleşir. Bir anda terörist güçler ortaya çıkar ve ülke yeniden kaosa sürüklenir. Bazı liderler bu terör güçlerince kaçırılır. Göreviniz bu noktada oyunda canlandırdığınız karakterin üyesi olduğu tim ile birlikte bu rehin liderleri kurtarmak ve dünyanın dört bir yanında operasyonlar düzenleyip, teröre son vermek.
Sami:Bugüne kadar FPS oyunları mobil platformda oynanamaz gibi bir algı vardı. Modern Combat 4, bunu değiştirmek için oynanabilirlik adına neler yaptı?
Arnaud: Sanırım bu noktada herkes oyunun kontrolleri hakkında konuşmak ister. Rekabetçi bir FPS oyunu, hızlı ve hassas bir oyun kontrolü deneyimi gerektirir ve pek çok kişi de bunun dokunmatik bir ekranda imkansız olduğunu düşünür. Yine aynı şekilde klavye ve fare ikilisi olmadan FPS'nin mümkün olmadığını söyleyenler de olur. Fakat biz bunun mümkün olduğunu oyunlarımızla gösterdik.
Serinin kökeninde, Brothers in Arms: Hour of Heroes gibi oyunlarda biz konuda oldukça tecrübe kazandık ve yeni oyun kontrol sistemleri ile ilgili deneyim edindik. App Store için üst düzey oyuncuların oynayabileceği bir oyun yapmaya da ikna olduk. Bu tecrübelerimizi Modern Combat'ın her bölümünde uyguladık ve sürekli geliştirdik. Bunu şu an geliştirdiğimiz yeni oyunda da kullanıyoruz ve bu sistemi geliştirmekten gurur duyuyoruz.
Sami : Modern Combat 4'ü geliştirmek ne kadar sürdü?
Arnaud: 1 yıldan az bir sürede oyun hazır hale geldi.
Sami: Modern Combat 4'e Türkiye'den ilgi nasıl? İleride Gameloft'tan Türkçe destekli bir oyun bekleyebilir miyiz?
Shahil: Gameloft Türkiye'de çok hızlı bir şekilde büyüyor. Eğer Türkiye'deki takipçilerimiz bizlere desteğini sürdürürse, ileride neden olmasın? :)
Sami: Son olarak, Modern Combat serisinde gelecekte bizi neler bekliyor?
Arnaud: İlk olarak biz şu anda Modern Combat 4 için ücretsiz güncellemeler ve içerikler üretmek üzerine çalışıyoruz. Daha fazlası için bizi takipte kalabilirsiniz.
Grafikleri ile beni iPhone'da oynarken oldukça etkileyen Modern Combat 4 adlı oyunun iOS versiyonunu buradan, Android versiyonunu ise buradan indirebilirsiniz. Bu arada oyunun 12.99 TL'lik bir fiyat etiketi olduğunu da belirtelim.