x

Kanal D online oyun işine Alman ProSiebenSat.1 desteğiyle adım attı

Doğan Medya Grubu’nun TV kanallarından biri olan Kanal DProSiebenSat.1’ın oyun şirketi ProSiebenSat.1 Games ile oyun sektöründe işbirliğine gitti ve oyun.kanald.com.tr sitesini açtı.

ProSiebenSat.1 Almanya’nın en büyük medya kuruluşlarından biri. Özel TV kanalları, radyo kanalları ve basılı yayınlarıyla şu an 13 Avrupa ülkesinde hizmet veriyor. Online oyun tarafında da ProSiebenSat.1 Games markasıyla yer alıyor. Alman medya holdingi diğer anlaşmaları gibi bunun da başarılı ve uzun soluklu olmasını istiyor.

Oyun lisanslama ve geliştirme konusunda faaliyet gösteren ProSiebenSat.1 Games 2012 yılı başında yaptığı anlaşma ile Sony Online Entertainment ile anlaşmıştı ve bu işbirliği çerçevesinde Sony Online Entertainment’ın oyunlarını da oyun.kanal.com.tr’de gösterilebilecek.

Grubun oyun portföyünde MMORPG oyunu DC Universe Online ve strateji oyunu Skylancer gibi ciddi oyunlar yer alıyor.

Sosyal oyun sektörü Zynga’nın düşüşüne rağmen revaçta olsa da online oyun sektörü de kendi içinde halen rağbet görüyor. Hedef kitlesi özellikle çocuklardan oluşan pazarda son dönemde yerli bir kaç oyun sitesinin satıldığını da işin içindeki isimlerden biliyoruz.

Oyun.Kanal.com.tr mevcut online oyun girişimleri içinde yeni ve bilinirliğe ihtiyacı var. Ancak arkasındaki medya gücü ile kısa sürede üst sıralara çıkabilir. Sitede MMO, Flash Oyun kategorilerinin yanında oyun haberleri ve oyun videolarının bulunması da bu çıkışı kolaylaştırabilir.

Yorumlar (8)

  1. Online oyun pazarı daha fazla kızışacak. Rekabet kızışınca tanıtımlarını ve reklamlarını yapacak site arayışları da haliyle artacak. Şuan 2 büyük şirketin ve 2 adet pc dergisinin de bu tarz proje yaptığını biliyorum. Bizde bu sektörde ki yerimizi yakın zamanda almayı düşünüyoruz.

    Cevapla
  2. Mehmet Adıgüzel |

    Türkiye’de Online oyun pazarı bu kişilerin sandığı kadar büyük değil malesef…Sadece geçtiğimiz sene 15’e yakın, farklı ülkelerde başarılı olmuş, oyun piyasaya girdi ve hepsi başarısız oldu. Bunların bir kısmı dünya devi firmalar. Ancak hiç biri başarılı olamadı. Türkiye’de gerçekten başarılı MMO firmaları olarak gene K2 Network, Joygame, Bigpoint ve Gameforge gibi yerli ve yabancı firmaların haricinde başarılı MMO şirketi yok. League of Legends bile dünya da çok başarılı olmuş olmasına rağmen. Türkiye’de istediği gibi gitmiyor…Doğan daha önce K2Network’le MMO lar konusunda işbirliği yapmış ve hiçbir başarı elde edememişti. (bkz Runes of Magic). Gene Mynet ucundan bulaşmış ve doğru düzgün bir başarı elde edemedi. KanalD’nin kendi kullanıcısı, zaten MMO’cu kitleyle uyuşmuyor. Prosieben’ın ne gelse kardır, KanalD’nin ya tutarsa diye girdiği bu işbirliğinin başarısızlığını görür gibiyim. Pazar gene liderler arasında bölüşülür. Diğerleri de avucunu yalar. Dediğim gibi Türkiye MMO’lar konusunda sanıldığı kadar büyük bir pazar değil…

    Cevapla
    • Bu online pazara nasil baktiginiza gore degisir. Ulke icine gelen oyunlarin dunyada basarili oldugu icin basarili olmasi zaten komik olurdu. Analiz yapmadan surda surda surda basarili oldu burayada koyalim demiyordur o firmalar muhtemelen. Turkiye pazarinin ne Avrupa ne Asya ne de Afrika pazarina bir benzerligi var. Ulke icine giren bir suru firmanin basarisiz olma sebebi uygulanan strateji ile alakali olabilir ya da uygulanmayan strateji. Bigpoint’in bu isi biraz farkli yaptiginida bilmeni isterim is ortaya bir suru oyun atip basarili olani desteklemekte degil diye dusunuyorum. Dogan k2 isbirliginden oncede Ragnarok Online’i Turkiye’ye getirmisti ve basarilida olmustu. Pro7’nin elinde bulundurdugu alaplaya oyun portalinin temelleride o zaman atildi. Simdi Turkiye pazarinda ne kadar basarili olabileceklerini gormek icin dogru zaman diye dusunuyorum. Malum artik kullanilacak belli bir butcede var ve umarim Turkiye pazarina girip dogru isi yapan herkes basarili olur.

      Cevapla
      • Mehmet Adıgüzel |

        Selam,
        Ben zaten bütün oyun firmaları oyunlarını getiriyor ya tutarsa mantığına bürüyorlar demedim. Sadece bunun doğan için olan kısmını söylüyorum. Ragnarok başarılı demişsin. MMO sektöründe başarılı diyebilmen için 10K anlık çevrimiçi oyuncum var diyebilmen gerekiyor. Yoksa gerisi yalan. Zaten Ragnarok bunu başaramadığı için de kayboldu gitti. Başarılı olsaydı emin ol hala çok sağlam bir oyuncu ordusu olurdu. Eski ve başarılı oyunlara baktığında bunu hala görebilirsin. Örneğin Kore’nin bir zamanlar efsane olmuş MMO’su Lineage1, çıkışının üstünden 10 sene geçmiş olmasına rağmen ve Lineage2 ve Lineage3(Aion) çıkmış olmasına rağmen hala en çok para kazandıran oyunlardan biridir…Ayrıca, oyun firmaları Türkiye’ye oyun getirirken, yukarıda dediğim gibi, denenmiş, tutmuş, en azından benzer demografik ve ekonomik olarak paralellik gösteren en az bir pazarda başarılı olmuş oyun getirirler. En azından büyük ve deneyimli olanları böyle yaparlar. Uygulanan ve uygulanmayan stratejiler konusunda kısmen haklısın. Ancak bu dediğin stratejileri doğru uygulayan pek çok başarısız firma var. Bence en büyük etken doğru zamanda doğru yerde olup doğru adımı atmakta bitiyor. Örneğin, K2, ilk Türkiye pazarına giren MMO oyununu koyduğu için; Gameforge ilk lokalize MMO oyununu getirdiği için; Joygame ilk yerel servisi ve müşteri desteğini verdiği için başarılı oldular. Eğer iş stratejide bitseydi bu oyun firmaları başarılı oldukları oyunlardaki stratejilerini diğer oyunlarda da kullanıp başarılı olurlardı. Ama bakıyorsun ki Gameforge’un Metin2’si efsane oldu, 4Story fail. Bu firmaların yaptıklarını taklit eden birçok firma da başarısız oldu. Pazarın belli bir büyüklüğü var ve büyüme hızı limitli. Ve MMO’ların bağımlılık yaptığını düşündüğünüzde, bir oyuncu oynadığı oyunu çok zor bırakır. Yani siz ne kadar doğru stratejiyi de uygulasanız doğru oyunuda getirseniz, o belli kitleyi Knight Online’dan, Metin2’den Wolfteam’den çekemezsiniz. Ya da browser oyunları için Bigpoint’ten…

      • Merhaba,

        Ragnarok kaybolmus degil hala tum dunyada en fazla oynana oyunlardan birisi.
        Biraz bilgi eksikliginiz oldugunu dusunuyorum o yuzden duzelterek ilerlersem daha dogru olucak. Oncelikle ilk lokalize oyun zaten Ragnarok’un ta kendisiydi 🙂 Turkiye icinde operasyonel destek ve musteri hizmetide gene 2004 yilinda bu oyun icinda aktif olarak vereiliyordu. Bir oyunun dogru zamanda dogru yerde olmasi bahsettigimiz stratejiler ile belirleniyor sanmiyorum ki bir kisi kalp gozu ile dogru zaman desin 🙂 Onun disinda Turkiye pazarinda Internet Cafelerin onemini vurgulamama gerek yok bahsettiginiz oyunlarin tamami internet cafelerde ozellikle bulundurulan oncesindede bulundurulmasi icin caba harcanan oyunlar. Turkiye pazarina giren ilk publisher K2 network degil Dogan Burda Rizzoli’dir. Bu arada bahsettiginiz rakamlar ragnarok icin ulasilmasi guc rakamlar degil (2004-7 arasi: 5.000+ ccu) tabi gene 2004 yilini esas aldigimizda bu rakamlarin o donemin alt yapisina, pazar buyuklugune ve oyun kulturunun yayginlik duzeyine gore (internet baglantisi, oyunlarin sayisinin azligi vb. eksiklikler) bagli olarak cok yuksek kactiginida bilmeniz gerekir. Hatta p2p olan bir oyun ile f2p bir oyunu karsilastirmakta ayrica absurd olur. Ragnarok yeni yeni f2p is modelini oturtabilen bir oyun 🙂 Biraz fazla savunmaci gibi dursamda belkide bilmiyor/hatirlamiyor olduklarinizi duzeltme geregi duydum.

    • Mehmet Adıgüzel |

      Ragnarok Kaybolmuştan kastım, Türkiye’de kaybolmuş oyundur. Zaten bugün bahsettiğin herhangi bir kafeye gitsen bir tek Ragnarok oynayan göremezsin. İlk lokalize oyundan kastım da, ilk başarılı lokalize oyundur…Eğer Ragnarok’un 5000+ CCUsu 2004’e göre çok iyiydi diyorsan ben de sana demek oyunun patlama yapması için, doğru zaman değilmiş derim. Kaldı ki 2005 ‘te K2 Network Knight Online’ı çıkarmış ve ortalığı silip süpürmüştü. Oyun 50K CCU’ları görmüştü. Yani Ragnarok vasatı aşamadı. Eğer Ragnarok başarılıydı diyorsan hala, ben de sana, başarılı bir MMO oyunu 3 senede bitmez derim. Doğru zamanda doğru yerde olmak mühim. Bu oyunlardan Wolfteam hariç hiç birinde Knight ya da Metin2 de oyunlar başarılı olmadan önce, internet kafelerde hiçbir etkinlik yapmadılar. Oyunlar başarılı oldu sonrasında kafelerde kendi oyuncu topluluklarını memnun etme amacıyla etkinlik yaptılar. Vakti zamanında bu sektörde olduğum için biliyorum. 2 şirketle de birlikteliğim oldu. Konuya da oldukça hakimim. Sözün özü, doğan Ragnarok’u da başarılı yapamadı, K2 ortaklığı da vasatı aşamadı. Alaplaya ile de tam istediğini alamadı. Şimdi hal böyleyken kalkıp internet kafeler, doğru stratejiler vs demen biraz abes oluyor. 5K CCU başarıdır diyosan onu bilemem.

      Cevapla
  3. Yoruma nasıl başlayayım bilemedim. Artık bir yerden başlayacağım.

    Türkiye’nin online oyun pazarına ilk hangi şirket girmiş , kim ne kadar başarı sağlamış gerçekten önemsiz. Türkiye’de ki oyuncuların çoğu bilinçsiz. Wolfteam mesela Joygame’e ait bir oyun ama kimse Wolfteam Joygame’in diye oynamıyor ( yapımcısı farklı olabilir ama yayımcısı Joygame ). Wolfteam’in yayılmasındaki en büyük sebeplerden biri kulaktan kulağa çok rahat ve heyecanlı bir şekilde anlatılması ve oyunun basit olması ( çocuklar arasında da böyle yayıldı ). Wolfteam oynarken herhangi bir temel bilgiye ihtiyacınız yok. Oyun için bilmeniz gereken her şey oyun içerisine çok basitçe entegre edilmiş. Ama gelin görün ki Point Blank , MARS Online gibi oyunlar Wolfteam’e göre daha karmaşık ve biraz temelden bilgi istiyor.

    İkinci olarak bir oyunun sadece popüler olması o oyunun oynanması için yeterli bir sebeptir bilinçsiz bir Türk oyuncu için. Metin 2’yi ele alalım mesela. Oyun görebileceğiniz en berbat grafiklerle ve eski teknolojiyle hala ayakta kalabiliyor ( Türkiye’de ama ! ). Neden ? Çünkü oyun popüler ! Herkes oynuyor , halbuki Metin 2 gibi oyun piyasada yok mu ? Kralı var , daha iyisi var fakat kim tarafından biliniyor sorun lütfen.

    Yorum yapma işinde çok iyi değilim. Özetlemek gerekirse Türk oyuncusu bilinçlendiği vakit dünya çapında ün yapmış oyun firmaları Türk pazarına girsin lütfen. O vakit , Türk oyuncusu için yaptıkları araştırmalar doğru sonuç verecektir ve ün yapmış oyunları Türk oyuncusu tarafından rağbet görecektir.

    Ha bu arada haberde “Oyun.Kanal.com.tr” olarak belirtilmiş adres ama araya “D” koymayı unutmuşsunuz. Belirtmeden geçmeyeyim dedim.

    Cevapla
  4. Gerçekten büyük haber kuruluşları da artık oyun sektörüne girmeye başladı. İşler iyice kızışıyor ve rekabet artıyor.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın