Global Game Jam 2012'de ikincilik ödülü kazanan i-maze, 48 saatlik geliştirme süreciyle yakaladığı başarıyı daha ileri taşımış ve Kaplumbo adıyla Android platformu için oyunu yayınlamış. Uygulama nesli tükenme tehlikesinde olan Caretta Caretta'lara dikkat çekiyor.
Gelir beklentisi olmadan geliştirilen Kaplumbo'nun yazılım ve tasarımı Yunus Ayyıldız, Haydar Sinanç, Samet Başer ve Cihangir Eker tarafından geliştirilmiş. GGJ'de alınan geri dönüşler ekibi oyunun mobil sürümünü geliştirmeye itmiş ve yarışmadan sonra 6 gönüllü ile yaklaşık 4,5 ayda yeni baştan geliştirilmiş.
Kaplumbo'nun sıradışı bir bulmaca tarzı oyun olduğunu söylemek mümkün. Zira oyunun içinde ana karakteri kontrol ederken 4 farklı yardımcı karakteri de ana karakteri yönlendirmek için kullanıyorsunuz. Caretta Caretta yumurtalarının kırılmasını başarıyla gerçekleştirirseniz daha 3 özel bölümü oynamaya da hak kazanıyorsunuz.
Oyunun iOS sürümü için testlerin devam ettiğini paylaşan ekip 2. sürümde oyunu yeni karakterler ve çevresel değişkenlerle geliştirmeyi de düşünüyormuş. Maddi kazanç beklentisi olmayan ekip, Flash platformuna aşina oyun geliştiricilerden de destek bekliyor.
Oyunu Google Play Store'dan indirebilirsiniz.