x

Android ve iOS kullanıcı eğilimleri

Mobil uygulama geliştirmek ile ilgilenenler sanıyorum bu sabah yayınladığımız “Geliştiriciler için kritik soru: Android mi iOS mi?” yazısını kaçırmamışlardır. Bu yazıda yine aynı konuya bu kez kullanıcı eğilimleri açısından bir göz atacağız.

Pek çok nedenden dolayı farklı kullanıcı profillerine sahip olan bu iki mobil işletim sistemini kullananların, ilgilendikleri uygulama çeşitleri ve uygulama başına harcanan ücretlerinin 2011’in son 8 ayında ne şekilde değişiklik gösterdiğini uygulama arama motoru Chomp bir araya getirmiş. Bu veriler ışığında ne tür uygulamaların hangi platform için daha uygun olabileceğine karar vermek daha mümkün olabilir.

Chomp’un TechCrunch için derlediği verilerde Mayıs ayından bu yana Android ve iOS’taki kullanıcı eğilimlerinin ne şekilde değiştiğini görmek mümkün. İlk karşımıza çıkan ve hemen aşağıda yer alan tablo oyunların hangi platformda ne kadar ilgi gördüğünü ortaya koyuyor.

Android ve iOS'ta Oyunlar


Sizin de görebildiğiniz gibi Mayıs ayından bu yana oyunlar iOS cihazlarda daha çok tercih ediliyor. Android’de ise oyunlara gösterilen ilgi özellikle son 4 ayda giderek azalıyor. Aralık ayı rakamlarına bakıldığında ise oyunlar iTunes’tan indirilen tüm uygulamaların yüzde 36,1’ini oluştururken, Android Market’ten indirilen uygulamaların sadece yüzde 22’si oyun kategorisine giriyor.

Android Market’te oyunlar, özellikle Ağustos ayından beri hızlı bir yükseliş gösteren Eğlence kategorisine ait uygulamaların gerisinde kalmış durumda. Oyunlarla beraber düşüş gösteren diğer bir kategori de, Android’in varsayılan kullanıcı profili göz önüne alındığında popüler olması beklenen Araçlar kategorisi.

Android'de Oyun, Eğlence ve Araçlar uygulamalarının seyri


Uygulamalara ödenen rakamlar konusunda da iki platform arasında farklılıklar göze çarpıyor. Aralık ayında iOS’ta uygulama başına ödenen ortalama rakam 0,67 dolar iken, Android’de bu rakam 0,09 dolara kadar düşüyor. Fakat bunda tüm Android uygulamalarının sadece yüzde 5’inin ücretli olmasının da etkisi var. Bu oran iOS içinse yüzde 22.

Fakat bu hesabı sadece ücretli uygulamalar ile yapacak olursanız bu kez uygulama başına ödenen ortalama rakamların Android’de daha yüksek olduğu ortaya çıkıyor. Android’de 3,17 dolarlık ortalama ücretli uygulama harcamasına karşılık, bu rakam iOS’ta 2,41 dolar.

Android ve iOS için ücretli uygulamalara ödenen ortalama ücretler


Yorumlar (2)

  1. Android platformunda bir geliştirici olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız çok zor gerçekten. Piyasada yüzlerce farklı cihaz, onlarca değişik segmentte donanım ve birçok android versiyonu var. Test sürecinde ne kadar dikkatli olursanız olun muhakkak dışarıda kalan cihazlar ve bu cihaz sahiplerinden gelen memnuniyetsizlik ile uğraşmak durumunda kalıyorsunuz. Ayrıca bu uğraş geliştirme zamanını ve dolayısıyla proje bütçesini de olumsuz yönde etkiliyor.

    iOS platformunda apple çok güzel bir biçimde kullanıcısına para harcamada büyük kolaylık sağladı ve uygulamaya para verme konseptini normalleştirdi. Bu atmosfer de biz geliştiricilere para kazanma konusunda ek potansiyel oluşturdu. Çok fazla kaliteli uygulamanın sürekli olarak app store a girdiği bir ortamda görünürlüğü sağlamak en büyük problem. Bu problemin üstesinden gelmek için sürekli araştırmaya , yeni teknikler öğrenmeye devam etmeniz gerek. Anahtar ise her apple platformunda olduğu gibi; ne yaparsan en kalitelisini yap.

    Ne yazık ki android platformunda ayakta durabilmek için (özellikle tr için) elinizdeki tek imkan birçok uygulama yapıp reklam üzerine kurulu bir model ile para kazanmak. Google zaten reklam üzerinden büyük miktarda para döndürdüğü için geliştiricileri reklam modeline bilinçli biçimde yönlendiriyor. Ama bu model her zaman geliştiriciler için en karlı iş modeli değil ne yazık ki. Ayrıca ortalama android kullanıcında uygulamaya para verme kültürü de oluşamıyor, zaten tr store için böyle bir şey şu anda teknik olarakta mümkün değil.

    Bu atmosfer içinde hem ios hem de android için uygulama geliştirmeye devam ediyor, android için daha fazla gelir modelinin oluşmasını ve kullanıcı davranışlarının para harcama yönünde değişim göstermesini arzuluyoruz. Ama bu ortamın oluşabilmesi için hem google ın hem de cihaz üreticilerinin mevcut market yapılarında radikal değişiklikler yapmaları şart. iOS platformunda ise tüm gücümüzü kaliteli uygulamalar yapmaya ve store daki görünürlüğümüzü diğer uygulamalarımızdan da destek alarak sürekli üst seviyelerde tutmaya çalışıyoruz.

    Cevapla
  2. Android hakkinda ileri derecede egitim almak icin ne yapmaliyiz?

    Cevapla

Bir Cevap Yazın