x

Zynga ile Sosyal Oyun ve Yeni Oyun İçi Reklam Fırsatları

Webrazzi Summit’in önemli konuşmacılarından biri de Türkiye’de ilk kez böyle bir etkinlikte yer alan Zynga’dan Ryan Linton’dı. Sosyal oyun konusunu, sosyal oyun denilince ilk akla gelen firmalardan birinin yetkilisinden dinlemek giderek önem kazanan ve dikkat çeken bu alanla ilgilenenler için de ayrıca önemliydi.

Sosyal oyunu temel olarak arkadaş ve aileniz ile birlikte eğlenmenin yeni bir yöntemi olarak tanımlayan Ryan sunumuna herkesin çok merak ettiği bir soruyu yanıtlayarak başladı: “Sosyal oyunlar neden bu kadar büyük bir hızla büyüdü?”. Bunun nedenlerinden ilki oynanmasının çok kolay olduğu. İkincisi ise sosyal ve dolayısıyla viral özelliğe sahip olmaları.

Sosyal oyunların ne kadar büyük olduğunu ise Ryan, bu oyunları TV programları ile karşılaştırarak anlatmaya çalıştı. Örneğin NCIS dizisinin haftalık izleyici sayısı yaklaşık 11,5 milyon. Amedican Idol dizisinin haftalık izleyicisi 15 milyon kişi ve Dancing With Stars’ın haftalık izleyicisi 16,4 milyon kişi. Aynı anda FarmVille’in haftalık aktif oyuncu sayısı 18 milyon. CityVille’de ise rakam çok daha yüksek; 31 milyon kişi…

Ryan kullanıcıların harcadıkları zamanları da karşılaştırmaları olarak aktardı. Ortalama bir kullanıcının haftada Google’da harcadığı süre yaklaşık 2,5 saat. Benzer şekilde kullanıcılar YouTube’ta da haftada 2,5 saat kadar vakit geçiriyorlar. Diğer yandan Zynga oyunlarında geçirilen haftalık ortalama süre 6,5 saati bulmuş durumda.

Ryan bu durumu sosyal oyunların eğlencenin yeni şekli olduğunu söyleyerek açıklıyor.

Rakamlara daha yakından bakacak olursak Ryan’ın paylaştığı rakamlara göre Zynga’nın günlük aktif oyuncu sayısı toplam 60 milyon civarında, aylık rakam ise 232 milyonu bulmuş durumda. Bu milyonlar 166 farklı ülkeden Zynga oyunlarını 17 farklı dilde oynuyorlar.

Sosyal oyunlar aynı zamanda yeni nesil reklam ve pazarlama yöntemleri açısından da ilginç fırsatlar sunuyor.

Zynga’nın CityVille oyununda BestBuy mağazasının oyunda kullanılabilecek binalardan biri olarak sunması buna en güzel örneklerden biri. Ryan’ın paylaştığı rakamlara göre oyunun bir parçası haline getirilen BestBuy mağazası tam 7 milyon kullanıcı tarafından oyun içerisinde kullanılmış ve ortalama bir kullanıcı oyununa yerleştirdiği bu bina ile 20 kez etkileşime geçmiş.

Sosyal oyunları yeni ve önemli bir pazarlama kanalı olarak kullanmak adına Zynga’nın tek örneği BestBuy da değil. McDonalds’ın sanal FarmVille tarlası veya 7/11’da 1 hafta süreyle bazı ürünlerin karşılığında sanal ürünler elde edebileceğiniz Zynga kodlarıyla birlikte satılmış olması da ilginç ve oldukça etkili bir başka yöntem.

Yorumlar (6)

  1. Bugün hiçbir iş yapmadan, en başından son dakikasında kameralar kapanana kadar her anını izledim, çok teşekkürler webrazzi ekibi sizin gibi insanlarımız olduktan sonra bu ülkede güzel işlerin devamı tükenmez.

    Cevapla
  2. gerçekten harikaydınız , tebrik ederim seni Webrazzi…

    Cevapla
  3. Zynga nın oyunları çok profesyonel olabilir.Ama insanları sosyal iletişimden soyutluyor. Pc ye bağımlı yapıyor.İşte bu yüzden oyunu hayatımdan sildim..

    Cevapla
  4. ‘Diğer yandan Zynga oyunlarında geçirilen haftalık ortalama süre 6,5 saati bulmuş durumda.’

    Avrupa ülkelerinde internet ve internet oyun bağımlığı gittikçe gündeme geliyor. Haftada 6,5 saat, yani hergün bir saat oyun oynanıyor Türkiye’de. Düşündürüyor insanı bu gelişme.

    Cevapla
  5. Hepimiz gün içerisinde kendimiz için birşeyler yapıyoruz. Spor haberleri,tv izleme muzik dinleme gibi. Günde bir saat oyun oynanması problem değil. Sigara içerkende sosyal iletişim azalabilir,

    Cevapla

Bir Cevap Yazın